פתרונות השתלת שיניים לירידה בצפיפות העצם: הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה

ירידה בצפיפות עצם הלסת הופכת את השתלת השיניים למשימה מאתגרת. אם בעבר הפתרון העיקרי שניתן במקרים כאלו היה שימוש בתותב מלאכותי במקום השתלה, הרי שכיום קיימים בשוק מגוון פתרונות טכנולוגיים. בין פתרונות אלו, ישנה הרמת הסינוס הסגורה – הליך שכמעט ואינו פולשני באמצעותו מוכנס תחליף עצם בין חלל הסינוס לעצם הסובלת מדלדול לשם עיבויה.

מתי נזדקק להרמת סינוס?

השתלות שיניים הן הפתרון הנפוץ כיום לאובדן שיניים בחלל הפה ומבוצעות באמצעות החדרת שתל דמוי בורג לעצם הלסת. במהלך תקופת שיקום של מספר חודשים, נקלט השתל אל העצם ולאחריו מורכב הכתר, שהוא השן המלאכותית. במידה והעצם אינה חזקה דיה, ישנו קושי מהותי בקליטת השתל ויציבותו.

אם אזור ההשתלה המיועד שסובל מספיגת עצם, ממוקם בלסת העליונה, ניתן לבצע הליך הקרוי "הרמת סינוס". מדובר בהליך כירורגי בחלל הממוקם בעצמות הפנים העליונות, שחלקו התחתון משיק לעצם הלסת. בניית הרקמה החדשה נעשית דרך הרמתו של חלל זה והחדרת תחליף עצם.

כיום קיימות שתי אפשרויות לפרוצדורת הרמת הסינוס והן: הרמת סינוס פתוחה והרמה סינוס סגורה. ההבדלים ביניהן נעוצים באופן ההליך הכירורגי. הרמת הסינוס הפתוחה מיועדת למחסור נרחב בעצם ומכאן שכוללת גם ביצוע חתך לחשיפת עצם הלסת והסינוסים. מנגד, הרמת סינוס סגורה מיועדת למטופלים הזקוקים לתוספת של מספר מילימטרים בודדים לעצם הלסת.

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה היא פרוצדורה ניתוחית זעירה הכוללת ביצוע פתח קטנטן בחיך המטופל במקום ההשתלה המיועד, דרכו דוחסים כמות קטנה יחסית של תחליף עצם. הבחירה בטכניקה זו תיעשה במידה ולמטופל יש נפח קיים של כ- 3-4 מ"מ עצם. עוד בטרם הטיפול, על המטופל לעבור מיפוי רפואי מלא יחד עם ביצוע צילום רנטגן של חלל הלסת. לאחר הצילום תיקבע הדרך לבניית העצם.

טכניקה זו נחשבת לפחות טראומטית, מכיוון שאינה מצריכה חתכים מיוחדים בחניכיים. בעת הליך זה, כלל הפרוצדורות הניתוחיות עוברות דרך אותו פתח קטנטן המיועד להתקנת השתל הדנטלי. בעזרת מכשור רפואי מתקדם, מבצע הרופא הרמה של תחתית הסינוס ויוצר בתוכו כרית אוויר המונעת קרעים. לאחר מכן, ממלא הרופא את החלל שנוצר באמצעות חומר העצם.

היתרון המהותי של הרמת הסינוס הסגורה היא שמאחר ומדובר בפרוצדורה שכמעט ואינה פולשנית, ניתן להתקין את השתל הדנטלי כבר באותו היום. כמו כן, בניגוד להרמת סינוס פתוחה, זו הסגורה כמעט ואינה משאירה אחריה נפיחויות ותהליך ההחלמה נחשב לקל ומהיר באופן יחסי.

חשוב לדעת כי במידה והמטופל סובל ממחלת סינוסים, סרטן או מחלות אוטואימוניות, לא יהיה ניתן לבצע פרוצדורה זו. כמו כן, במידה וסובל מהפרעה במערכת קרישת הדם, הוא מצוי בסיכון ובמרבית המקרים (תלוי בהיקף החומרה), לא יוכל לעבור הרמת סינוס.

מה לעשות לאחר הטיפול?

כפי שאמרנו, תהליך הריפוי לאחר פרוצדורה של הרמת סינוס סגורה, נחשבת לקלה יותר מהליכים כירורגיים אחרים וכוללת פיקוח קצר ומספר ביקורות אצל רופא השיניים. למרות זאת, ייתכנו מספר תופעות לוואי ביניהן נפיחות, כאב מקומי ודימום קל. במידה ותופעות אלו לא עוברות תוך מספר ימים, יש לפנות לטיפול רפואי.

ההמלצות העיקריות לאחר הניתוח הן: איסור על מאכלים ומשקאות חריפים למשך זמן של מספר שעות מסיום הטיפול, שטיפות תדירות של תמיסת מי פה רפואיים, הימנעות מעישון, צלילה ושחייה במידת האפשר.

כמו כן, במידה והמטופל עושה שימוש בשיניים תותבות, המלצת הטיפול היא לא להשתמש בהן בשבועיים שלאחר פרוצדורת הרמת הסינוס הסגורה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png