כמה עולה ניתוח הרמת סינוס?

ניתוח הרמת סינוס

אחד הפתרונות המיטביים למחסור בשיניים היא השתלת שיניים. ניתן לבצע השתלת שיניים בתנאי שיש מספיק עצם הלסת.

ישנם גורמים שמשפיעים על ספיגת העצם או מאיצים את מחלת החניכיים הגורמת לספיגת עצם הלסת. עקירת שיניים, מחלת הסכרת, נטילת תרופות מסויימות ועוד- כל זה, עשוי לגרום לספיגה בעצם הלסת.

כאשר ישנו מחסור בעצם בלסת העליונה והמתרפא סובל ממחוסר בשיניים, ניתן לבצע הרמת סינוס (קרויה גם הגברת סינוס) פתוחה או סגורה לצורך השתלה דנטלית.

סינוס מקסילרי הוא חלל אוויר הנמצא בלסת העליונה והוא משתרע מעל לשורשי השיניים מאזור הניב ומגיע עד לשן הטוחנת האחרונה שנמצאת בקצה הלסת (שן בינה).

ניתוח הרמת סינוס נחשב לאחד הניתוחים הנפוצים לצורך בניית עצם לגובה לשם התקנת שתלים דנטליים. לפני ניתוח הרמת סינוס המתרפא יעבור מספר בדיקות וצילומי רנטגן (פנורמי ו- CT) על מנת שרופא השיניים ימליץ על הטיפול המתאים ביותר עבורו.

כמו כן, רופא שיניים יתייחס ברגישות יתרה למטופלים שסובלים ממחלות כרוניות כגון סכרת לא מאוזנת או למטופלים מעשנים, בהם סיכויי הצלחת הטיפול נמוכים יותר. ניתוח הרמת סינוס מבוצע לרוב בהרדמה מקומית ואינו מחייב אשפוז. במידה והמתרפא סובל מחרדה דנטלית קיצונית ואינו מסוגל לעבור את הניתוח בהרדמה מקומית, רופא שיניים יכול להמליץ על הרמת סינוס בסדציה.

האם ישנם סיבוכים מניתוח הרמת סינוס?

הרמת סינוס זאת פרוצדורה כירורגית נפוצה ובטוחה מאוד. שיעורי ההצלחה מהניתוח מגיעים לכ- 98%. תופעות לוואי זניחות עשויות להופיע לאחר הניתוח כגון שטף דם, נפיחות, כאבים שחולפים לרוב לאחר שבוע – שבועיים. במקרים נדירים עשויה להתפתח דלקת ואז נדרש להגיע לרופא שיניים לטיפול להוצאת שתלים במקרה הצורך. לכן כל כך חשוב לעבור את הניתוח במרפאת שיניים מקצועית אצל רופא שיניים מנוסה כדי שיוכל לתת מענה לכל סיבוך שמתעורר.

סוגי הרמת סינוס

ישנן שתי טכניקות להרמת סינוס והיישום של כל אחת מהן תלוי בכמות העצם החסרה בלסת:

1. הרמת סינוס סגורה– כאשר חסרה כמות עצם קטנה. טכניקה זו פשוטה יחסית בה מוחדרת כמות עצם קטנה יחסית לסינוס דרך קדח השתל הדנטלי עצמו.
  2. הרמת סינוס פתוחה– כאשר יש מחסור נרחב בעצם הלסת העליונה. בשיטה זו מחדירים את כמות העצם הנדרשת אל חלל הסינוס.

ביצוע הרמת סינוס

בעבר כדי לבצע ניתוח הרמת סינוס הרופא השתמש בעצם של המטופל עצמו. קצירת העצם נלקחה מגוף המטופל מאזור הלסת התחתונה או מהאגן. פעולה כירורגית נוספת הצריכה את המטופל להישאר באשפוז והגבילה את אפשרויות הניתוח.

כיום, ניתן להשתמש בתחליפי עצם סינטטיים, ללא חומרים ביולוגיים ובטוחים לשימוש. תחליפי עצם מעודדים את צמיחת העצם הטבעית ושחלוף החלקיקים הסינטטים בעצם טבעית.

הרמת סינוס פתוחה נחשבת לשיטת טיפול בעלת אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, ומאפשרת להתקין שתלים דנטליים באזורים שנחשבו בעבר כבעייתיים.

מי יכול לעבור ניתוח הרמת סינוס?

