חסרה לכם עצם להשתלת שיניים? אפשר גם ללא הרמת סינוס או השתלת עצם

השתלת שיניים ללא הרמת סינוס או השתלת עצם

השתלות שיניים במטופלים הסובלים מירידה בצפיפות עצם הלסת, מהוות מכשול בדרך למערכת שיניים חדשה. מטופלים אלו,  או שיימנעו מההליך ויבחרו בשיניים תותבות או שיאלצו לעבור הליכים כירורגיים מקדימים כמו הרמת סינוס או השתלת עצם. החדשות הטובות הן שעם התפתחות עולם רפואת השיניים, זמינים כיום פתרונות חלופיים כמו השתלה בעצם הזיגומה, החדרת השתלים בהטייה  וכאלו נוספים עליהם נספר כאן.

מהו מחסור בעצם?

עצמות הלסת העליונות והתחתונות מחוברות במפרק הממוקם ברקות. למערכת הלסת מגוון תפקידים וביניהם גם הבסיס למערכת השיניים שלנו. העצם מקיפה את החלק החבוי של השן הקרוי "שורש", ומוגנת ברקמת החניכיים. טראומות שונות ומצבים בריאותיים מסוימים עשויים לגרום לירידה בצפיפות העצם ובסופה גם אובדן של השיניים.

נשירת שיניים שבצידה גם ספיגת עצם, נחשבת למצב שבו לא ניתן לבצע השתלת שיניים רגילה משום שעצם הלסת חלשה מכדי לקלוט את השתל. לכן, האלטרנטיבות המוכרות במקרים אלו הן הליכים מקדימים כמו השלמת עצם והרמת סינוס. במקרים אחרים, מטופלים יעדיפו לוותר על השתלת השיניים ולהשתמש בתותב חיצוני הכולל שיניים מלאכותיות. לכל הליך יתרונותיו וחסרונותיו, אולם יש לזכור שהליך כירורגי מקדים מאריך משמעותית את תהליך ההשתלה ואילו שיניים תותבות נוטות להצטברות חיידקים במרווח שבין התותב לחניכי המטופל.

הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים למחוסרי עצם

בעשורים האחרונים פותחו פתרונות שונים המאפשרים השתלת שיניים למחוסרי עצם גם ללא השלמת עצם או הרמת סינוס. במרבית הפתרונות הללו, מעוגנים השתלים במקומות סמוכים או בעצמות הצפופות מעל לעצמות הלסת, מה שמאפשר קליטה טובה יותר של השתלים. בין פתרונות אלו ניתן למצוא:

שתלים זיגומטיים – שתל מוארך שמגיע עד ל-5 ס"מ ומוחדר לזיגומה (עצם הלחי). השתל כולל בקצהו תבריג המאפשר נטייה זוויתית המקלה את הליך השיקום. לאור חלוקת הלחץ הטובה, סיכויי הצלחת ההשתלה הזיגומטית מגיע עד ל-98%, כאשר התוצאה הסופית מתקבלת בטווח של עד שבוע מההשתלה.

שתלים  בזאלייםשתלים רחבים המוחדרים באופן צידי לשכבה הקורטלית (שכבת העצם העליונה). שיטה זו נועדה למקרים בהם צפיפות העצם כה נמוכה, שאינה מאפשרת השתלת שיניים בעלות בסיס בורגי.  מדובר בהליך קצר המאפשר חזרה לשגרת אכילה מלאה כעבור חודש.

השתלה באמצעות מעקף העצם הפגועה – במקרים של מחסור מקומי או קל של עצם, ניתן יהיה לבצע השתלת שיניים רגילה בטכניקה אשר "עוקפת" את האזור הפגוע. ההשתלה מתבצעת כך שהשתלים מוחדרים במיקום סמוך בו צפיפות העצם מאפשרת שיקום מלא ורגיל.

שתלים מקוצריםשימוש בשתלים שאורכם אינו עולה על מחצית מאורכו של שתל רגיל (10 מ"מ) . שתלים אלו מסוג פרמידיון או בייקון, נחשבים לקצרים ורחבים ומתקבעים על העצם באופן סיבובי מה שמבטיח את יציבותם.

 התאמת הפרוצדורה למטופל

האטרקטיביות של פתרונות אלו  עשויה לבלבל, לכן חשוב לנו לציין שלא כל שיטה תתאים לכל מטופל. כל הליך השתלה מתחיל במיפוי פיו של המטופל ובהערכה בריאותית של מצבו. במקרים מסוימים הירידה בצפיפות העצם נוגעת למחלות שונות ביניהן סוכרת או סרטן. כמו כן, מצבים בריאותיים הנוגעים לבעיות בקרישת הדם עשויים גם הם לחסום בפני מטופלים מסוימים את האפשרויות שהצגנו כאן.

מאחר והשתלות שיניים הן הליך כירורגי שעלותו עשויה להגיע עד לעשרות אלפי שקלים, ההמלצה הראשונית היא שככל שישנה אפשרות לשימור השן הטבעית, יש להעדיף זאת על פני השתלה. במידה וישנו צורך בריאותי ואסתטי, יש להתחיל בתהליך במהרה על מנת שלא להחריף תחלואה אם קיימת.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png