השתלות שיניים בתל אביב

השתלות שיניים בתל אביב

השתלות שיניים מתקדמות בתל אביב

גרה קליניק – מרכז רפואי חדשני להשתלות שיניים בתל אביב מעמיד לרשותכם טכנולוגיה מתקדמת ושיטות טיפול חדשניות המאפשרות לעבור טיפולי שיניים עם חווית שירות יוצאת דופן. המרכז מציע חדשנות רפואית וטכנולוגיות מתקדמות מהארץ ומהעולם, שנועדו לשפר משמעותית את איכות חייהם של המטופלים. טכניקות טיפול מתקדמות מאפשרות לקצר משמעותית תהליך השתלת השיניים ולהפחית למינימום את הסבל ואת האי הנוחות, לצד אסתטיקה מושלמת ומערכות השתלים האיכותיים בעולם. צוות המרפאה מונה מומחים מובילים ברמה הבינלאומית ומעניקים טיפולי שיניים גם במקרי קיצון של חוסר עצם או מטופלים סיסטמיים. 

לרשות המרפאה מערכות שתלים מהמתקדמות בעולם הכוללים שתלי זירקוניה, שתלי בייקון (Bicon) קצרים למחוסרי עצם באורכים וקטרים שונים. המרכז החדשני להשתלות שיניים בתל אביב גרה קליניק תוכנן בקפידה על ידי מיטב המעצבים, ייחודי ואקסקלוסיבי, שוכן במיקום נעים ופסטורלי הכולל נוף לים, מרפסות המשקיפות אל הים, עם חדרי טיפול מהמתקדמים בעולם, חדר התאוששות, מעבדת שיניים, חדרי צילום מתקדמים וחדר המתנה מפואר לנוחיות מירבית של מטופלנו. 

כל טיפולי השיניים במרכז החדשני בתל אביב להשתלות שיניים מוענקים בקפידה על ידי צוות מקצועי ומוביל בתחומו. ד"ר נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. במקביל לעבודתו במרכז, הוא מנהל מספר מרפאות שיניים בארץ ובחו"ל.

מהו שתל דנטלי?

השתלות שיניים היום מבוצעות בתהליך קל ופשוט ברוב המקרים, ואף במקרים מאוד מסובכים כמו חוסר עצם קיצוני ניתן להיעזר בהשתלות שיניים. שתל דנטלי הוא למעשה שורש מלאכותי העשוי לרוב מטיטניום שמוברג לעצם הלסת ומהווה פיתרון מיטבי במצבים של חוסר שן אחת או יותר. שתל דנטלי מתקינים לאחר עקירת שן , מחלת חניכיים ממושכת או כאשר מטופל סובל מחוסר שן אחת או יותר.

כיצד מבצעים שתל?

בעזרת צילום CT, צילום רנטגן תלת מימדי, רופא השיניים בודק את עובי ורוחב עצם הלסת ומתכנן תהליך השתלה דנטלי תוך התייחסות לעומק השתל, רוחבו, הזווית בה הוא יוחדר ואם יש צורך בהשתלת עצם או הרמת סינוס. אחרי החדרת השתלים ניתן לחבר לשתלים כתר, גשר או תותבת.

מהם יתרונות השתלים הדנטליים?

  1. איכות חיים- שתל מונע את הצורך בתותבת שעלולה לגרום לסבל רב, פצעים בפה, שפשוף, ריח רע, ספיגת עצם. השתלת שיניים מאפשרת בניית כתר או גשר קבוע וכך משפרת את יעילות הלעיסה ואינה גורמת לאי נוחות וסבל שגרמה תותבת בפה.
  2. אסתטיקה- שתלים עוזרים בשמירה על עצם וחניכיים ומעניקים מראה אסתטי הדומה לשיניים הטבעיות. כיום קיימים שתלי זרקוניה אינם מתכתיים, בצבע לבן הדומה לצבע השן הטבעית, ללא השתקפות אפרפרה דרך החניכיים (לעומת שתלי טיטניום) ומעניקים מראה אסתטי טבעי.
  3. הצלחה בהשתלה דנטלית- רוב טיפולי השתלה דנטלית מסתיימים בהצלחה, מה שהופך טיפול ההשתלה לפיתרון יעיל בהרבה מאוד מקרים.

