עקירה ושתל ביום אחד

עקירה ושתל ביום אחד

עקירה ושתל ביום אחד הינה פרוצדורה המאפשרת לפציינט לצאת עם שן שלו ביום הפגישה. זוהי פרוצדורה מורכבת ויש לבחון היבטים שונים טרם הטיפול.

לפני טיפול עקירה ושתל ביום אחד רופא שיניים יבחן היבטים רפואיים שונים של המטופל. על המטופל לדווח לרופא שיניים על מחלות רקע, נטילת תרופות, אלרגיות ורגישויות שונות וכל מידע רפואי אחר שיכול להיות רלוונטי. לאחר בדיקה קלינית מקיפה והדמיה, רופא שיניים יכול להמליץ, או לא להמליץ על ביצוע שתל דנטלי ביום העקירה.

טיפול עקירה ושתל ביום אחד מתבצע לרוב בהרדמה מקומית. מטופלים אשר סובלים מחרדה דנטלית קיצונית, בעלי מוגבלות פיזית או סוגיה רפואית אחרת, מטופלים שסובלים מרפלקס הקאה מוגבר או מטופלים עם סף כאב נמוך, יכולים לבדוק את התאמתם לטיפול השתלה ביום העקירה בהרדמה מלאה. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מצריכים רישיון לביצוע טיפולים תחת הרדמה מלאה, המצאות ציוד מיוחד במרפאת שיניים, צוות רפואי מוכשר וליווי של רופא מרדים מומחה לאורך הטיפול.

בגרה קליניק ישנו צוות הרדמה מיומן, הכולל אחיות חדר ניתוח ורופא מרדים. לצדם רופאי השיניים והסייעות, המתמחים בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה. במידת הצורך, מתלווים לטיפול רופאים מומחים מתחומים שונים.

חיוכים לפני -אחרי טיפול השתלת שיניים ביום אחד

שיקולים לביצוע עקירה ושתל ביום אחד

  • בריאות החניכיים- אחד התנאים המוקדמים לביצוע השתלה דנטלית מיד לאחר העקירה הוא בריאות החניכיים. מטופל אשר סובל ממחלת חניכיים דוהרת או כרונית, או מבעיות חניכיים אחרות אשר עלולות לפגוע בקליטת השתל לעצם הלסת, יצטרך קודם לשפר את בריאות החניכיים.

  • מצב העצם– כדי להחדיר שתל דנטלי יש צורך בכמות עצם מסויימת. כאשר אין מספיק עצם בלסת, עיבוי עצם יכול להיות הפתרון המתאים על מנת לאפשר את המשך הטיפול. פעמים רבות, לאחר עקירת שן רופא שיניים יבצע פעולות לצורך שימור רכס. לאחר עקירת שן מתרחש תהליך ספיגה טבעי של העצם. תוך מספר חודשים לאחר העקירה עשויה להתרחש ספיגה של 50% מרוחב העצם ועד 30% מגובה העצם. כדי להימנע ממצב זה, בתום ביצוע העקירה רופא שיניים ימלא את מכתשית השן (אזור העקירה) בחלקיקי עצם.

  • מצב רפואי של מטופל- יש לקחת בחשבון את מצבו הבריאותי של המטופל, מחלות רקע, תרופות וויטמינים שהמטופל נוטל ועוד. ישנם מצבים בהם המטופל צריך קודם לאזן את מצבו הרפואי (סכרת לא מאוזנת למשל), לעבור בדיקות נדרשות ורק אז הרופא יבדוק שוב את התאמתו של המטופל להשתלה מהירה ביום אחד.

יתרונות השתלת שיניים מיד לאחר העקירה

להשתלה ביום אחד יש יתרונות אסתטיים ופונקציונליים רבים. בתום ההשתלה מצמידים כתר לשן המעניק מראה אסתטי ובריא, לצד יכולות הדיבור, אכילה וצחצוח שיניים, ממש כמו עם השיניים הטבעיות.

בניגוד לטיפול המסורתי להשתלה דנטלית בו המטופל נדרש להמתין בין 3-6 חודשים לקליטת השתל עד שיוכל שוב לחזור לחייך, השתלה מהירה ביום אחד מחזירה למטופל את המראה הטבעי במקרה של אבדן השיניים המקוריות ומאפשרת למטופל להחזיר את איכות החיים שאבדה.

המטופל, שעובר השתלה דנטלית ביום העקירה, מחזיר לעצמו את המראה האסתטי וחוזר מהר מאוד לשגרה היומית. כמו כן, שיטה זו מייתרת הליכים כירורגיים נוספים שמלווים פעמים רבות באי נוחות וכאבים.

מהם הסיכונים בעקירה וביצוע השתלה דנטלית באותו היום?

השתלת שיניים ביום אחד זאת שיטה בטוחה ומגיעה לאחוזי הצלחה גבוהים מאוד, לכ-98% הצלחה. עם זאת, כמו בכל הליך כירורגי, גם השתלת שיניים ביום אחד עשויה להיות מלווה בסיכונים, והסיכון העיקרי הוא כישלון של השתל. לכן, כאשר בוחרים לעבור השתלת שיניים ביום אחד, חשוב לבחור בקפידה רופא שיניים מקצועי ומנוסה. 

סיבות נוספות לדחיית השתל יכולות להיות: איכות עצם גרועה, הכנה לא נכונה של העצם (כלומר חוסר ניסיון של הרופא המטפל), זיהום שנגרם במהלך הניתוח או דלקת חניכיים באזור השתל עצמו.

איך מקטינים את הסיכוי לדחיית השתל הדנטלי?

הבחירה ברופא שיניים מקצועי ומנוסה היא הדרך הטובה, הנכונה והבטוחה למניעת סיכונים בכלל וסיכונים לדחיית השתל בפרט. למרות שתחום ההשתלה הדנטלית הוא תחום בו כל רופא שיניים יכול לעסוק, חשוב להבין שרק רופא שיניים מקצועי בעל יכולת לראות את התמונה במלואה ולהעניק פתרונות מותאמים ומתקדמים לחוסר שיניים בפה.

כמו כן, המטופל יכול להפחית את הסיכון לדחיית השתל אם ימנע מעישון, ינהל אורח חיים בריא יותר ויקפיד על גהות פה נאותה.

מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ללא עלות במרפאת גרה קליניק בתל אביב/רחובות לקראת החיוך החדש שלך.

מידע נוסף על סוגי שתלים דנטליים במרפאת גרה קליניק:

short dental implants
שתלים קצרים למחוסרי עצם
שתלים בזאליים (Basal Implants)
שתלים בזאליים
שתלים זיגומטיים
שתלים זיגומטיים
שתל זרקוניה
שתל זרקוניה
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png