כתרי זירקוניה: יתרונות וחסרונות

כתרי זירקוניה יתרונות וחסרונות

בפגישה עם חברים, משפחה, קולגות מעבודה, מתרשמים מאיתנו ופוגשים אותנו לפי החיוך שלנו. מראה השיניים הוא כרטיס הביקור שלנו, בייחוד כאשר מדובר בשיניים העליונות. חיוך יפה פותח דלתות והזדמנויות. היום קיימת דרישה לאסתטיקה בשיניים וניתן להשיגה באמצעות כתרי זירקוניה.

מתי צריך כתר דנטלי?

מצב של הרס שן נרחב בגלל מחלת העששת, שן לאחר טיפול שורש או לאחר חבלה, שן שנמצאת בעמדה לא תקינה בקשת השיניים, מחייב התקנת כתר דנטלי על מנת להגן על השן ולהחזיר לה את הפונקציונליות ואת המראה האסתטי. 

איך יוצרים כתר זירקוניה במרפאה?

מאחר וכתר הינו תחליף מלאכותי לכותרת השן והוא מתאים מבחינת הגודל והצורה לשן המקורית, נדרשת השחזה של השן המיועדת להכתרה. התקנת כתר זירקוניה דורש השחזה מינימלית בלבד, משום שכתרי זירקוניה אינם כוללים שכבה מתכתית אשר הייתה דורשת השחזה נוספת. במרפאת גרה קליניק יצירת כתרים מתבצעת בתהליך ממוחשב מדוייק, במעבדה במקום, ולכן המתרפא יכול לצאת עם שיניים חדשות כבר באותו היום.

איזה סוגי כתרים יש?

קיימים סוגי כתרים שונים בהתאם למצבו הדנטלי של המתרפא ובהתאם לצרכיו האישיים. בשיניים אחוריות טוחנות יש צורך בהחזרת הפונקציונלית לשיניים ולכן ההיבט האסתטי אינו הדבר המשמעותי,לכן ייתכן כי טיפול בכתר ממתכת מצופה חרסינה יהיה נכון יותר. בניגוד לשיניים הקדמיות הדורשות התייחסות רבה לפן האסתטי, שימוש בכתר זירקוניה תהיה הבחירה המתאימה.

להלן סוגי הכתרים הנפוצים: 

  • כתר מתכת מצופה חרסינה (הכתר הסטנדרטי)
  • כתר חרסינה מאוחה לזירקוניה (מתאים לשיניים הקדמיות)
  • כתר זרקוניה טהור (מתאים לשיניים הקדמיות)
  • כתר איימקס (מתאים לשיניים הקדמיות)

היום, קיימת מגמה בישראל ובעולם לכתרים העשויים זירקוניה ונטישת כתרים המכילים מתכת. כתר זירקוניה, כשמו כן הוא, עשוי מחומר שנקרא זירקוניום אוקסיד, נחשב לכתר איכותי ביותר עם תאימות ביולוגית טובה לרקמת החניכיים. זירקוניה אינה מגרה את רקמת החניכיים, אינה מותירה לפיגמנטציה אפורה בקו החניכיים ואינה יוצרת דלקות. בניגוד למתכות שונות שעשויות לגרום להכתמת החניכיים ולעורר תגובות דלקתיות בפיו של המתרפא.

חיסרון כתר זירקוניה

החיסרון היחיד של כתר זירקוניה הוא מחירו היקר. מחיר כתר זירקוניה גבוה יותר ביחס למחירו של כתר סטנדרטי. המחיר נגזר בין היתר משיטת הייצור של זירקוניה, שימוש בציוד טכנולוגי לצורך הכנת כתר זירקוניה במרפאה, מהכשרתו של הרופא ומניסיונו עם כתרי זירקוניה. אך מי שהאסתטיקה חשובה לו, וזקוק לכתרים בשיניים הקדמיות העליונות, כתרי זירקוניה היא הבחירה האולטימטיבית. היום, זוהי האופציה הטובה ביותר עבור החזרת המראה האסתטי והפונקציונלי לשיניים הקדמיות.

