האם השתלת שיניים כואבת?

האם השתלות שיניים כואבות

אחד השאלות הנשאלות בקרב קהל מטופלנו היא "האם השתלות שיניים כואבות?".
למרות שטיפול ההשתלה אינו מלווה בכאבים או מלווה בכאבים מינוריים בלבד שניתן לשכך אותם באמצעות תרופות לשיכוך כאבים, עדיין אנשים רבים חוששים מטיפול ההשתלה הדנטלית.

שתלים דנטליים נחשבים לפתרון אופטימלי להשלמת שיניים חסרות או פגומות:

  • תהליך ההשתלה הדנטלית כשלעצמו אינו מלווה בכאבים משום שאזור ההשתלה מורדם באמצעות הרדמה מקומית או המטופל עובר טיפול השתלה תחת הרדמה כללית.
  • לאחר טיפול ההשתלה עלולים להופיע כאבים מינוריים. לדברי מטופלים רבים הכאבים אינם גדולים יותר מכאבים לאחר עקירת שן וניתן לשכך אותם באמצעות נטילת משככי כאבים.
  • במקרים נדירים המטופל עלול לחוות אי נעימות גדולה לאחר טיפול ההשתלה. לרוב הסיבה לכך תהיה טיפול השתלה שאינו בוצע כראוי ולא בהתאם לכללים המקובלים.
  • המטופל עלול לחוש אי נעימות קלה באזור הלחיים, סנטר, עיניים ועוד בהתאם לאזור ההשתלה. רוב המטופלים מדווחים על תחושת אי נעימות קלה אם בכלל לאחר טיפול ההשתלה. אי נעימות וכאבים עלולים להימשך עד 10 ימים לאחר הטיפול. תוך 14 ימים הכאבים עוברים לחלוטין ורקמת החניכיים סביב השתל עוברת ריפוי והחלמה.

סוגי השתלה

שתל דו-הרכבי: שתל שמורכב משתל עצמו ומבנה עליו המכונה אבטמנט. את השתל הדו-הרכבי טובלים ומכסים בצורה מוחלטת בתוך הרירית. בשלב זה של ההשתלה אין מגע בין השתל לחלל הפה. בשלב השני מתקינים על גבי השתל הקיים כיפת ריפוי של החניכיים. אחרי זמן קצר מחליפים את כיפת הריפוי למבנה לשתל (החלק השני של השתל). על גביו נבנה כתר חרסינה או תותב מסוג אחר.

שתל חד-הרכבי: כאשר שתל ומבנה לשתל באים ביחד ואינם ניתנים להפרדה. את החלק הפנימי של השתל מכניסים לתוך העצם ועל גבי החלק החיצוני בונים כתר חרסינה. לאחר ההתקנה של החלק החיצוני הרופא המטפל מתקין תותב זמני. תהליך זה נקרא העמסה מיידית.

banner contact us

שלושה שלבים לטיפול השתלה דנטלית:

  1. החדרת שתל דנטלי: השתלת שתל דנטלי בתוך עצם הלסת בתהליך כירורגי. את השתל מכסים ברקמת החניכיים ומאפשרים לעבור תהליך איחוי במשך שלושה עד שישה חודשים.
  2. מבנה לשתל (Abutment): מעבר בין השתל עצמו ובין הכתר או תותב אחר של שיקום קבוע. מבנה לשתל תמיד מתחבר לשתל דנטלי באמצעות הברגה. מבנה לשתל מתוכנן כך, שבמידת הצורך ניתן יהיה להוציאו ולהחליפו. גם השתל וגם המבנה לשתל עשויים מסגסוגת טיטניום. במידה והמטופל סובל מאלרגיה למתכות או להשגת תוצאות אסתטיות יותר, ניתן לעשות שימוש בחומרים העשויים זירקוניה. זירקוניה נחשבת לאסתטית יותר וביו-קומפטבילית.
  3. כתר: הלבשת כתר על גבי השתל. הכתר נראה בדיוק כמו הכותרת הטבעית של השן.

האם לאחר טיפול ההשתלה יש כאבים?

