השתלת שיניים בהרדמה כללית

השתלות שיניים בהרדמה כללית

רוב טיפולי השיניים מבוצעים בהרדמה מקומית, אך ישנם מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית חריפה אשר אינם מסוגלים לעבור טיפול שיניים בתנאים הרגילים. במקרים אלה ניתן לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית (General Anaesthesia).

מרכז רפואי גרה קליניק בתל אביב מעניק טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מזה שנים רבות. הטיפול המוענק מתבצע בפגישה אחת, במהירות וביעילות, ללא התערבות של המטופל. הצוות המיומן, הכולל רופא מרדים מומחה, אחיות חדר ניתוח, רופא שיניים הבקיא בטיפול בהרדמה כללית וסייעות מקצועיות ומנוסות. הטיפולים מבוצעים בחדר ניתוח מהמתקדמים ביותר. במידת הצורך מתלווים לטיפול רופאים מומחים מתחומים שונים.

טיפול שיניים הוא מרכיב חשוב מבריאות הנפשית והגופנית שלנו. מצב שיניים לא תקין עלול להפריע לפעילות היום-יומית ולפגוע בביטחון העצמי. מטופלים אשר אינם מסוגלים לעבור טיפול שיניים בתנאים הרגילים, יכולים לחסוך כאב וסבל וגם הרבה כסף באמצעות טיפול שיניים בהרדמה כללית.

טיפולי שיניים בהרדמה כללית מבוצעים אך ורק לאחר בדיקה קליניק מקיפה, הכוללת צילומי רנטגן, בדיקות דם כלליות ובדיקות אק"ג. לאחר קבלת ממצאים, בונה הרופא תכנית טיפול מסודרת ואישית, הכוללת כל טיפולי השיניים שלהם זקוק המטופל.

מהי חרדה דנטלית?

חרדה דנטלית או בשמה המקצועי דנטופוביה (Dentophobia) הינה תופעה של פחד מוגזם מטיפולי שיניים. חרדה דנטלית זאת תופעה רחבת היקפים אותה חווים מעל 50% מהאוכלוסייה במידה כלשהי בעת ביקור במרפאת שיניים. אנשים שסובלים מחרדה דנטלית נמנעים מלהגיע לטיפולי שיניים ושכיחות ביטול תורים לרופא שיניים גבוהה יותר בקרב ה"חרדים". כמו כן, מצב הפה בקרב המטופלים החרדים מוזנח יותר, מה שעלול לגרום לכאבים, לרגישויות ולפגיעה בפעילות הסדירה בחיי היום-יום.

הסיבות השכיחות לחרדה דנטלית:

• טיפול שיניים טראומטי בעבר
  • מטופל שחווה כאבים בעת טיפול שיניים שעבר
  • טיפול שורש שכאב
  • טיפול שיניים שהסתבך כגון עקירה כירורגית

אנשים החרדים עד אימה מטיפולים דנטליים ימנעו לעבור את הטיפול גם כאשר הוא הכרחי ונדרש כדי להימנע מהרס שיניים רב יותר. הימנעות מטיפולי השיניים יביא להזנחה שתוצאותיה היא הרס שיניים, כאבים, רגישויות, דלקות וריח רע מהפה ("הליטוזיס" בלשון הרפואית). לפני ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, ינסה רופא השיניים לבצע טיפול בטשטוש או גז צחוק. השיטות האלה טובות ומקובלות כאשר מדובר בפגישות טיפול קצרות וכאשר המטופל מאפשר לטפל בו. כאשר המטופל צריך לעבור טיפולי שיניים מקיפים שהצטברו במהלך שנים רבות, וכל פגישה יכולה לערוך מספר שעות, נוסף לדנטל פוביה חריפה שאינה מאפשרת להעניק טיפול שיניים בתנאים אחרים, רופא שיניים ישקול לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית. הטיפול בהרדמה כללית מאפשר לסיים את כל טיפולי השיניים בפגישה אחת.

טכניקות טיפול לסובלים מחרדה דנטלית:

מתרפאים אשר אינם מטפלים בבעיות הדנטליות שלהם, יכולים להגיע למצבים של הרס שיניים ממשי, להפרעות פונקציונליות חמורות ופגיעה אסתטית. גם כאשר הכאב חזק מנשוא, בדרך כלל מתרפאים הסובלים מפוביה מגיעים לטיפול עזרה ראשונה, ולאחר שהכאבים פוסקים ממשיכים להימנע מהביקורים עד לפעם הבאה. ישנן שלוש שיטות עיקריות המסייעות בהתמודדות עם החרדה בקרב חלק מהמתרפאים.

