כתרים ביום אחד

כתרים ביום אחד

כתרים ביום אחד- האם אפשרי?

בחברה המערבית היום, הדברים צריכים להתבצע מהר, בצורה מקצועית ובאיכות גבוהה. טכנולוגיה מהפכנית ושיטות טיפול חדשניות מאפשרים למטופלים היום לצאת עם מערכת שיניים שלהם אסתטית ביום הטיפול, ללא כאבים, ללא הליכים מסורבלים, תוך חיסכון משמעותי בזמן.

מרכז רפואי חדשני גרה קליניק בהנהלת ד"ר גרה נשאת, הנחשב לפורץ דרך בתחום ההשתלות ושיקום הפה, מעמיד לרשותכם טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית ביותר בתחום רפואת השיניים, המאפשרת להעניק פתרון שיקומי ואסתטי בסטנדרטים הגבוהים ביותר תוך יום אחד באמצעות סורק דיגיטלי CEREC מבית חברת SIRONA הגרמנית. 

כתרים ביום אחד

כתר דנטלי-מהו?

כתר שן הוא תחליף מלאכותי לכותרת הטבעית של השן והוא מורכב על תשתית השן במקרה של נזק נרחב בכותרת השן, או על שתל דנטלי. תפקידו של הכתר הדנטלי הוא להגן על השן החלשה מפני התפרקותה ולמנוע נזק נרחב יותר, ותפקיד הכתר על גבי השתל הוא לשחזר את כותרת השן הטבעית ולהחזיר את הפונקציונליות והן את המראה האסתטי לשן. קיימים סוגי כתרים שונים החל מכתר יצוק (עשוי מתכת ללא ציפוי חרסינה) הפשוט ביותר, וכלה בכתרי חרסינה וכתרי זרקוניה אסתטיים ביותר.

כתרי זרקוניה אסתטיים ללא מתכת – המילה האחרונה ברפואת השיניים

כתרי זרקוניה עשויים מתרכובת כימית מבוססת צורן (Zirconium dioxide ZrO2), והם משמשים בעיקר בשיניים הקדמיות להחזרת התפקוד עם דגש לאסתטיקה של השיניים. כתרים אלה נטולי מתכת ולכן אינם משאירים פס אפור העלול לבצבץ מבעד לחניכיים ולפגוע במראה האסתטי של קו החיוך. כתרי זרקוניה אינם גורמים לרגישות בחניכיים ומתמזגים באופן מושלם עם גוון השיניים הסמוכות.

יהשתלות שיניים ביום אחדציפוי חרסינה לשינייםשתי לסתות שתלים טיטניום , מבנים זירקוניה וגשרים זירקוניה

מערכת CAM/CAD – CEREC

סורק תלת מימדי אינטראורלי מיועד לסריקה ממוחשבת של השיניים, במקום השימוש במטבעים שאינם תמיד טעימים או נעימים. טכנולוגיית CAD/CAM הם ראשי התיבות של Computer Aided Design/Computer Aided Manufacturing, קרי עיצוב מונחה מחשב וייצור מונחה מחשב.

מערכת CEREC החדשנית מאפשרת צילום וסריקה של השיניים המיועדות להשתלה ו/או הכתרה. הדמיה וירטואלית מאפשרת לתכנן ולעצב שיניים בזמן אמת, כך שהמטופל יכול לראות את התוצאה העתידית Online. 

לאחר הסריקה, הנתונים נשלחים למעבדה מתקדמת שנמצאת בתוך המרפאה, הפועלת על בסיס טכנולוגיה של כרסום ממוחשב CAM/CAD, בה מכינים שחזורים רצויים כגון כתרי חרסינה אסתטיים ללא מתכת, כתרי זרקוניה, גשרים, כתרים על גבי שתלים ועוד, והתוצאות הן מדוייקים, בטוחות ועמידות לאורך זמן.

יתרונות הטכנולוגיה CAM/CAD:

  • הכנת כתרים ללא מטבעים ונוחיות רבה למטופל
  • הכנת כתרים מדוייקים ביותר-התאמה מושלמת לשן המקנה תחושה טבעית
  • כתרים מדוייקים אינם מגרים את החניכיים ואינם גורמים לדלקות
  • איכות הכתרים ברמה הגבוהה ביותר ומשמרים לאורך זמן
  • כתרים עמידים מחרסינה או זירקוניה
  • הכנת כתרים ביום אחד- בניגוד לשיטה המסורתית, בה הכנת כתרי חרסינה הצריך מינימום 4 מפגשים, שימוש במכשיר ה-CEREC מסתיים ברוב המקרים בפגישה אחת בלבד במרפאה.

