אחת ולתמיד: הבדל בין כתר זירקוניה לכתר חרסינה

כתר זירקוניה לעומת כתר חרסינה

מהו כתר?

כתר היא כותרת מלאכותית שעוטפת את השן מכל עבריה. מטרת הכתר היא להגן על השן ולמנוע שבירה ו/או התפוררות של השן. כתר מעניק פתרון אסתטי לשיניים, לצד החזרת הפונקציונליות לקשת השיניים.

מתי משתמשים בכתר?

כתר שן הוא פתרון שיקומי מיטבי למצבים של שיניים פגומות, שבורות, שיניים שלא עומדות בקשת, שיניים שעברו טיפול שורש ואבדו חומר שן רב, שיניים חלשות בגלל עששת נרחבת, שיניים בעלות שחיקה נרחבת, שיניים מוחלשות משחזורים נרחבים או במקרים של חוסר שיניים לאחר עקירה.

השוואה בין כתר זירקוניה לכתר חרסינה

כתרי זרקוניה

כתר זירקוניה

אסתטיקה: כתרי זירקוניה בעלי השתקפות מצוינת, מה שמאפשר התאמה מושלמת לגודל, צורה וגוון של השיניים הסמוכות. כתר זירקוניה אינו מכיל מתכת ולכן אין השתקפות אפורה באזור קו החניכיים.

חוזק: כתרי זירקוניה עשויים ממינרל טבעי ששמו הוא זירקוניום הידוע בחוזקו ובעמידותו. כתרי זירקוניה מקשה אחת (מונוליטית) חזקים במיוחד ובעלי שרידות גבוהה. כמו כן כתר זרקוניה מונוליטי אינו גורם להילה בקו החניכיים.

אורך חיים: אורך חיי כתר זירקוניה דומה לזה של הכתרים הסטנדרטיים. כתרי זרקוניה הינם כתרים חזקים מאוד ובעלי עמידות גבוהה מאוד, ולכן אריכות חייהם יכולה להגיע גם ל- 15 שנה. לצורך שימור הכתרים בפה, על המטופל להקפיד על היגיינה אורלית נאותה, להגיע לניקוי יסודי אצל שיננית ולהגיע לביקורות תקופתיות אצל רופא שיניים.

בריאות: כתר זירקוניה בעל התאמה ביולוגית טובה לרקמת החניכיים.

דלקות חניכיים: כתרי זירקוניה מקשה אחת ללא שכבה נוספת, ולכן הצטברות של הרובד החיידקי מעטה, מה שמפחית דלקות חניכיים.

ריח: כתר זירקוניה מקשה אחת אינו כולל שכבה נוספת, ולכן הצטברות שרידי המזון באזור קו החניכיים באזור הכתר כמעט ולא קיימת. האזור מסביב לכתר נותר נקי, ללא שאריות מזון, ללא חדירת חיידקים מה שמונע היווצרות של ריח רע.

מיקום: בשל תכונותיו האסתטיות המרשימות, כתר זירקוניה הוא פתרון מיטבי לשחזור השיניים הקדמיות, בייחוד כאשר מדובר בשיניים קדמיות עליונות (המכונה גם אזור אסתטי).

מחיר: כתר זירקוניה הוא הכתר היוקרתי ביותר. מחירו נגזר מתכונותיו האסתטיות המרשימות, עמידות וחוזק.

כתרי חרסינה

כתר חרסינה בסיס מתכתי

אסתטיקה: כתר חרסינה כולל שכבת בסיס מתכתי אפור העשוי להיראות בקו החניכיים ולפגוע במראה האסתטי של השיניים.


חוזק:
חרסינה בכתרים הרגילים עשויה להישבר או להתנתק, מה שעשוי להצריך עשיית כתר חדש.

אורך חיים: כתרים רגילים עשויים משתי שכבות: מתכת מצופה בחרסינה. כאשר אין הקפדה על היגיינה אורלית, שאריות מזון עלולות להצטבר מתחת לשכבת הכתר. במידה והמזון נשאר זמן רב באזור קו החניכיים, הוא הופך לרובד חיידקי (פלאק דנטלי) ועלול לגרום לגירוי בחניכיים, שמתבטא באדמומיות, נפיחות ודימום חניכיים. . דלקת חניכיים כרונית עשויה לגרום לנסיגת חניכיים. לכן קיימת חשיבות רבה על שמירה נאותה של גאות הפה, ביקורים תקופתיים אצל רופא שיניים וניקוי יסודי אצל שיננית לפחות פעם בחצי שנה. כתר סטנדרטי בעל אורך חיים גבוה גם הוא ובתנאי תחזוקה טובים יכול להגיע ל- 15 שנה ואף יותר.
 
בריאות: כתר רגיל עשוי משתי שכבות: סגסוגת מתכתית חזקה אשר מצופה בחרסינה. ישנם מטופלים שיכולים לפתח אלרגיה לשכבה המתכתית של הכתר. בנוסף, כתר עם בסיס מתכתי יכול לגרום להכתמה של החניכיים מסביב לכתר, הילה בצבע אפור שחור, מה שעלול לפגוע במראה האסתטי של האזור.
 

דלקות חניכיים: השכבה המתכתית של כתר רגיל, עשויה לגרום לתגובה אלרגית בקרב חלק מהמטופלים.

ריח: בכתרים הרגילים עשויה להישאר בליטה מה שעלול לגרום להצטברות חיידקים מתחת לכתר. כתוצאה מזה עלולה להתפתח דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים ואף להופיע רע ריח. ריח לא נעים מהפה בבוקר לאחר השינה אינו נחשב לבעייה, בגלל שבלילה הפה יבש יחסית, וזה ריח אופייני. אך במידה ולאחר צחצוח שיניים, ריח רע נשאר בפה, ייתכן כי מדובר בבעיה הנגרמת מחיידקים. במצב כזה כדאי להגיע לביקורת אצל רופא שיניים כדי לשלול ריקבון מתחת לכתר או דלקת חניכיים מתפתחת באזור הכתר.
 
מיקום: לשיניים אחוריות טוחנות תפקיד חשוב בלעיסה, ולכן קיימת משמעות גבוהה לעמידות בפני כוחות הלעיסה. עניין אסתטי אינו הדבר החיוני בשיניים האחוריות כי אינן בולטות בדומה לשיניים הקדמיות. ייתכן כי כתר רגיל עשוי ממתכת ומצופה בחרסינה יתאים יותר לשיניים האחוריות.
 
מחיר: כתר חרסינה ומתכת בסיס העשוי מסגסוגת של מתכות פשוטות לא אצילות נחשב לכתר פשוט וזול יותר ביחס לשאר הכתרים.
דר גרה

הכל על ההבדל בין כתר זרקוניה לכתר חרסינה

כתר שן הוא פתרון שיקומי מיטבי למצבים של שיניים פגומות, שבורות, שיניים שלא עומדות בקשת, שיניים שעברו טיפול שורש ואבדו חומר שן רב, שיניים חלשות בגלל עששת נרחבת, שיניים בעלות שחיקה נרחבת, שיניים מוחלשות משחזורים נרחבים או במקרים של חוסר שיניים לאחר עקירה.

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה. כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png