ציפויי חרסינה – למינייט

ציפויי חרסינה - למינייט

ציפויי חרסינה – למינייט

טיפול למינייט, או בשמו המסחרי ציפוי חרסינה, הוא טיפול השייך לתחום טיפולי השיניים האסתטיים שכבש את העולם וגם את ישראל. הטיפול של ציפוי השיניים מאפשר כמעט לכל אחד לקבל מראה שיניים לבן, אחיד ואטרקטיבי. בארצות הברית טיפול למינייט מכנים בשם חיוך הוליוודי (Hollywood Smile). ציפוי חרסינה, אשר נראה כקליפות חרסינה דקות, מודבק על-גבי השיניים הטבעיות מבלי לפגוע בהן, ומיועד לשימוש במקרים הבאים: סגירת רווחים בשיניים, כיסוי סתימות שחורות או כהות בשיניים קדמיות, הלבנה ואיחוד של צבע השיניים הקדמיות, מילוי של שיניים שבורות או מעוותות והלבנת שיניים מוכתמות (בשל עישון או שתיית קפה).

לא לחינם ציפוי החרסינה הפך לפופולרי ביותר בשנים האחרונות. יתרונותיו הרבים כוללים:

  • מעניק לשיניים גוון טבעי ואחיד שאינו משתנה
  • מותאם לרקמות הפה ולמבנה האנטומי של המטופל
  • מתחבר באופן קבוע לאימייל השן
  • עמיד בפני כתמים ושומר על ברק השיניים לאורך זמן
  • מונע פגיעה במוך השן ושומר על שיניים בריאות וחזקות
  • ההדבקה אינה כרוכה בכאב
  • בדרך כלל לא נדרשת הרדמה לשם ביצוע הציפוי
  • פתרון ארוך טווח (אורך חייהם של ציפויי חרסינה גבוה ויכול להגיע ל 15 שנים)
  • לא נדרשת תחזוקה מיוחדת לאחר ציפויי חרסינה

שלבי הטיפול:

1. הכנת השן – השן מושחזת, כדי להסיר ממנה שכבה דקה 2. הכנת הציפוי – טכנאי מעבדה מתאים את הציפוי לצורת השן ולצבעה. 3. הדבקת הציפוי –ציפוי חרסינה מודבק על השיניים על-ידי רופא השיניים. הצוות המיומן של גרה קליניק יתאים את ציפוי החרסינה לשיניכם, כך שתיהנו מחיוך מושלם!
ציפוי למינייט חרסינה לשיניים
ציפוי חרסינה לשיניים
ציפוי למינייט לשיניים

כיצד מבצעים ציפוי חרסינה?

ציפויי חרסינה לשיניים (Porcelain Dental Veneers) הם ציפויים דקים מאוד בדרך כלל פחות מ 1 מ"מ של חרסינה המודבקים על חזית השן ומאפשרים לכסות פגמים משמעותיים בשיניים. הציפויים מיוצרים על פי משנן המטופל ומאפשרים שינוי צבע, צורה או אורך השן. בתהליך פשוט ציפויי חרסינה נדבקים על חזית השן ומקנים מראה אסתטי חדש ומרשים.
ציפוי חרסינה מחליף את האימייל (זגוגית השן) שאבד או הוסר ומקנה מראה אסתטי חדש לשיניים. קליפות חרסינה דקות בעובי שבין 0.2 מילימטר ועד ל- 0.5 מילימטר, הן חזקות, עמידות ומעניקות לשן חיים חדשים. את הקליפות הדקות של חרסינה מדביקים על חזית השן לאחר הסרה מינימלית של שכבת השן החיצונית כדי שהציפוי לא יבלוט ויתאים לשאר השיניים בפה.

ציפויי חרסינה לשיניים באמצעות רפואת שיניים דיגיטלית

בעידן של היום יש יותר מודעות לרפואת השיניים האסתטית ועם מהפכה הטכנולוגית בשוק הדנטלי ניתן לעצב את החיוך בעזרת ציפויי חרסינה בהדמיה דיגיטלית, המאפשרת השחזה מינימלית של השן ולקבל תוצאה אסתטית מקסימלית.
מכשור טכנולוגי מתקדם כמו סורק דיגיטלי מאפשר ייצור ותכנון ממוחשבים של ציפויי חרסינה בדיוק מרבי להשלמת שן שבורה ותהליכים נוספים של שיקום הפה.

סורק דיגיטלי לציפויי חרסינה

גורמים להצלחה בטיפול למינייט

הצלחת הטיפול תלויה בשלושה גורמים עיקריים:

  • רופא בעל ידע, מקצועיות, מיומנות וניסיון שעבר הכשרה מיוחדת בתחום
  • ציוד מתאים כמו, בין השאר, סורק דנטלי שיסרוק את חלל הפה כדי לקבל מידות מדויקות
  • תוכנת מחשב העוזרת לנתח את הנתונים ולעצב את המראה האסתטי של השיניים

סגירת רווחים בין השיניים

בניגוד לחומרים אחרים ציפויי חרסינה אינם משנים את צבעם בעקבות קפה, עישון, יין וכו' ומהווים פתרון ארוך טווח לפגמים אסתטיים רבים ביניהם רווחים בין השיניים. טיפול למינייט זוהי השיטה השמרנית והיעילה ביותר לקבלת מראה שיניים חדש ללא פגיעה בשן הטבעית ובזמן קצר.

שיטות נוספות לציפויי שיניים:

קיימים מספר סוגי ציפויים לשיניים כאשר כל אחד מהם דורש התמחות ומיומנות כדי להגיע לתוצאות אסתטיות גבוהות והתאמה מדוייקת. לכן חשוב לפנות לרופא שיניים בעל ידע וניסיון בתחום ציפויי השיניים.

