השתלות שיניים לחולים כרוניים

השתלת שיניים לחולים כרוניים

השתלות שיניים במטופלים עם מחלות כרוניות כגון סכרת, מחלות לב, אוסטיאופורוזיס, יתר לחץ דם ועוד, דורשים התייחסות מיוחדת למצבו הבריאותי של המטופל. המטופל חייב לעדכן את הרופא המטפל על מצבו הבריאותי על מנת לבחון את מועמדותו לטיפול ההשתלה ולהתאים את הטיפול הנכון עבורו.

מרפאת 'גרה קליניק' בעלת ניסיון עתיר בביצוע השתלות שיניים במטופלים עם מחלות כרוניות ולחולים בסיכון גבוה. לקבלת מידע מפורט בנושא, לחצו על הקישורים הבאים:

האם אפשר לבצע השתלות שיניים לחולים כרוניים?

כל מטופל חייב לעדכן רופא שיניים במצבו הבריאותי, וזאת כדי שהרופא יוכל לתכנן טיפול השתלה, לבנות תכנית טיפול מותאמת לאותו מטופל, להימנע מסיכונים מיותרים ולהקטין את ההסתברות לסיבוכים.

השתלות שיניים לחולים סוכרתיים

השתלות שיניים לחולי סכרת

מחלת הסכרת, בייחוד סכרת מסוג 2, היא מחלה נפוצה מאוד במבוגרים. במטופלים סוכרתיים תהליך ההחלמה והריפוי יכולים לקחת זמן רב יותר, ולכן בד"כ מיושמות שיטות השתלה מתקדמות, מהירות וזעיר פולשניות כגון All-On-4, שתלי בייקון קצרים והשתלות ממוחשבות. שיעורי הצלחה של ההשתלה בחולי סכרת כמעט זהים לשיעורי ההצלחה אצל אדם בריא. השתלה דנטלית תתבצע בתנאי שהסכרת מאוזנת. טרם הטיפול, על המטופל לעבור בדיקת המוגלובין בקופת חולים, במידה ורמת הסוכר בגוף מאוזנת, המטופל יוכל לעבור טיפול השתלה.

השתלות שיניים לחולי לב

השתלות שיניים לחולי לב

תרופות שונות עלולות להשפיע על הצלחת טיפול ההשתלה. על חולה לב המעוניין בהשתלת שיניים להביא מסמך מפרט מהרופא המטפל על מצבו הבריאותי ועל התרופות אותן נוטל המטופל.

השתלות שיניים לחולי אוסטיאופורוזיס

השתלות שיניים לחולים באוסטיאופורוזיס

בעבר חולי אוסטאופורוזיס (מי שסובל מדלילות העצם) היו "מסורבים" לטיפול השתלת שיניים. מטופלים עם אוסטאופורוזיס עלולים לסבול ממחסור קיצוני בעצם הלסת, מה שעלול להתבטא במחלות חניכיים ובירידה בהצלחת טיפולים של בניית עצם ושתלים דנטליים. רופא שיניים חייב לזהות מטופלים שסובלים מאוסטיאופורוזיס, ואת רשימת התרופות שהם נוטלים, וזאת על מנת להתאים עבורם את הטיפול המתאים ביותר. היום, ניתן לבצע השתלות שיניים לחולי אוסטאופורוזיס בתנאים מסוימים. נדרשת התייעצות עם הרופא המטפל. הצלחת הטיפול תלויה בניסיון הרופא המטפל, מקצועיות, טכנולוגיה, סוגי שתלים (למשל שתלים קצרים).

השתלות שיניים למטופלים עם יתר לחץ דם

השתלות שיניים למטופלים עם לחץ דם גבוה

אנשים מבוגרים עשויים לסבול מיתר לחץ דם. רוב המטופלים מכירים בבעיה זו ונוטלים תרופות לאיזון לחץ הדם בגוף. על הרופא להכיר בתרופות אלה ולהתייחס להשפעות של יתר לחץ דם על הטיפול הדנטאלי. טיפול שיניים במטופל עם לחץ דם גבוה במיוחד ולא מאוזן, עלול להסתיים בהתקף לב, התקף אנגינוטי או שבץ. על הרופא להוריד מתח במהלך הטיפול הדנטאלי, להשתמש בחומרי הרדמה מתאימים שאינם מכווצים כלי דם ולהתאים טיפול אנטיביוטי מתאים.

