כתרי זירקוניה אחרי טיפול שורש

כתרי זירקוניה אחרי טיפול שורש

מתי מבצעים טיפול שורש?

טיפול שורש מתבצע בשני מצבים עיקריים:

שן עם הרס נרחב- כאשר השן הרוסה בצורה נרחבת בגלל עששת למשל, טיפול שורש ושיקום השן על ידי הכתר, יעניקו הגנה לשן וימנעו שבר או סדק בשן, מה שעלול לגרום לעקירת השן וביצוע השתלה דנטלית. ישנם מצבים בהם רופא שיניים מבצע שחזור (סתימה) ענקית, וכוחות הלעיסה והלחצים אינם בהכרח מתפזרים בצורה שווה על כל משטח השן. כתוצאה מזה עלול לקרות שבר בשן, מה שיביא לעקירה. לכן ישנם רופאי שיניים שימליצו מראש על ביצוע טיפול שורש בשן עם הרס נרחב ושחזור שן בעזרת כתר, החובק את הכותרת מכל עבריה. שן (לא הרוסה) לפני הכתרה- פעמים רבות מבצעים כתר לשן בשיניים הקדמיות. כאשר יש פגיעה במראה האסתטי של השן בגלל גוון שן שונה, שן שלא בקשת השיניים, שן עם שחזור גדול, ניתן לבצע כתר בשן שאינה הרוסה.

מהי זירקוניה?

זירקוניה היא תחמוצת הזירקון ללא מתכת. כאשר יש צורך במראה אסתטי, נהוג לבצע כתר מורכב זירקוניה. קיימים שני סוגי כתרים עם זירקוניה:
  1. כתר חרסינה מאוחה לזירקוניה – כתר שמשלב תכונות של עמידות גבוהה של זירקוניה ואסתטיות של חרסינה.
  2. כתר זרקוניה טהור – כתר שעשוי יציקה אחת של זירקוניה ללא מתכות כלל. כתר מסוג זה מיוצר בצורה ממוחשבת ובדיוק רב.

איך מתבצע טיפול שורש?

מטרת טיפול שורש לנקות את השן מזיהום, לכן בעת טיפול שורש מוציאים את עצב השן, מנקים את תעלות העצב ומרחיבים אותן על מנת לנקות את קירות התעלות מהזיהומים. לאחר סיום הטיפול האנדודונטי אוטמים את התעלות השורש עם חודי גוטה-פרקה (Guttapercha).

ביצוע טיפול שורש איכותי

איכות טיפול שורש משפיעה על בריאות השן שטופלה. טיפול שורש שלא בוצע בצורה איכותית, לא נוקו תעלות העצב במלואם, תעלות העצב הורחבו בצורה מועטה ולכן אינן אוטמו כראוי, עלול להותיר זיהום ולגרום להופעת הדלקת בקצה השורש.

שיקום שן לאחר טיפול שורש

אחרי ביצוע טיפול שורש נדרש לשקם את השן. את השיקום מבצעים באמצעות כתר החובק את השן מכל עבריה ומגן עליה מפני נזקים ולחצים. קיימים סוגים שונים של כתרים. כתרים רגילים עשוים בשתי שכבות כאשר השכבה החיצונית עשויה מחרסינה ושכבה פנימית ממתכת. כתרים אלה עשויים להיות לא אסתטיים בשל הבסיס המתכתי עם הגוון האפרפר שעשוי להשתקף דרך החניכיים. לכן, כאשר קיימת דרישה אסתטית, ובייחוד כאשר מדובר בשחזור שן קדמית, כתרי זירקוניה הם הפתרון האולטימטיבי לשיקום השן. כתר עשוי זירקוניה בעל תכונות אסתטיות מרשימות, ללא מתכת, עם השתקפות טבעית של האור, מה שמעניק מראה טבעי לתוצאה הסופית. 

איך יוצרים כתר זירקוניה?

לפני יצירת הכתר, רופא שיניים סורק את שיני המטופל באמצעות סורק תלת מימד. לאחר מכן, נתונים מדוייקים נשלחים למחרטה ממוחשבת לביצוע הכתר.

האם חייבים לבצע כתר זירקוניה לאחר טיפול שורש?

כאשר מדובר בשיניים אחוריות בהם הצורך האסתטי נמוך, ניתן לבצע כתרי חרסינה מאוחים למתכת. מטרת הכתר בשיניים הטוחנות היא לספק הגנה ויכולת לעיסה תקינה, ולכן הצורך במראה האסתטי באזורים אלה יהיה נמוך וניתן להסתפק בכתר סטנדרטי. לעומת זאת, באזור השיניים הקדמיות המכונה גם "האזור האסתטי", הצורך במראה שיניים אסתטי ברור, ולכן ביצוע כתרי זירקוניה בשיניים קדמיות יעניקו את הפתרון המיטבי.

האם יש צורך בהכנת השן לכתר זירקוניה?

כתר היא כותרת שן מלאכותית המותקנת על גבי הכותרת הטבעית, לכן נדרשת השחזה מינימלית של השן, לעומת כתר סטנדרטי עם שכבה מתכתית נוספת, הדורשת השחזת שן רחבה יותר כדי "להלביש" את שתי שכבות הכתר על גבי השן.

תמונות של כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה לשיניים קדמיות
השתלת שיניים לפני אחרי כולל השתלת עצם וכתרי זירקוניה
שתלים טיטניום מבנה זרקוניה גשר זירקוניה
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png