1. טיפול בגז צחוק- שיטת טיפול נפוצה שהוחדרה על ידי רופא שיניים בשם הורס וולס ומתאימה לשימוש בעיקר בטיפולים קטנים.
  2. סדציה/טשטוש- שיטה בה מכניסים את המטופל במצב של סדציה באמצעות עירוי ורידי. הפרוצדורה מתבצעת באמצעות רופא מרדים ומתאימה לשימוש בעיקר בטיפולים בינוניים.
  3. הרדמה כללית- הפרוצדורה מתבצעת על ידי רופא מרדים והיא מתאימה לשימוש בטיפולים גדולים וממושכים.

מהם היתרונות של השתלת שיניים בהרדמה כללית?

• השתלת שיניים בנוחות מקסימלית
  • החזרת מראה אסתטי לשיניים
  • החזרת איכות חיים למטופל
  • ביצוע כל הליך ההשתלה הדנטלית בפגישה אחת
  • החדרת שתלים בצורה מדוייקת
  • הליך השתלה איכותי המעלה סיכויי הצלחה לקליטת השתל
  • רגיעה נפשית ונינוחות

למי מומלץ לעבור טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

• מתרפאים שסובלים מחרדה דנטלית קיצונית העומדים לפני טיפול שיניים נרחב
  • מתרפאים שעומדים לפני טיפול השתלת שיניים מורכבת והעמסה מיידית
  • מתרפאים שעומדים לפני ניתוח חניכיים מורכב או השתלת עצם מורכבת
  • מתרפאים עם רפלקס הקאה מוגבר
  • מתרפאים עם מוגבלות נפשית
  • מתרפאים עם מוגבלות גופנית כגון שיתוק מוחין
  • מתרפאים שצריכים להימנע ממצבי לחץ. למשל, מטופלים שלוקים במחלת לב או לוקים במחלת סוכרת.
  • מתרפאים עם סף כאב נמוך

סיבוכים/תופעות לוואי עיקריות בהרדמה כללית:

1. בזמן הרדמה כללית רופא מרדים מכניס צינור (טובוס) לקנה הנשימה של הפציינט, משום שהפציינט אינו נושם בכוחות עצמו. ישנם פציינטים עם קושי בהכנסת הטובוס ורופא מרדים יכול להפעיל כוח בהכנסת הצינור, מה שיכול לגרום לפגיעה בשיניים הקדמיות, צרידות וכאבי גרון לאחר הטיפול.
  2. סיבוכים במערכת הלב וכלי דם בעיקר אצל מטופלים עם תחלואה קודמת
  3. הרופא מבצע השתלת שיניים בלסת עליונה בזהירות יתרה כדי להימנע מזיהום בסינוס

השתלות שיניים בהרדמה כללית/מלאה:

לא מעט אנשים חוששים מטיפולי שיניים, בייחוד כאשר מדובר בטיפולי שיניים מורכבים וממושכים כגון השתלות דנטליות ושיקום הפה. ישנם מטופלים שלא היו מוכנים לעבור בשום פנים ואופן טיפולי שיניים כולל  השתלה דנטאלית, אלמלא ההרדמה הכללית. במקרים בהם המטופלים מעדיפים לוותר על טיפול שיניים, מזניחים את שיקום הפה וגורמים להחמרת מצב, רופא השיניים יכול להמליץ על טיפול שיניים בהרדמה כללית.

כאשר על המטופל לעבור טיפולי שיניים ממושכים הדורשים השארת פה פתוח למשך שעות ארוכות והוא אינו מסוגל לעבור את הפרוצדורה בתנאים הרגילים, הרדמה כללית יכולה להיות הפתרון האופטימלי למקרים של טיפולים ממושכים ומורכבים.

במרפאת גרה קליניק מבצעים השתלות שיניים בהרדמה כללית בהתאם לסיווגי ASA שנקבעים על ידי האגודה האמריקאית להרדמה כללית, לפיה טיפולי שיניים יבוצעו במצבי בריאות וכושר מוגדרים.

כיצד מתבצע טיפול השתלת שיניים בהרדמה מלאה/כללית במרכז רפואי 'גרה קליניק'?

ההרדמה מתבצעת על ידי ד"ר גרינגאוז מיכאל- רופא מומחה להרדמה, וותיק בתחומו ופועל בבתי חולים ובמרפאות העומדות בתנאים המפורטים בהנחיות האגף לבריאות השן.

טיפול בהרדמה כללית מתבצע בחדר ניתוח המאובזר בטכנולוגיה המתקדמת והמשוכללת ביותר. חדר ניתוח תוכנן על מנת לספק לרופאים ולצוות המסייע את מיטב התנאים לביצוע עבודתם.

מרכז רפואי לשיקום הפה GARA CLINIC מורשה מטעם משרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית (להלן האישור מתוך אתר משרד הבריאות).  בסוף הטיפול, המטופל מתאושש וחוזר הביתה כבר באותו היום.