ציפוי למינייט (חרסינה)– מתאים לרוב הבעיות האסתטיות בשיניים הקדמיות. ציפויי למינייט מניבים את התוצאות האסתטיות ביותר ומאפשרים התאמה מלאה של גוון הציפוי. בשל תוצאותיו האסתטיות המרשימות והאיכותיות ציפוי למינייט אינו נחשב לפתרון זול, אך ללא ספק פותר את הבעיות האסתטיות בצורה מיטבית.
רוב הציפויים עשויים מחרסינה או מחומר קומפוזיט. ציפויי חרסינה עמידים יותר, אינם סופחים צבעים חיצוניים ושומרים על צבעם המקורי לאורך זמן. כמו כן ציפויי חרסינה בעלי השתקפות טבעית יותר.

ציפוי קומפוזיט-זול לעומת סוגי ציפויים אחרים ומאפשר התאמת גוון. חסרונו העיקרי הוא הגוון הפחות שקוף ונקי מזה של ציפוי למינייט. עם הזמן הגוון עלול לדהות ויכולים להופיע סדקים בציפוי. ציפוי קומפוזיט נחשב לזול ביותר אך מצריך לרוב יותר תחזוקה משאר הציפויים האחרים.

ציפוי לומינירס– ניתן לבצע על כל השיניים (בקדמיות ובאחוריות) בפגישה אחת. מתאים לשיניים בקו ישר, נדרשת תחזוקה באופן קבוע וקשה להגיע לגוון מושלם כמו למינייט.


מתי מומלץ לבצע ציפוי חרסינה?

  1. כיסוי שיניים מוכתמות (כתוצאה מטיפול שורש, נטילת טטרציקלין או תרופות אחרות ועוד)
  2. כיסוי סתימות שחורות או כהות בשיניים הקדמיות
  3. שיניים עם רווחים
  4. מילוי של שיניים שבורות או מעוותות
  5. הלבנה ואיחוד של צבע השיניים הקדמיות
  6. עיצוב צורת החיוך מחדש
ציפוי חרסינה לשן

ציפויי חרסינה: שאלות נפוצות

האם טיפול למינייט כואב?
טיפול למינייט אינו טיפול כירורגי ולכן ברוב המקרים מתבצע ללא הרדמה ואינו טיפול מכאיב. לעיתים, במקרים שבהם סף הכאב של המטופל נמוך, רופא השיניים יבצע הרדמה מקומית בשלב ההשחזה של השן.

האם ציפוי חרסינה יכול לשנות את גווניו?
ציפוי חרסינה עשוי מחומר קראמי עמיד ואינו משנה את צבעו במהלך השנים. הטיפול של ציפוי השיניים אינו משנה את התפקוד היומיומי של המתרפא בפיהם מודבקים הציפויים ויכולים להתנהל בדיוק כפי שהם מתנהלים עם השיניים הטבעיות.

האם טיפול למינייט מחליף יישור שיניים?
למעט טיפולים אסתטיים רבים, באמצעות ציפויי שיניים ניתן לשנות את הצורה של השיניים. במידה והשיניים אינם בגודל אחיד או בצורה לא סימטרית, ניתן ליישר את השיניים בעזרת ציפויי חרסינה וכך לקבל מראה הרבה יותר אסתטי ומרשים תוך זמן קצר.

האם ציפוי חרסינה מתאים למטופלים עם נסיגת חניכיים?
עמידות ציפויי החרסינה שונה ממתרפא למתרפא ותלוי בקצב ההזדקנות של כל מתרפא. נסיגת חניכיים נגרמת עקב מחלות חניכיים, צחצוח אגרסיבי, פגיעה מכנית בחניכיים. כאשר מתרחשת ספיגה של העצם, תתרחש במקביל תופעה של נסיגת חניכיים. כאשר נסיגת חניכיים קיימת וחושפת את קו הגבול בין הציפוי לשן הטבעית, יש להחליף את הציפוי.

איך שומרים על הציפויים?
לא נדרשת תחזוקה מיוחדת של ציפויי חרסינה. שומרים על גהות הפה ומשתמשים בחוט דנטלי כרגיל. ציפוי חרסינה נחשב לחומר ידידותי מאוד לחניכיים, חזק ועמיד. מומלץ להימנע מפתיחת בקבוקים עם השיניים או אכילת אגוזים קשים. במידה והמטופל סובל מחריקת שיניים, יש ליידע על כך את רופא השיניים והוא יתאים סד לילה כדי להקטין את הלחץ מעל הציפויים. במקרה של שחיקת שיניים מוגזמת לא תמיד ניתן לבצע הליך של ציפוי השן, בשל החשש לשבירתו.

כמה עולה ציפוי חרסינה?
ציפוי חרסינה נחשב לציפוי יקר יותר מאשר ציפויים אחרים, אך ההשקעה משתלמת. הודות לתכונותיו העמידות, חוזקו, עמידות להכתמה והענקת מראה טבעי יפה וזוהר, ציפוי למינייט נחשב לפתרון אסתטי מעולה לפגמים רבים ומשמעותיים בשיניים.


בגרה קליניק מתמחים בטיפולים אסתטיים לשיניים, בין השאר בטיפול ציפוי לשיניים ומבצעים ציפויי שיניים ברמת גימור גבוהה תוך התאמה מדוייקת לצרכי כל מטופל. שילוב של ידע ומיומנות הרופא, לצד מכשור חדשני וטכנולוגי מביאים לתוצאות אסתטיות מרשימות. אנו נדאג להתאים עבורכם חומר חומר ציפוי הטוב ביותר וכמובן תוצאות הטיפול יהיו בהתאם.

ציפויי חרסינה למינייט לשיניים

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png