מטופל אשר סובל ממחסור בעצם בלסת העליונה ומיועד לטיפול השתלה דנטלית, לאחר ביצוע בדיקת נדרשות ואי מציאת קונרה אינדיקציה לניתוח, יכול לעבור ניתוח הרמת סינוס. אנשים אשר סובלים ממחלה כרונית אינה מאוזנת כגון סכרת, אנשים שעוברים טיפול כימותרפי או הקרנות, מטופלים שסובלים מסינוסיטיס חריפה ובמקרים רפואיים אחרים, אינם יכולים לעבור את הניתוח עד לאיזון המצב.

בחירת רופא שיניים להרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס יכול להיות מבוצע על ידי כל רופא שיניים על פי חוק. עם זאת, מדובר בפרוצדורה כירורגית ומומלץ לפנות לרופא שיניים בעל ניסיון עשיר בביצוע טיפולים דומים. רופא שיניים מקצועי יוכל לתת מענה מיטבי לצורך שלכם ופתרון לסיבוכים אפשריים כתוצאה מהניתוח. הרמה מוצלחת של סינוס תספק את התמיכה המתאימה לשתל הדנטלי.

מה המחיר של הרמת סינוס?

כאמור, ישנן שיטות טיפול שונות להרמת סינוס. ככל שמורכבות הטיפול עולה ויש צורך בטיפולים נלווים, כך המחיר להרמת סינוס יעלה בהתאמה. עלות טיפול להרמת סינוס יכול לנוע בין 5,000 שקלים ולהגיע ל- 19,000 שקלים בהתאם למורכבות המקרה.

שאלות נוספות?

למה צריכים הרמת סינוס?

במקרים של מחסור בעצם הלסת צריכים לבצע הרמת סינוס כדי להכין את המקום להשתלה דנטלית. ישנם אנשים להם אין מספיק עצם בלסת כדי להתקין שתל דנטלי. כמו כן, מטופל שסובל ממחלת חניכיים (פריודונטיטיס) עשוי לסבול מספיגת עצם, גם אז, יצטרך המטופל לעבור הרמת סינוס כדי להוסיף נפח לעצם ולהתקין שתל דנטלי.

אין לי בכלל שיניים. האם גם אז צריך לעבור הרמת סינוס?

כן. בהיעדר שיניים, העצם מתחילה לשקוע אל תוך הגוף ואז אין מספיק עצם להשתלת שיניים.

איזה בדיקות צריך לעבור לפני הרמת סינוס?

לפני הניתוח יש לבצע צילום רנטגן של הלסת ולש הסינוס וצילום CT כדי שהרופא יוכל להעריך את מצב העצם.

איזה תופעות לוואי עשויות להופיע אחרי ניתוח הרמת סינוס?

רוב תופעות הלוואי הינן זניחות וחולפות תוך שבוע עד שבועיים ממועד הניתוח. תופעות לוואי עשויות לכלול שטפי דם, נפיחות, כאבים ואי נוחות. ניתן להתגבר על הכאבים באמצעות תרופות לשיכוך הכאבים, באמצעות אנטיביוטיקה או שטיפות פה משמידות חיידקים למניעת דלקות.

ממה כדאי להימנע לאחר ניתוח הרמת סינוס?

יש להימנע מקינוח האף או מהתעטשות על מנת למנוע את פרימה של תפרים או תזוזת העצם המושתלת.

מתי חוזרים לביקורת לאחר ניתוח הרמת סינוס?

בדרך כלל חוזרים לביקורת אצל רופא שיניים לאחר 10 ימים ממועד הניתוח. במהלך הביקורת הרופא מוריד את התפרים ובודק איך האזור החלים.

מהן ההנחיות לאחר ניתוח הרמת סינוס?

לאחר ניתוח הרמת סינוס מומלץ להימנע במשך 24 שעות הראשונות מאכילת מזון קשה וחם. כמו כן, יש להימנע מקינוח אף ולשמור על ראש מורם כלפי מעלה ככל שניתן. יממה לאחר הניתוח ניתן לחזור לצחצח שיניים במברשת רכה. ניתן להיעזר במשככי כאבים, טיפות אף ואנטיביוטיקה לצורך הקלה על הסימפטומים.

ניתוח הרמת סינוס – סרטון המחשה:

ניתוח הרמת סינוס מקסילארי שכולל הוספת עצם והכנה להשתלה דנטלית.