למי מתאימה ההשתלה ומתי מומלץ לבצע אותה?

השתלת שיניים מתאימה כמעט לכל אחד, ללא הגבלת גיל, אלה בהתאם למצבו הרפואי של המטופל. גם במקרים של מחלה כרונית ניתן לבצע השתלת שיניים אם מצבו הבריאותי של המטופל יציב.

כאשר חסרה שן אחת או יותר בפה כדאי להיוועץ ברופא השיניים לגבי השתלת שיניים. חוסר שן עלול לגרום לנזקים בעתיד כגון תזוזת שיניים ממקומן, אובדן עצם הלסת, דלקות חניכיים, פגיעה תפקודית, פגיעה אסתטית. גם במקרים של תותבת שמתנדנדת וגורמת לפצעים בפה וחוסר נוחות ניתן לבצע השתלת שיניים, מה שיפר בצורה משמעותית את איכות החיים של המטופל.

השתלות שיניים ביום אחד: למי מתאים?

מטופלים רבים יכולים ליהנות היום מהשתלת שיניים ביום אחד. בשונה מהשתלת שיניים הקונבנציונלית הנעשית ע"י התקנת שתלים דנטלים בלסת וביצוע תותבת נשלפת אשר לא תמיד נוחה למטופל, וכעבור מספר חודשים (בין 3-6 חודשים) מבוצע שיקום קבוע, השתלת שיניים ביום אחד מאפשרת לצאת עם שתלים ועליהם יבצע הרופא מייד גשר זמני במקום תותבת נשלפת. השיטה נקראת "העמסה מיידית", כלומר השתלים מופעלים ללא תקופת המתנה ע"י התקנת מבנים וכתרים זמניים. אנחנו במרכז חדשני גרה קליניק להשתלות שיניים בתל אביב מיומנים בביצוע שתלים דנטליים מכל הסוגים, בשיטות המתקדמות גם במקרים מורכבים ולמטופלים סיסטמיים. 

טיפול ע"י שיטת 4 ALL ON

בהשתלת שיניים בשיטת ה ALL-ON-4 מבצעים 4 שתלים בזוויות שונות ומבריגים אליהם תותבת מיוחדת ממתכת ואקריל או חרסינה.

סוגי השתלות

שתלי טיטניום

רוב השתלים היום עשויים מסגסוגת טיטניום, חומר מתכתי בצבע אפור. שתל טיטניום המתכתי עלול להשתקף דרך החניכיים ולחשוף צבע אפרפר ולא אסתטי. למרות היותם השתלים הנפוצים בעולם, מחקרים אחרונים מראים על שחרור חלקיקי טיטניום ברקמות הסמוכות לשתלים ובבלוטות לימפה. אחוז קטן מהאנשים עלול לסבול מתגובה אלרגית לטיטניום.

שתלי זרקוניה

שתל זירקוניה אינו עשוי ממתכת, אלה חומר קראמי העשוי בתנאי מעבדה מיוחדים, בעל יכולות מכניות מעולות, עמידות לקורוזיה ובעל תכונות אסתטיות מרשימות. אחד היתרונות המשמעותיים של שתל זירקוניה הוא המראה האסתטי המוענק. צבעו של השתל לבן, בדומה לצבע השן הטבעית ונותן מענה אסתטי טוב יותר בייחוד באזור קו החיוך.

שתלי בייקון

הדור החדש של שתלים קצרים המתאימים במיוחד למצבים רפואיים מסוימים ולמחוסרי עצם. לעיתים קרובות בשל הזנחה או דחייה של טיפולי השיניים יש איבוד עצם, שאינו מאפשר החדרת שתל סטנדרטי ולכן הרופא חייב לבצע קודם השתלת עצם. השתלת עצם כוללת ניתוח מורכב, הרמת סינוס במקרים של חוסר עצם בלסת עליונה. השתלת שיניים עם שתלי בייקון מאפשרת החדרת שתלים ללא הצורך בהרמת סינוס או בתוספת עצם נוספת וביצוע שתלים במחוסרי עצם בתהליך זעיר פולשני.

מערכת שתלים

גורמים להצלחה בהשתלות

  • אבחון נכון במצבו של המטופל, בחירת שיטת טיפול המתאימה ומיומנות הרופא המבצע את תהליך ההשתלה.
  • איכות השתל תקבע במידה רבה את הצלחת הטיפול. 
  • שיתוף פעולה מצד המתרפא והקפדה על ביצוע כל הנחיות הרופא לאחר ההשתלה הדנטלית.

גורמים לכישלון השתלות

  • אבחון נכון על ידי רופא השיניים אחד הדברים הקריטיים להצלחת השתלות שיניים. ההצלחה נמדדת ביציבות השתל ובהיקלטות השתל לעצם הלסת. אבחון לא נכון או שיטת ההשתלה שאינה מתאימה למקרה המטופל עלולים להביא לכישלון השתל הדנטלי בפה.
  • הגיינה אורלית ירודה, דלקות חניכיים כרוניות, עישון, מחלות כמו סכרת לא מאוזנת, אוסטאופורוזיס, מחלות לב, סרטן, מערכת חיסונית לקוייה יכולים לגרום לאי היקלטות של השתל ולכישלון של תהליך ההשתלה.
  • שיטת טיפול שאינה מתאימה את מצב הדנטלי של המטופל עלולה לסכן את הצלחת הטיפול. ישנם מקרים בהם ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד באמצעות העמסה מיידית, לעומת מקרים אחרים בהם מומלץ לחכות מספר חודשים כדי להשיג יציבות של השתל.
שתלים

השתלות שיניים: שאלות נפוצות

מהם הסיבוכים/סיכונים בהשתלת שיניים?

השתלת שיניים מלווה בהליך כירורגי וכל פעולה כירורגית כרוכה בסיבוכים וסיכונים כמו דימום ממושך, שטפי דם, הגבלה בפתיחת הפה, זיהום מאתר הניתוח. בנוסף השתלת שיניים בלסת התחתונה עלולה לפגוע בעצב המנדיבולרי והשתלת שיניים בלסת עליונה באזורים אחוריים טומנת בחובה את הסיכון לפגיעה בחלל האף או במערות האף. ניסיון הרופא בתחום, מיומנותו ובדיקה מדקדקת וכן מילוי הנחיות הרופא המטפל לאחר הטיפול תורמים להפחתת הסיכונים ומעלים אחוזי ההצלחה של ההשתלה.

האם השתלת שיניים כואבת?

השתלת שיניים בגרה קליניק מתבצעת במינימום אי נוחות. בזכות מיומנות הצוות, טכנולוגיה משוכללת ושיטות טיפול מתקדמות, מטופלנו עוברים השתלת שיניים במינימום כאבים. התהליך הכירורגי להשתלת שתל אינו כואב באופן חריג, אך תיתכן אי נעימות קלה בזמן הרדמה מקומית. עוצמת הכאב הצפויה לאחר הניתוח דומה לעקירת שן וניתן להעלימה באמצעות משככי כאבים.

תוך זמן קצר תוכלו לחזור לשגרה, לתפקד עם השיניים החדשות וליהנות משיניים יפות וחזקות. 

האם השתלת שיניים יכולה להיכשל?

הצלחת הטיפול תלויה בידע ומיומנות של הרופא המטפל. במידה ומתבצע תכנון נכון של השיקום וההשתלה, מקפידים על הנחיות של הרופא המטפל ומטופל מקפיד על גהות פה טובה ברמה היומיומית, אחוזי ההצלחה יהיו גבוהים. הנתונים שמתפרסמים היום בספרות המקצועית מצביעים על אחוזי הצלחה גבוהים בביצוע השתלה דנטלית באופן מקצועי. 

