העמסה מיידית על גבי שתלים

העמסה מיידית על גבי שתלים

העמסה מיידית היא טכניקה של השתלת שיניים בה מחדירים שתלים דנטליים מייד לאחר פעולת עקירת השן או מספר שיניים. היתרון הבולט של השתלת שיניים בהעמסה מיידית הוא ברור- החזרת הפונקציונליות והאסתטיקה ביום הטיפול.

מה זה "העמסה מיידית"?

העמסה מיידית מוכרת לרוב האנשים גם בשם השתלות ביום אחד. בעבר הלא כל כך רחוק היה רופא שיניים מבצע קודם כל עקירת שיניים, ממתין כחודשיים לריפוי ואז מבצע השתלת שיניים. לאחר החדרת שתלים דנטליים לעצם הלסת, המטופל היה ממתין בין שלושה לשישה חודשים לקליטת השתל. לאחר תקופת ההמתנה, הרופא היה מוודא כי השתלים נקלטו והיה מבצע ניתוחון נוסף של חשיפת שתלים ושם מעליהם כיפות ריפוי (כיפה ממתכת שמכסה את השתל ומאפשרת ריפוי והחלמה של רקמת החניכיים סביב השתל: Healing Collar). לאחר מכן היה מחכה שוב במשך כשבועיים, ואז היה בונה על השתלים את השיניים החדשות.

בשיטת העמסה מיידית אין תקופת המתנה, ולאחר החדרת vשתלים, השיניים החדשות נבנות בפיו של המטופל באותה פגישה. המטופל יכול לצאת עם מערכת שיניים חדשה, פונקציונלית ואסתטית כבר באותו היום. ללא צורך לחכות מספר חודשים עד לקבלת מערכת שיניים אסתטית. מחקרים מראים כי השתלת שיניים בהעמסה מיידית בעלת סיכויי הצלחה גבוהים מאוד. ניתן להגיע לתוצאות מעולות ולבצע השתלות שיניים ביום אחד.

השתלת שיניים מהירה אינה מקטינה את הסיכוי לקליטת השתל ואינה גורמת לנסיגת חניכיים. להעמסה מיידית סיכויי הצלחה דומים לאלה של השיטה הרגילה, הן ברמה האסתטית והן ברמה התפקודית. יתרה מכך, השתלת שיניים מהירה טומנת בחובה יתרונות משמעותיים כגון קיצור זמן המתנה, צמצום זיהומים, מייתרת את המטופל להגיע לניתוחים כירורגיים נוספים ובכך מרגיעה את המטופל מבחינה פסיכולוגית.

באילו מקרים מבצעים "העמסה מיידית"?

  • שיניים חסרות
  • שן עששתית שאינה ברת שיקום
  • שארית שורש
  • שבר בשורש עקב סדק או טראומה
  • טיפול שורש נכשל

למי מתאים לעבור השתלת שיניים ב"העמסה מיידית"?

העמסה מיידית נחשבת למתאימה לכל מטופל, הזקוק לשתל עם כמות עצם מספקת. כדי להתאים לעבור השתלת שיניים בשיטה זו, נדרש לעמוד במספר קריטריונים בריאותיים כגון כמות עצם מספקת, מצב חניכיים יציב ללא מחלת חניכיים דוהרת, עצם איכותית ללא דלקת משמעותית, עומס המופעל ע"י הלסת הנגדית ואורך השתלים. העמסה מיידית זהו הליך חד שלבי בו מבצעים עקירת שן, החדרת שתל, בניית עצם חיבור מבנה וכתר זמני המספק אסתטיקה ופונקציה בפעולה אחת.

כדי שאפשר יהיה לבצע העמסה מיידית, חייבים יציבות ראשונית של השתל בפה. במידה ואין יציבות ראשונית והשתל מתרופף בפה, הטיפול יהיה נדון לכישלון חרוץ. נמנעים מלבצע העמסה מיידית למתרפאים עם עצם דלילה או למתרפאים הסובלים ממחלות כרונית שפוגעות בצפיפות העצם.

מהם היתרונות של העמסה מיידית?

השתלת שיניים בהעמסה מיידית זאת טכניקת טיפול מתקדמת וזוכה להצלחה רבה בקרב מטופלים רבים. בשנים האחרונות השתלות שיניים בהעמסה מיידית זכו לשכיחות טיפולית גבוהה בשל יתרונותיהן הברורים:

1.קיצור משך הטיפול- ניתן להעמיס שתלים ביום הטיפול. המטופל יכול לצאת עם מערכת שיניים פונקציונלית ואסתטית באותו היום.

2.הימנעות מפעולות כירורגיות נוספות כמו חשיפת השתל. המטופלים חוסכים מספר ניתוחים אשר נחוצים להשלמת הליך ההשתלה הדנטלית בשיטה הקונבנציונלית.

3.מקצרת את זמן ההמתנה- שחזור מיידי של השיניים

4.פסיכולוגי– מטופלים מסיימים את הטיפול ביום אחד ויוצאים עם שיניים שלהם מהמרפאה. 

5.הפחתת זיהומים- פעולות כירורגיות מצומצמות מונעות את הסיכוי לזיהומים הנצורים בפתיחת החניכיים כל פעם מחדש

6.צמצום כאבים וסבל- בהעמסה מיידית אין צורך בחשיפת חניכיים, בניגוד להשתלה רגילה המצריכה חשיפת חניכיים כעבור מספר חודשים

7.חזרה מהירה לשגרה היומיומית של המתרפא

8.פתרון פונקציונלי ואסתטי באותו היום– ביום ההשתלה מבצעים החדרת שתלים ובונים כתרים אסתטיים. ניתן לבנות כתרי זרקוניה אסתטיים ללא מתכת, המקנים מראה שיניים טבעי ואסתטי במיוחד.

העמסת שיניים מיידית זאת טכניקה בטוחה ואמינה. ההצלחה הסופית של הטיפול תלויה במידה רבה במקצועיות ובמיומנות של הרופא המבצע, אך גם שיתוף הפעולה של המטופל עצמו.

האם קיימות תופעות לוואי לשיטה?

כמו בכל הליך כירורגי, גם להעמסה מיידית יכולות להיות תופעות לוואי וסיבוכים, ביניהם נפיחות קלה ושטף דם. שיעורי ההצלחה של ההשתלה דומים לשיעורי ההצלחה של השתלה רגילה ונעים בין 95%-100%.

האם כל רופא שיניים מבצע העמסה מיידית?

מאחר שביצוע השתלת שיניים בשיטה זו הוא עניין חדש יחסית, ישנן מרפאות שיניים שלא מרגישות "בטוחות" בלבצע השתלת שיניים בשיטה זו. העמסה מיידית דורשת ניסיון ומיומנות ביישום השיטה. לכן מומלץ לפנות לרופא שיניים בעל ניסיון עתיר בתחום אשר ביצע השתלות שיניים בשיטה זו בעבר. כמו כן, מומלץ לעבור את הטיפול במרפאת שיניים עם ציוד דנטלי מתקדם על מנת להשיג תוצאות אסתטיות גבוהות בביצוע הכתרים, ולא כל מרפאת שיניים מאובזרת בציוד הנדרש לצורך ביצוע הטיפול. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png