העמסה מיידית על גבי שתל בודד: כולל שאלות ותשובות נפוצות

העמסה מיידית על גבי שתלים

זקוקים להשתלת שן בודדת? העמסה מיידית על גבי שתל בודד נחשבת כדרך האסתטית והמהירה ביותר לעשות זאת. הנה כל הפרטים על התהליך המתקדם

העמסה מיידית על גבי שתל בודד הינה שיטה ייחודית להשתלת שיניים, במהלכה מחדירים שתל דנטלי מיד לאחר פעולת העקירה. החידוש העיקרי של טכניקה זו הוא בזירוז התהליך המשמעותי שכן מדובר בהליך חד שלבי.

בעבר לא ניתן היה לבצע השתלה לאחר ביצוע עקירה ונדרשה תקופת המתנה של מספר חודשים בכדי לאפשר ריפוי מלא של העצם. בשלב הבא בוצעה השתלה, ולאחריה תקופת המתנה נוספת בת מספר חודשים בה נדרש המטופל להשתמש בשן תותבת נשלפת. מדובר בפתרון כואב ולא נוח במיוחד, אשר מפעיל לחץ רב על אזור השתל ומוביל להתדלדלות העצם סביבו. כל זאת, עד לשיקום הקבוע המיוחל.

החדשות הטובות: כיום המצב שונה לגמרי.
במקום זמן המתנה ארוך בין טיפול לטיפול ניתן לבצע את התהליך כולו יחד ולשלב עקירה, סילוק הרקמה הרכה ומיד לאחריה ביצוע שתל, בנייה של העצם וחיבור כתר זמני. כל זאת בטיפול יחיד אשר אורך בממוצע כשעה בודדת! מדובר בהתקדמות מטאורית בתחום השתלות השיניים אשר מאפשרת למטופלים ליהנות מאיכות חיים טובה יותר, לחסוך זמן יקר וכסף רב. אחוזי ההצלחה של טכניקה זו הינם גבוהים במיוחד והם עומדים על 95%-100%.

בדקו את עצמכם – האם אתם מתאימים לעבור את ההליך

ביצוע העמסה מיידית על גבי שתל בודד מיועד למטופלים אשר מבקשים לעבור השתלה של שן אחת, מסיבות שונות, החל ממחלות חניכיים, סדק, עששת ועוד. הקריטריון המרכזי הנדרש בכדי לעבור את ההליך הוא כמות עצם מספקת באזור השתל, אשר תאפשר עיגון טוב של השתל.

המגמה הרווחת כיום הינה שחזור של העצם על ידי תחליף עצם, במטרה לשמר את אחיזת השתל. לאחר שהוחדר השתל מבוצע כתר שן זמני שמטרתו עיצוב של אזור השתל והכנה שלו לכתר הקבוע. לאחר חצי שנה מוחלף הכתר הזמני על ידי כתר קבוע העשוי חרסינה או זירקוניה, בהתאם להמלצת הרופא ובחירת המטופל. (למאמר על הבדל בין כתרי חרסינה לזירקוניה לחצו כאן).

תופעות לוואי וזמן החלמה

תופעות הלוואי של העמסה מיידית על גבי שתל בודד הינן קלות ונמשכות מספר ימים בלבד – כשבועיים בממוצע. התופעות הנפוצות הינן נפיחות קלה באזור השתל ולעיתים שטף דם. במהלך זמן ההחלמה נדרש המטופל ליטול אנטיביוטיקה במשך שבוע ולבצע שטיפות של האזור באמצעות חומר חיטוי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png