מערכת CAM/CAD- כיצד זה עובד?

סריקה ממוחשבת: בשלב זה רופא שיניים מבצע סריקת תלת מימדית וירטואלית בפיו של המטופל. הסריקה מעובדת למידע המועבר למחשב במודול של הדמיה וירטואלית תלת מימד מדויק על פיו נבנה השחזור הרצוי. המטופל יכול לראות את התוצאה העתידית ולבקש לבצע שינויים על פי רצונו.

הכנת כתר: קובץ שנוצר נשלח למעבדה דיגיטלית/מחרטה ליצירת כתר לפי המידות שהתקבלו בדיוק רב.

הרכבת הכתר: הכתר מודבק על תשתית השן, או מוברג על גבי השתל.

תוצאה: כתר מקצועי ואיכותי, עשוי בסטנדרט גבוה במיוחד, בדיוק מרבי, אסתטי ועמיד לאורך זמן.

שתל וכתר ביום אחד

לאחר השתלה דנטלית צריך להרכיב כתר על גבי שתל. שתל, מבנה וכתר באותו היום אפשריים כאשר יש מספיק עצם בלסת, מה שיאפשר לשתל יציבות מיידית והרכבת הכתר על גביו. במידה ואין מספיק עצם בעצם הלסת, יתכן כי הרופא יבצע עיבוי עצם ולאחר מכן ניתוח השתלה דנטלית והרכבת כתר.

כאשר נדרשת השתלה של שן אחת, ניתן לבצע שתל וכתר באותו היום, תהליך זה מכונה גם "העמסה מיידית", וניתן לבצע אותה בתנאים מסוימים כאשר יש מספיק עצם באזור ההשתלה ואין קונטרה אינדיקציה להשתלה דנטלית.

שיקום לסת שלמה

היום נהוג לשקם לסת שלמה באמצעות שיטת העמסה מיידית כגון All-on-4 או All-on-6. בשיטה זו משקמים את כל הלסת באמצעות 4-6 שתלים דנטליים עליהם מעמיסים את הגשר. שיקום מיידי נעשה באותו היום. המטופל נכנס למרפאה ללא שיניים ויכול לצאת עם מערכת שיניים שלו אסתטית באותו היום. באותו היום מתבצעות כל הפעולות הכירורגיות: עקירות והשתלות, ומבצעים שיקום על ידי הרכבת גשר זמני. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית (ישנם מקרים שניתן לבצעה השתלת שיניים בהרדמה כללית), מהירה, לא מלווה בכאבים, ללא פעולות כירורגיות מיותרות וחיסכון משמעותי בזמן עבור המטופל.

בעבר, שיקום ושחזור השן באמצעות כתר דנטלי היה תהליך ממושך ומסורבל שהצריך בין 4-5 מפגשים ולעיתים אף יותר, בהם נדרש היה לבצע לקיחת מטבעים (פעולה לא סימפטית מדי למטופל), הכנת כתר זמני ושליחתו למעבדה, טיפולים שונים לצורך התאמת הכתר, ולעתים אי שביעות רצונו של המטופל מגוון הכתר הוביל להחזרתו למעבדה והתאמת הצבע הרצוי מחדש. 

המכשיר החדשני CEREC מאפשר כיום לקצר את זמני ההמתנה באופן משמעותי ולספק פתרונות שיקומיים ואסתטיים בטיפול אחד, גם כאשר מדובר בשיקום פה מלא.

מרכז רפואי חדשני גרה קליניק ידוע באיכות ובמקצועיות טיפולים המוענקים למטופלים, ומעמיד לרשות המטופל את הפתרון המהיר והאיכותי להחזרת החיוך ושיפור איכות החיים. 

באמצעות מכשיר ה-CEREC החדשני, נוכל להרכיב כתר קבוע מחרסינה מלאה או זירקוניה בטיפול אחד בלבד. מוזמנים ליצור עמנו קשר לתיאום בדיקה ללא עלות.

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png