השתלות שיניים לחולי לב

השתלות שיניים בחולי לב

 שנים בשוק, שיטה זו מתהדרת באחוזי הצלחה של למעלה מ-90%. קבוצות סיכון דוגמת חולי סכרת או חולי לב מהווים אתגר עבור קהילת רופאי השיניים ולמרות זאת ההליך עדיין אפשרי. כיצד? הכול במאמר הבא. 

בסיכון: מה הקשר בין השיניים ללב?

מחלות לב הפכו נפוצות בעולם המערבי עם תחלואות נרכשות ומולדות, המעלות את הסיכון לסיבוכים בטיפולים כירורגים. פרט ללחץ ומתח שעשויים לגרום להפרעות בקצב הלב, פרוצדורות המערבות התערבות בכלי דם וטראומה מקומית, עשויים להוביל להחמרה בבעיה לבבית קיימת. כאשר מדובר בהשתלת שיניים, ישנה התערבות כירורגית בעצבים, החניכיים, עצמות הלסת וכלי הדם בסביבת השתל. 

פרט לכך, במקרים רבים תוכנית הטיפול כוללת גם הליכים נוספים, דוגמת השתלות עצם או הרמות סינוס המערבות התערבות כירורגית נוספת. הבעיות העיקריות בהתערבויות אלו, נוגעות לסיכון מוגבר להתקפי לב (איסכמיה) או תגובה פיזיולוגית רעה לנוזלים או חומרי הרדמה שעשויים להעמיס על הלב באופן מסוכן. 

יש לזכור שסיכונים הם דבר קיים בכל הליך כירורגי. אולם, חולי לב נמצאים בסיכון מוגבר לפיתוח זיהומים או דלקות שיחריפו את בעיית הלב הקיימת. כמו כן, חולים רבים נוטלים תרופות מדללות דם, שמעלות את הסיכון לדימום ממושך בעת הליכים אלו. לכן, ההמלצה הכללית לחולי לב היא להימנע ככל הניתן מהליכים פולשניים.

פתרונות השתלת השיניים בחולי לב

הסיכונים הטמונים בפרוצדורות פולשניות בחולי לב הם רבים. אבל החדשות הטובות הן, שאין איסור גורף להימנע מהן. מאחר והשתלות שיניים הפכו לפרוצדורה מומלצת שבה סיכויי קליטה גבוהים וישנו שיפור מידי באיכות החיים, ישנם פתרונות גם לחולי לב. 

אחת השיטות הנפוצות ביותר להשתלות שיניים בחולי לב, הן פרוצדורות שכוללות חדירה כירורגית מינימלית לרקמות. ככל שהיקף הטראומה המקומי קטן, כך גם פוחתים הסיכונים. באמצעות שיטה זו, מוחדרים השתלים בנטייה של עד 45 מעלות, תוך שימוש בכלי חיתוך שפוגעים בכמה שפחות כלי דם. 

פרוצדורות נוספות כוללות טכנולוגיות המאפשרות לעבור את תהליך ההשתלה בפעם אחת ובכך להפחית את הסיכון שבהתערבויות כירורגיות חוזרות. מדובר בהליך שבו העקירה, החדרת השתל והשיקום נעשים כולם ביום אחד, גם כאשר מדובר השתלתן של מספר שיניים. אפשרות נוספת היא לעבור את הטיפול בהרדמה מלאה. מאחר וחומרי טשטוש והרדמה שונים עשויים להיות מסוכנים לחולי לב, הרדמה מלאה בהליך  השתלת שיניים עשויה להפחית במקרים מסוימים את הסיכון לכל. בנוסף, היא מאפשרת לנטר את מצבו הלבבי של החולה לאורך כל ההליך.  

מהלך הטיפול במטופלים הסובלים ממחלת לב

כל פרוצדורה של השתלות שיניים, בין אם בחולי לב ובין אם במטופלים ללא מחלות רקע, מתחילה באבחון. התאמת הטיפול תלויה במידה רבה ברקע הרפואי של הפציינט, מבנה הלסת, מצב העצם וקיומה של תחלואת חניכיים. ככל שמדובר בחולי לב, טיפולים להשתלת שיניים מצריכים את המטופלים להפסיק לנטול תרופות לדילול דם, על מנת למנוע דימומים במהלך הטיפול והם נדרשים להקפיד על היגיינה מחמירה שכן הם חשופים לזיהומים מסכני חיים. 

לאחר שהרופא המומחה יאפיין את מצב המטופל ויתאים לו את אופי הטיפול (בין אם בהרדמה מלאה, בפעם אחת או בהליך כירורגי זהיר) ככל שצפיפות העצם מאפשרת זאת. 

בתחילתה של הפרוצדורה יבצע הרופא חתך בסביבת השתל ויסיר שאריות של השן החסרה. בשלב הבא, יורכב השתל, הבורג שעשוי מטיטניום ומיד לאחריו גם הכתר הזמני. בסיום הטיפול, ינקה הרופא את אזור ההשתלה והגוף יחל להסתגל לשתל החדש.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png