השתלות שיניים במושתלי איברים

השתלות שיניים למושתלי איברים

עם התקדמות הרפואה, יותר ויותר אנשים יכולים לעבור השתלת איברים ולחזור לשגרה היומית. השתלת איברים כגון השתלת כליה, לב, מח עצם, ריאה, כבד יכולים להשפיע על טיפול שיניים של המטופל המושתל. דברים הדורשים התייחסות מיוחדת במטופלים מושתלים:

  • המטופל נמצא במצב של דיכוי חיסוני
  • סכנה מוגברת לזיהומים
  • תופעות אורליות שונות
  • תהליך ריפוי איטי יותר

מטופל שנמצא בדיכוי חיסוני (תרופתי) בעלי נטייה מוגברת לזיהומים. מוקד דלקתי שלא היה פעיל למשל, יכול להפוך לפעיל ולהקשות על תהליך קליטת השתל הדנטאלי וריפוי פצעים. על הרופא להתייחס בצורה מיוחדת למצב זה ולנסות להימנע מטיפולים כירורגיים פולשניים מדי.

השתלות שיניים למטופלים עם אסטמה

השתלות שיניים לחולי אסטמה

יש לתכנן את הטיפול הדנטאלי בהתאם לתדירות וחומרת ההתקפים. מומלץ לכוון כיסא דנטאלי במנח מתאים. לעיתים, בעקבות טיפול ממושך בסטרואידים במשאף עלולה להתפתח פטרת בפה, יובש פה, מחלות חניכיים ותופעות אורליות אחרות. שינויים אלה בחלל הפה מצריכים התייחסות מיוחדת והתאמת הטיפול למטופל. במידה ומטופל נוטל טיפול תרופתי כרוני, יתכן והרופא יצטרך להימנע מתרופות המכילות נרקוטיקה, NSAID, אספירין.

טיפולי שיניים בחולים אונקולוגיים

השתלות שיניים לחולים אונקולוגיים

עליה בתוחלת החיים מעלה את אחוזי התחלואה בסרטן. בעשורים האחרונים ישנה עליה מתמדת במקרי הסרטן. פעמים רבות הטיפול הרפואי בחולה האונקולוגי כולל מעבר לטיפול כירורגי גם טיפול קרינתי ו/או

טיפול כימותרפי, תרופתי, טיפול בביספוספנטים, סטרואידים,תרופות המדכאות את מערכת החיסון ועוד. רופא שיניים מחוייב להבין את המצב ולהתאים טיפול דנטאלי מתאים.

בעיות רפואיות הדורשות התייחסות מיוחדת מצד הרופא המטפל

  • שינויים במינון תרופתי
  • סוג טיפול תרופתי אנטיביוטי
  • משככי כאבים באינטראקציה עם התרופות הקבועות
  • נטייה לדימום בגלל מצב רפואי
  • טיפול תרופתי נוגד קרישה
  • בעיות לב או נשימה מסויימות (יצריכו מנח כיסא מתאים)

המרפאה צריכה להיות מצוידת בחמצן וציוד ספציפי למקרה חירום רפואי. רופאים אשר מעניקים טיפולי שיניים מורכבים לחולים סיסטמיים, עוברים הכשרות מיוחדות ומתמקצעים במתן טיפול דנטלי מתאים לחולים הסובלים ממחלות כרוניות.

טיפול שיניים למטופלים הנוטלים תרופות

מטופל שנוטל תרופה בצורה כרונית מצריך התייחסות מיוחדת מצד הרופא המטפל, משום שנטילת תרופה בצורה ממושכת עשויה להשפיע על מערכות שונות בגוף ולגרום לתופעות בחלל הפה, ולכן נטילת תרופות מסוימות המצריכות אבחון וטיפול מתאים. ישנן תרופות שמצריכות שינוי חומרי הרדמה מקומיים ואף הימנעות מחומרים מסוימים. פעמים רבות המטופל נוטל יותר מתרופה אחד באופן כרוני, ועל הרופא להכיר את האינטרקציה ביניהן ואת השפעתן על מערכות שונות בגוף האדם.

תרופות הדורשות התייחסות מיוחדת ועלולות להשפיע על הטיפול הדנטאלי:

  • תרופות נוגדות קרישה- לרופא צריכים להיות אמצעים במרפאה לעצירת דימום
  • תרופות קרדיאליות- רופא שיניים ישתמש בחומרי הרדמה מקומיים שונים מאלה שמתמש בד"כ במטופלים בריאים.
  • טיפול כרוני בסטרואידים- מטופלים שסובלים מאוסטאופורוזיס נוטלים תרופות ממשפחת הביספוספונטים. תרופות אלה עלולות לגרום לנמק בלסתות בעקבות טיפול כירורגי, ולכן נדרשת תשומת לב רבה לטיפולים כירורגיים בחולים באוסטאופורוזיס. טיפול בחולים שנוטלים בצורה כרונית סטרואידים, יצריך ויסות של מינון סטרואידים לפני ואחרי טיפול דנטאלי.

בחירת רופא משתיל

בחירת רופא שיניים הינה החלטה קריטית ומשמעותית להצלחת הטיפול. חשוב לעבור השתלה דנטלית אצל רופא שיניים מנוסה, שביצע השתלות דומות בעבר, בעל הכשרה מתאימה ומשתמש בטכנולוגיה מתקדמת. הרופא יבחן בצורה קפדנית את מצבו האורלי של המטופל, וימליץ על שתלים דנטליים. ישנם שתלים קצרים למשל, שמוחדרים בעצם הלסת בתהליך זעיר פולשני, ומתאימים במיוחד למטופלים שסובלים ממחוסר בעצם. לא כל מרפאות השיניים משתמשות בשתלים אלה משום שהשימוש בהם מצריך מיומנות מיוחדת ועלותם גבוהה. כמו כן, תכנון קפדני של הליך ההשתלה באמצעות הדמייה תלת מימדית, תחסוך הרבה סיבוכים בעתיד. השתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת לתכנן את ההשתלה טרם הטיפול, ולבצע את ההליך בצורה מדוייקת יותר.

גורמי סיכון ומניעתם

כבר בפגישת ייעוץ ראשונית המטופל ימלא שאלון רפואי. על המטופל לציין את כל המחלות מהן הוא סובל. איתור מוקדם של בעיות בריאותיות יאפשר לרופא המטפל לתכנן נכון את הליך ההשתלה ולהימנע מסיבוכים מיותרים. בנוסף, על הרופא לזהות הרגלים של מטופלים שעלולים לפגוע בהצלחת הטיפול. למשל, עישון או חריקת שיניים הינם גורמי סיכון המקשים על קליטת השתל וגורמים לבעיות החלמה לאחר השתלה דנטלית. רק לאחר שליטה מלאה בכל גורמי הסיכון, ניתן לגשת לטיפול ההשתלה.

מהם סיכויי ההצלחה של ההשתלה הדנטלית?

סיכויי ההצלחה בביצוע שתלים דנטליים גבוהים מאוד. מרבית המחקרים היום מצביעים על סיכויי הצלחה של כ-98% בטיפולי ההשתלה. כאשר סיכויי ההצלחה בקליטת שתלים דנטליים בלסת התחתונה גבוהים יותר. ישנם גורמי סיכון העשויים לפגוע בקליטת השתל, למשל עישון, נטילת תרופות מסוימות, חריקת שיניים, צפיפות עצם הלסת ועוד. כיום קיימות טכניקות כירורגיות מתקדמות, סוגי שתלים שונים, מה שהופך טיפול השתלה דנטלית, גם במקרי קיצון, לטיפול עם שיעורי הצלחה מרשימים ביותר. עם זאת, חשוב לזכור, כי טיפול השתלה דנטלית אצל רופא שיניים מקצועי, מנוסה ובעל הכשרה מתאימה יוכל לבצע השתלות שיניים מורכבות, או השתלות שיניים לחולים בסיכון במיומנות רבה יותר, להימנע מסיבוכים מיותרים ולהגיע לשיעורי הצלחה גבוהים יותר.

מרפאת שיניים להשתלות בתל אביב
מרכז רפואי חדשני גרה קליניק בתל אביב

גרה קליניק הינו מרכז רפואי חדשני ומתקדם המוביל בישראל להשתלות שיניים ושיקום הפה ובעל ניסיון עשיר בהשתלות שיניים במטופלים מחוסרי עצם ובמטופלים הסובלים ממחלות כרוניות. רצוי שחולה הסובל ממחלה כרונית יעבור טיפול שיניים במרפאה ייעודית. מרכז רפואי גרה קליניק ידוע באיכות הטיפולים המבוצעים בו, בחידוש טכנולוגי, צוות מקצועי וליווי אישי לאורך כל תהליך ההשתלה וההחלמה. נבחן את המאפיינים הייחודיים של כל מטופל ומהי שיטת ההשתלה המתאימה ביותר עבורו בהתאם למצבו הרפואי וצרכיו האישיים. 

מגיע לך הטוב ביותר! מזמינים אותך לתאם פגישת ייעוץ ללא עלות במרפאתנו ולשדרג את החיים שלך בכמה רמות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png