אישור לביצוע השתלת שיניים בהרדמה כללית

משך טיפול בהרדמה כללית

השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש אורכת מספר שעות, בניגוד לשיטה הקונבנציונלית בה כל ההליך יכול להימשך מספר חודשים. המטופלים נהנים מתוצאות מהירות וממערכת שיניים אסתטית לאחר טיפול השתלה דנטלית.

מהו משך ההחלמה?

השתלת שיניים שמבוצעת על ידי רופא שיניים מקצועי ומנוסה, עשויה להיות מלווה בכאבים מינוריים, אם בכלל, אותם ניתן לשכך באמצעות משככי כאבים, עם נפיחות מינורית ודימום מינימלי. משך ההחלמה נע בין מספר ימים בודדים לשבועיים.

בדיקות מקדימות לפני טיפול השתלת שיניים בהרדמה כללית

טיפול שיניים בהרדמה כללית מחייב בדיקות מקיפות באשר לכשירותו של המתרפא לטיפול בהרדמה מלאה. מבין הבדיקות המטופל יידרש לעשות בדיקות דם, צילומי רנטגן ועוד. כמו כן, המטופל ישיב לשאלון רפואי שיתייחס להיסטוריה הרפואית שלו. במידה והמטופל יימצא כשיר לעבור השתלת שיניים בהרדמה כללית, רופא שיניים יבצע בדיקה נוספת של חלל הפה ויתכנן תכנית טיפול מסודרת טרם הטיפול עצמו.

אחוזי הצלחה גבוהים

חדשנות טכנולוגית לא פסחה על רפואת שיניים. היום, מטופלים רבים יכולים ליהנות מהשתלת שיניים מהירה בטיפול אחד במינמום אי נוחות. מטופלים שלא האמינו כי יכולים להחזיר את איכות החיים ואת הביטחון העצמי, היום, באמצעות טיפולי שיניים בהרדמה כללית יכולים לשפר את איכות החיים ולצאת עם מערכת שיניים מלאה ואסתטית ביום אחד.

האם כל מרפאה מבצעת השתלות שיניים בהרדמה כללית?

לא. מרפאות שיניים בודדות בישראל בעלות אישור ממשרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. מרכז רפואי גרה קליניק בתל אביב להשתלות שיניים ושיקום הפה מורשה מטעם משרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית. (להלן האישור מתוך אתר משרד הבריאות). השתלת שיניים בהרדמה כללית מבוצעת על ידי רופא מרדים מומחה הנוכח לאורך כל הטיפול ורופא שיניים שעבר הכשרה נדרשת.

מרכז רפואי חדשני גרה קליניק מעניק טיפולי שיניים איכותיים בהרדמה כללית מזה שנים רבות, בליווי צוות רפואי מקצועי, בחדר ניתוח העומד בתקן של משרד הבריאות, עם אבזור מתקדם וחדשני.

כמה עולה טיפול השתלת שיניים בהרדמה כללית?

מחיר השתלת שיניים ביום אחד משתנה בהתאם להיקף ההליך המבוצע ולפי מאפייניו הייחודיים של כל מטופל. עלות הטיפול נגזרת בין היתר מטיפולים נלווים כגון הרמת סינוס, השתלת עצם ופעולות כירורגיות אחרות. כמו כן, הטיפול דורש הפעלת צוות מקצועי ומיומן ברמה גבוהה ביותר הכולל רופא מרדים מומחה, אחיות חדר ניתוח, צוות סייעות וציוד טכנולוגי מתקדם, עם מקצועיותו וניסיונו של הרופא המטפל, עלות הטיפול בהרדמה כללית יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, אך כל ההוצאות מתגמדות בהתחשב לפתרון המידי שהמטופלים יכולים לקבל, לחווית טיפול והחזרת איכות החיים כבר באותו היום, אותה לא היו מחזירים אלמלא האופציה לעבור השתלת שיניים בהרדמה כללית.

מרכז רפואי בתל אביב 'גרה קליניק' מעניק טיפולי שיניים מורכבים בפעם אחת בהרדמה או בטשטוש. הטיפולים מבוצעים על ידי צוות רפואי מקצועי הכולל רופא מרדים מומחה, אחיות חדר ניתוח, רופא שיניים הבקיא בטיפולים בהרדמה כללית וסייעות מקצועיות. מרכז רפואי לשיקום הפה GARA CLINIC מורשה מטעם משרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית. בסוף הטיפול, המטופל מתאושש וחוזר הביתה כבר באותו היום. לייעוץ צרו קשר.

דר גרה

הכל על השתלת שיניים בהרדמה כללית/מלאה

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה. כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת