פתרונות השתלת שיניים לירידה בצפיפות העצם: הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס פתוחה

עם התפתחות עולם הכירורגיה הדנטלית בשנים האחרונות, מוצעים פתרונות השתלת שיניים רבים למטופלים  הסובלים מספיגה של עצם הלסת. בין הפתרונות המוצעים, נמצאת הרמת הסינוס הפתוחה – שיטה כירורגית באמצעותה מבצע הרופא חתך בחלל הסינוס לטובת שחזור הרכס של עצם הלסת.

מהי הרמת סינוס ולמי מיועדת?

הליך הרמת הסינוס היא פרוצדורה כירורגית המיועדת לשחזור עצם לסת הסובלת מספיגת רכסים. הליך זה מבוצע במטופלים המעוניינים לבצע השתלת שיניים מלאכותיות, לאחר אובדן של אלו הטבעיות. כאשר מדובר בשיניים טוחנות עליונות הממוקמות בחלקה העליון של הלסת, מקרה של ספיגת העצם אינה מאפשרת סביבה יציבה להחדרת השתלים.

אחד הפתרונות המקובלים במצב זה, הוא פנייה לעצם הסינוס – מבנה אנטומי המורכב מחללי אוויר בעצם הגולגולת. רצפת החללים הללו גובלת בעצם הלסת העליונה. במקרים בהם נפח עצם הלסת קטן מאורכו של השתל, ניתן להרים את חלקו התחתון של הסינוס בכדי להגביה את עצם הלסת.

במהלך הפרוצדורה, מבצע הרופא עיבוי של העצם על חשבון רצפת הסינוס שבה רקמה הקרויה "ממברנת הסינוס" אותה דוחק הרופא. במרווח שנוצר בין הממברנה לעצם הלסת, משתיל הרופא תחליף עצם המעבה את הרכס ומאפשר להמשיך בהליך ההשתלה.

כיום, ישנן שתי פרוצדורות מקובלות – הרמת סינוס פתוחה הכוללת חתך ניתוחי חיצוני ברצפת הסינוס והרמת סינוס סגורה הכוללת החדרה של תחליף העצם ללא פתיחת חלל הסינוס.

הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס פתוחה היא הליך כירורגי שבו נעשה עיבוי של עצם הלסת על מנת ליצור בסיס יציב לקליטת השתל. על השתל יותקן לבסוף הכתר המלאכותי שיחליף את השן הטבעית. בפרוצדורה זו, מבוצעת הרמה של רצפת הסינוס, שלאחריה מוחדרת כמות גדולה יחסית של תחליף עצם.

הליך הרמת הסינוס הסגורה מבוצע באמצעות החדרת העצ ם המלאכותית לחור שנקדח בחיך המטופל, בעוד שהרמת הסינוס הפתוחה נעשית באמצעות פתח כירורגי. הבחירה בפרוצדורה זו או אחרת, תלויה במידה רבה בהיקף המחסור בעצם. מכאן שככל שנדרשת החדרתה של כמות גבוהה יחסית של תחליף עצם, ההליך המתאים ביותר יהיה הרמת הסינוס הפתוחה.

כיצד מתבצע ההליך?

מאחר ומדובר בפרוצדורה פולשנית ומורכבת מהרמת סינוס סגורה, היא תבוצע רק כאשר המטופל סובל ממחסור חמור בעצם הלסת. עוד בטרם יבוצע ההליך, יעבור המטופל בדיקות שונות על מנת לוודא כי אכן מתאים לניתוח הרמת סינוס פתוחה.

בתחילת ההליך, יקבל המטופל הרדמה מקומית שמאפשרת זמן התאוששות קצר יחסית ומבטיחה כי במהלך הניתוח, לא יחוש המטופל בכאבים. לאחר מתן ההרדמה, רופא מוסמך יבצע חתך בצידה החיצוני של חלקה העליון של הלסת על מנת לחשוף את הסינוס. כאשר הפתח יעניק לרופא גישה לאזור המנותח, יחדיר המטפל לחלל הסינוס, תחליף עצם העשוי מחומרים שונים. בסיום ההחדרה, ייתפרו החניכיים ותחל תקופת החלמה של שישה חודשים במהלכם ייצר הגוף תאי עצם חדשים. בסוף התהליך תבוצע קליטה מלאה של העצם המלאכותית. בתום ההחלמה, כשצפיפות העצם מאפשרת זאת, יחל הרופא בהחדרת השתל לעצם הלסת ולאחר קליטתה, ימשיך בהליך הרגיל של השתלת שיניים.

ניתוח הרמת סינוס פתוחה נועד למקרים שבהם גובה העצם נמוך מ-4 מילימטרים. אורכו כשעה והוא נחשב לפרוצדורת שחזור נפוצה עם סיכויי הצלחה של למעלה מ-95% . על מנת שהניתוח יצליח, ממליצים רופאי השיניים להקפיד על תחזוקה נכונה של חלל הפה ולהימנע מעישון. כמו כן, יש לדעת שלא ניתן לעבור את הליך הרמת סינוס פתוחה במידה וחלל הסינוס סובל מזיהומים או גודש באופן שעשוי להחריף לאחר הרמת סינוס.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png