כמה זמן מחזיק השתל בפה?

אורך חיים של שתל בלסת תלוי במספר רב של גורמים ביניהם בריאותו הכללי של המטופל, גהות הפה, מידת האיחוי שנוצרה בין שתל לעצם וכמות העומסים המופעלים על השתל. שיפורים טכנולוגיים ושיטות טיפול מתקדמות, לצד מיומנותו והידע של רופא השיניים בתחום, יכולים להאריך את משך הזמן של השתל בפה גם ל 20 שנה ואף יותר מזה.

כמה עולה שתל דנטלי?

מטופלים רבים שזקוקים לשתל דנטלי לעיתים קרובות תופסים את הטיפול כיקר אך שוכחים לקחת בחשבון את התמורה האמיתית- איכות החיים ובריאות הפה, השקעה שיכולה להיות לכל החיים. ההשקעה בשתלים באיכות גבוהה שמותקנים על ידי רופא שיניים מיומן ומנוסה, עתידה לשרת אתכם לאורך כל החיים ויכולה להיות ההשקעה המשתלמת שעשיתם בימי חייכם. כמו כן, בגרה קליניק, מרכז רפואי להשתלות שיניים בתל אביב, כמעט כל אחד יכול לעבור טיפול השתלת שיניים, הודות לאפשרויות תשלום רבות, פריסת תשלומים והמימון החוץ בנקאי. לפעמים פתרון "זול" יותר עולה ביוקר. אנו רואים מטופלים שעברו השתלות שיניים לפני שנים בודדות וזקוקים לניתוחים וטיפולים מקיפים ויקרים. אנחנו בגרה קליניק מסתכלים על התמונה הכוללת לפרטי פרטים ונותנים תכנית טיפול עם אחריות. לעיתים, השקעה מעט גבוהה יותר היא בעצם הפתרון הזול ביותר לטווח הארוך.

מהי השתלת שיניים ללא ניתוח?

השתלת שיניים ללא ניתוח זוהי פרוצדורה רפואית המתנהלת בצורה ממוחשבת. באמצעות סורק דיגיטלי רופא שיניים יכול לראות את העצם בתלת מימד וכך הרופא יכול להחליט היכן למקם את השתל. הדמיית תלת מימד של העצם מייתרת את הצורך בחשיפת חניכיים וביצוע תהליכים כירורגיים פולשניים.

האם חובה לבצע צילומי רנטגן לפני ההשתלה?

החדרת שתל היא פעולה כירורגית עדינה ודורשת קפדנות רבה כדי שטיפול ההשתלה הדנטלי יצליח. חשוב שרופא השיניים יעריך את גובה ורוחב הרכס  בדיוק מרבי כדי לקבוע את האורך ואת הרוחב האידיאלי של השתל על מנת לא לפגוע בשיניים הסמוכות או ברקמות הפה. בדיקה קלינית בלבד, ללא צילומי רנטגן אינה מספיקה כדי לתכנן השתלה איכותית ובטוחה. צילום רנטגן אותו מבצעים לפני ההשתלה הוא צילום CT.

כמה זמן לוקח לחזור לשגרה לאחר השתלת שיניים?

תהליך ההחלמה משתנה ממטופל למטופל ותלוי בגורמים שונים. בדרך כלל המטופל יכול לחזור לשגרה יומיים לאחר ניתוח. יתכן ויהיו כאבים קלים לאחר הטיפול אותם ניתן יהיה לשכך באמצעות משככי כאבים. כעבור שבועיים מהניתוח לרוב לא נשאר שום זכר לניתוח שעברתם וניתן לחזור לשגרת יומכם הרגילה.

תהליך השתלת שיניים
דר גרה

הכל על השתלת שיניים בתל אביב

גרה קליניק – מרכז רפואי חדשני להשתלות שיניים בתל אביב מעמיד לרשותכם טכנולוגיה מתקדמת ושיטות טיפול חדשניות המאפשרות לעבור טיפולי שיניים עם חווית שירות יוצאת דופן. 

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה. כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png