הכל על שיניים צהובות/כהות

הכל אודות שיניים צהובות/ כהות

הכל אודות שיניים צהובות/ כהות

שיניים צהובות הן אחד הפגמים האסתטיים שהרבה מאוד אנשים סובלים ממנו, ומאוד רוצים לטפל בו. אחרי הכול – כולנו רוצים לחייך ולחשוף שיניים לבנות, ולא שיניים צהובות שהן דבר בולט מאוד. אז למה בכלל השיניים מצהיבות והאם יש מה לעשות? במאמר זה תמצאו את התשובות.

 הגורמים לשיניים צהובות/ כהות
 שיניים צהובות יכולות להיות תוצאה של הרבה מאוד סיבות, ובדרך כלל הן באמת מצהיבות כתוצאה של שילוב של כמה וכמה מאלה הידועות:
  • גנטיקה – ידוע שהורים שיש להם שיניים צהובות יולידו ילדים שגם להם תהיה נטייה לפתח שיניים צהובות.
  • גיל – עם השנים שכבת האמייל הלבנה, שהיא השכבה החיצונית של השן – נשחקת, ונחשפות השכבות הפנימיות של השן, שהן, כמובן, צהובות יותר.
  • פלואוריד – פלואוריד "צובע" את השיניים בצבע צהוב. מכיוון שהוא נמצא במים שלנו, בתוספים שניתנים דרך הפה ואפילו במשחות השיניים של הילדים, הרי שהוא חושף את השיניים שלנו לסכנת הצהבה אמיתית.
  • טבק – ידוע שמעשנים סובלים יותר משיניים צהובות, וזאת בגלל הטבק שצובע אותן חזק בצהוב.
  • סוגים מסוימים של אנטיביוטיקה – סוגים שונים של אנטיביוטיקה כמו למשל טטרציקלין או דוקסילין יכולים להכתים את השיניים בכתמים צהובים.
  • סוגים מסוימים של מזונות ומשקאות – משקאות כמו קולה, קפה וקולה צובעים את השיניים בצהוב, וגם מאכלים מסוימים כמו אוכמניות ודובדבנים.
  • היגיינת פה לקויה – אם לא שומרים על היגיינת פה ראויה ולא מצחצחים שיניים היטב ו/או לא משתמשים בחוט דנטלי – מאפשרים לקפה, לתה וליין להשאיר כתמים צהובים על השיניים.

יש דברים נוספים שיכולים לגרום למצב של שיניים צהובות, כמו מחלות שונות, סתימות בשיניים, דימומים בחניכיים ועוד.

חיוך

טיפול בשיניים צהובות/ כהות

לא משנה מה הסיבה שבגינה סובלים משיניים צהובות, מדובר במצב אשר מבחינה אסתטית מפריע להרבה אנשים מאוד. במצב כזה ניתן לפנות לרופא שיניים המתמחה בהלבנת שיניים ולבחור באחת הדרכים מבין השתיים:

  • טיפול בלייזר – מריחה של חומר מיוחד על השיניים וחשיפתו לקרני לייזר. הקרניים מחממות את החומר, שמלבין את השיניים ומביא לתוצאות מצוינות. הטיפול אורך בסך הכול כשעה, ואין ספק כי הוא יעיל מאוד , אך נחשב לטיפול יותר אגרסיבי .
  • סדים עם חומרי הלבנה – היום אפשר להשיג אצל רופא השיניים סדים מיוחדים המכילים חומרי הלבנה. את הסדים יש להתקין על השיניים למשך מספר שעות ביום, ובתוך 7 ימים עד שבועיים משיגים שיניים לבנות יותר.
  • בנוסף לאלה ניתן להיעזר במי שטיפה מלבינים ובמשחות שיניים מלבינות, אולם אין ספק שמי שבאמת רוצה ליהנות משיניים לבנות צריך לבחור באחת משתי השיטות שתוארו לעיל.

גרה קליניק לשירותכם

מרפאת גרה קליניק מספקת שירותי הלבנת שיניים ומאפשרת לכם להגיד לשיניים הצהובות שלום ולא להתראות.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת תור להלבנת שיניים צרו עמנו קשר עוד היום.
נשמח לעמוד לשירותכם.

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png