כאב הוא תסמין סובייקטיבי. לכל אחד מאיתנו יש סף כאב ועוצמת הגירוי הנדרשת לתחושת אי נעימות משתנה. התהליך הכירורגי להשתלה דנטלית אינו כואב באופן חריג אך תיתכן אי נעימות קלה בזמן הרדמה מקומית או כמה ימים לאחר טיפול השתלה. רמת הכאב לאחר השתלה דנטלית אינה גדולה יותר מאשר עקירת שן וניתן לצמצם אותה באמצעות נטילת תרופות משככי כאבים. טיפול ההשתלה הוא טיפול משנה חיים, ובליווי מקצועי ומיומן של רופא שיניים וצוות המרפאה הביקור יכול להפוך לחוויה נעימה ומרגיעה.

השתלות שיניים מתקדמות מהירות

השתלת שיניים הוא אחד מני טיפולי השיניים שעברו מהפכה של ממש בשנים האחרונות. כיום קיימות שיטות השתלה מתקדמות ומהירות המאפשרות למטופל לצאת עם מערכת שיניים חדשה כבר באותו היום, גם אם נכנס למרפאה ללא שיניים כלל. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לבצע מספר טיפולים במקביל כגון השתלת עצם והשתלה דנטלית ביום אחד. צמצום פגישות למרפאת שיניים מקטינות תחושות הלחץ והחרדה אצל המטופל. השתלות שיניים מתקדמות מאפשרות לחזור לשגרה היומית במהרה ולהחזיר את איכות החיים והביטחון העצמי תוך זמן קצר.

כיצד חרדה דנטלית משפיעה על הטיפול?

השתלת שיניים הוא טיפול כירורגי המלווה בסיכונים וסיבוכים. ככל שרופא השיניים בעל מיומנות גבוהה יותר בביצוע שתלים דנטליים ובעל ניסיון רב יותר בתחום, כך סיכויי ההצלחה גבוהים יותר ורמת הסיכון יורדת. לפי מחקרים סיכויי ההצלחה של שתלים דנטליים מגיעים לאחוזים גבוהים, וטיפול ההשתלה בידי רופא שיניים מיומן יכול להגיע לסיכויי הצלחה גבוהים עוד יותר. אחת הסיבות לחששות של המטופל לעבור השתלה דנטלית היא הסיכוי לכישלון הטיפול לאחר פרוצדורה כירורגית. אחוזי ההצלחה הגבוהים בטיפול ההשתלות מתקיימים כל עוד מקפידים על תכנון נכון של השיקום וההשתלה בהתאם לכללים וכן המטופל מקפיד על גהות פה נאותה מסביב לשתלים. לכן הצלחת הטיפול תלויה הן במיומנותו של הרופא המטפל והן במטופל עצמו.

מהו אורך חיי השתל?

משך הזמן ששתל שיקומי מחזיק מעמד בלסתות ומתפקד תלוי בגורמים רבים כגון מידת האיחוי שנוצרה בין השתל לעצם הלסת, כמות ותדירות העומסים המופעלים על השתל הדנטלי, בריאותו הכללית של המתרפא, הרגלי המתרפא (עישון, צריכת אלכוהול) וגהות הפה. ישנן הנחות כי הטכנולוגיה המתקדמת גורמת להישרדות גבוהה יותר של השתלים בפה. משך הזמן של השתלים בפה בממוצע בין 10-15 שנה, אך ישנם שתלים שמתפקדים בפיו של המטופל גם 20 שנה.

כיצד להפחית כאבים ואי נעימות שעלולים להופיע לאחר טיפול ההשתלה?

להלן מספר דרכים באמצעותן ניתן להפחית את הכאבים ולסייע לתהליך הריפוי וההחלמה של הרקמה:

  1. חשוב להקפיד על הנחיות הרופא המטפל לאחר הטיפול. הרופא יכול לרשום תרופות לשיכוך כאבים כגון אדוויל או נטילת אנטיביוטיקה כטיפול מניעתי.
  2. שטיפת פה במי מלח יכולה לסייע לריפוי רקמת החניכיים.
  3. כדאי להימנע מאכילת מזון קשה או חם במשך 10 ימים לאחר טיפול ההשתלה.
  4. צחצוח שיניים עדין ליד אזור ההשתלה יכול למנוע התפתחות הדלקת.
  5. חשוב להקפיד על גהות פה טובה.
  6. הנחת קומפרסים קרים יכולה לסייע לצמצום כאבים ונפיחות.
  7. חשוב להגיע לביקורת אצל רופא שיניים.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png