הכול על התקנת שתל דנטלי במקום אסתטי

השתלות שיניים באזור אסתטי

קו השיניים הקדמי , שהוא כרטיס הביקור שלנו, חשוף גם לפגעי הזמן ולחבלות שונות שעשויים להביא לאובדן חלקי או מלא של שיניים אלו. במקרים של נשירת שיניים בקו החיוך, הפתרון המוצע הוא התקנת שתלים דנטליים באזור זה. אז איך עושים את זה נכון? הכול במאמר הבא.

מה הוא בעצם מיקום אסתטי?

אסתטיקת הפה היא תחום העוסק בנראותו הכללית של חלל הפה בדגש על קו השיניים שנראה לעין. בעוד שתחום רפואת השיניים מתמקד בעיקר בבעיות בריאותיות או תפקודיות של חלל הפה, הליכים מתחום האסתטיקה לא נעשים בשל בעיה רפואית מסוימת, אלא לשם שיפור מראה הפה הכללי.

עם התפתותם של אמצעים טכנולוגיים חדשניים בעולם הקוסמטיקה ואסטתיקת הפה, פותחו גם הליכים חדישים שמטרתם להעניק למטופל חיוך ישר ולבן. בין הליכים אלו ניתן למצוא: הלבנת שיניים, ציפוי שיניים והנחת כתרים דנטלים.

בשונה מטיפולים שעיקרם שיפור נראות הפה, כשמדברים על  הליך של השתלת השיניים, מדובר בפרוצדורה רפואית-כירורגית שמשמשת כפתרון קבוע. הפנייה להשתלת השיניים מיועדת למי שסובל מאובדן של שיניים מסיבות שונות. מאחר ומדובר בהתקנת שיניים קבועות וחלופיות, גם כאן נכנס ההיבט האסתטי. ככל שמדובר בשיניים הנמצאות ב"קו החיוך", אותו אזור חשוף הכולל את השיניים הקדמיות שלנו, נכנס לתהליך ההשתלה גם השיקול האסתטי וכאן נכנסת גם חשיבות גבוה להתאמת הכתר הסופי לפיו של המטופל.

השתלת שיניים באזורים אסתטיים  – טעויות נפוצות

הדעה הרווחת לגבי שתלים דנטליים היא שהם זהים לשן הטבעית. אבל חשוב לזכור שלמרות שמדובר בפתרון קבוע שמבקש לתת מענה על שן שנשרה כתוצאה מעששת חריפה, זיהום או טראומה לחלל הפה, עדיין לא מדובר בשן טבעית.

שורש השן הטבעית שלנו, נתמך על ידי רקמות עצם הלסת העוטפות אותו ושומרות על יציבותו. ככל שהשן הטבעית נמצאת בפינו, לא מתרחש שינוי משמעותי במבנה עצם הלסת וצפיפותה. אולם, לאחר אובדן השן, עשויה להתקיים ספיגת עצם משמעותית יחד עם התכווצות של החניכיים בסביבת השן החסרה. תהליך זה פוגע משמעותית בנראותו של קו החיוך.

מאחר ולעיתים קרובות השתלת השן באה לענות על צורך בריאותי ותפקודי ועל הצורך האסתטי, רופא שיניים יכול להציע למתרפא להתקין שתלי זירקוניה אסתטיים. שתלי זירקוניה ללא מתכת מעניקים מראה אסתטי ברמה גבוהה ביותר ומתאימים במיוחד לאזור קו החיוך.

במקרים של מחסור בעצם הלסת ניתן להשתיל שתלים קצרים. שתלים קצרים בעלי תאחיזה גבוהה לעצם הלסת ומתאימים לשימוש במטופלים הסובלים מספיגת עצם קיצונית או במטופלים הסובלים ממחלות כרוניות, כגון: סכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, חולים אונקולוגיים ועוד. באמצעות שתלים דנטליים קצרים ניתן לבצע השתלות שיניים זעיר פולשניות בהימצאות מינימום עצם הלסת.

כיצד מתבצעת התקנת שתל ב"קו החיוך"

ראשית נפתח בכך שסיכויי ההצלחה של ההשתלה תלויים במספר משתנים ביניהם: מיומנות הרופא וניסיונו (לעמוד 'אודות ד"ר גרה נשאת' לחצו כאן), הקפדה על הנחיות הטיפול לאחר ההתקנה ואיכותו של השתל. כאשר תכנון השתל בקדמת הפה נעשה באופן שאינו מתאים ל"קו החיוך" עשוי להיגרם נזק אסתטי לטווח ארוך. לכן, לאור המיומנות הנדרשת בהשתלה שכזו, התוו רופאי השיניים בעולם המלצות לטיפול נכון שנקראות גם ה"פרוטוקול הסביבתי".

הפתרון שמוצע בפרוטוקול זה, ממליץ להתקין את השתל בסביבה טבעית שבה יש מספיק עצם ורקמת חניכיים שיכולים לפצות על ספיגת העצם הקיימת. על מנת "לפצות" על התכווצת הרקמה ודלדול העצם, יחדיר הרופא את התחליף שיעבה את העצם ואת רקמת החניכיים על מנת למנוע נסיגה עתידית. טיפול זה ייעשה מיד לאחר העקירה, ויחד איתו יחבוש הרופא את האזור בממברנה למניעת נפילת רכס הלסת לאחר העקירה (למידע על עקירת שיני בינה לחצו).

לאחר שיפור הסביבה הביולוגית של השן העתידית, תוך צמצום פגמים אסתטיים קיימים ועתידיים, ניתן יהיה להחדיר את השתל בסביבה הרצויה ולבצע תהליך השתלת שיניים רגיל. בסוף התהליך יחד עם דיוק והקפדה על ההנחיות, תשתפר משמעותית נראותו של קו חיוך של המטופל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png