יתרונות כתרי זרקוניה

  • פתרון אסתטי מעולה כתר זירקוניה עשוי מחומר דמוי יהלום, אסתטי וחזק. כתרים עשויים זירקוניה נותנים תוצאה אסתטית מרשימה, עם התאמה אידיאלית לשיניים הסמוכות מבחינת גודל, צבע וצורה. כתר זירקוניה מאפשר התאמה מלאה של השתקפות האור, ולכן תמיד תהיה התאמה גבוהה לשיניים הסמוכות בכל מצב של אור. בעזרת כתרי זירקוניה ניתן להגיע להתאמת צבע מדוייקת ולהדמיה הטובה ביותר של השיניים הטבעיות.

  • התאמה ביולוגית זירקוניה הוא חומר בעל תאימות ביולוגית טובה לחניכיים. הוא אינו מגרה את החניכיים ואינו מותיר פיגמנטציה אפורה על רקמת החניכיים. בניגוד למתכות שונות העשויות להכתים את החניכיים, לגרות אותם וליצור תגובה אלרגית.

  • שיתוף פעולה של המתרפא בתהליך עיצוב כתרי זירקוניה נעשה בשיתוף פעולה מלא עם המתרפא. לפני הכנת הכתר, רופא שיניים סורק את שיני המטופל באמצעות סורק אינטראורלי תלת מימד ואת תוצאות הסריקה המטופל יכול לראות על צג המחשב. המתרפא חווה תהליך עיצוב של השיניים החדשות מה שמאפשר לתקן, לשחזר וליצור שיניים על פי הזמנה אישית תוך התייעצות עם הרופא.

  • דיוק- כתר זירקוניה מתאים בדיוק מרבי למטופל. יצירת כתר באופן ממוחשב מאפשר ליצור כתר ברמת דיוק מרשימה וליצור שיניים מושלמות, בעלות תחושה נוחה ונעימה של שיניים אמיתיות. הכתר מיוצר בטכנולוגיה חדישה המאפשרת יצירת כתר בהתבסס על גילוף צורת השן על ידי מחרטה ממוחשבת. תוך זמן קצר, טכנאי שיניים יוכל ליצור עבורכם כתר אסתטי ופונקציונלי בהתאמה מדוייקת לשיניים שלכם.

  • חוזק ועמידות זירקוניה הוא מינרל חזק ובעל עמידות גבוהה. כתרי זירקוניה מקשה אחת עמידים במיוחד, לעומת כתרים רגילים בהם יכול להיגרם נתק או שבר של חרסינה, מה שיצריך עשיית כתר חדש. כך למרות עלותו הגבוהה יותר של כתר זירקוניה, לטווח הארוך, נחסכים גם העלויות וגם אי נוחות מטיפולים חוזרים.

  • אין צורך בבסיס מתכת כתר סטנדרטי מורכב משתי שכבות: מתכת ועל גביה שכבת חרסינה. שתי השכבות יוצרות עובי שגורם לבליטה של הכתר לכיוון רקמת החניכיים. בליטה זו עלולה לגרום לנסיגת חניכיים ולחשיפת קו מתכתי בגבול חניכיים, מה שעשוי לפגוע במראה האסתטי של השיניים. כתרי זירקוניה העשויים ממקשה אחת מדוייקים מאוד, כך שניתן לייצר אותם עם קו הסיום שיתקבל ללא בליטה.

  • שימור חומר שן– הכתר תופס פחות נפח ולכן נדרשת השחזה מינימלית בלבד של השן משום שיש יותר מקום לבסיס השן הטבעית.

אם אתם מעוניינים בשיניים אסתטיות, בחיוך יפה ושיפור הנראות, כתרי זירקוניה הם הפתרון.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png