חידושים אחרונים ברפואת השיניים: מדריך עדכני לשנת 2022

חידושים ברפואת השיניים

עולם הטיפולים הדנטליים ורפואת השיניים לא קופא על השמרים אלא ממשיך להתפתח מדי יום. חידושים טכנולוגיים מאפשרים לנו לבצע כיום טיפולים שבעבר היו בגדר חלום או אפילו מדע בדיוני, תוך קיצור משמעותי של משך הטיפול, הפחתה ברמת הכאב ותוצאות טבעיות ויפות במיוחד. מהשתלת שיניים ללא השתלת עצם, השתלת שיניים בשימוש טכנולוגיית PRF אשר מקצרת באופן משמעותי את תהליך ההחלמה ועד השתלת שיניים ממוחשבת – הנה החידושים המעניינים בתחום השתלות השיניים

אם אתם עומדים בפני השתלת שיניים, אתם משתייכים לקבוצה לא קטנה של ישראלים, אשר מונה עשרות אלפי איש מדי שנה. רגע לפני שאתם מתחילים, כדאי שתדעו – מדובר בתהליך הכרוך בעלויות גבוהות יחסית, אך במקרים רבים הרצון לחסכון יוצר בדיוק את ההפך. אל תתפתו לבחור מרפאת שיניים רק על פי תמחור זול, שכן מדובר בהליך מורכב שחשוב שיתבצע על ידי רופא שיניים מיומן בעל ניסיון רב. אם קיבלתם הצעת מחיר זולה משמעותית מהממוצע בשוק, ייתכן והדבר עלול להוות נורת אזהרה עבורכם ומומלץ לבצע בדיקה מקיפה על המרפאה והרופא המטפל בטרם ההשתלה.

רמת רפואת השיניים בארץ נחשבת לגבוהה במיוחד, ובישראל ניתן למצוא רופאי שיניים מומחים בעלי שם עולמי ורופאים רבים בעלי ניסיון וידע רב, אך עדיין קיימים מקרים בהם חוסר ידע וניסיון של הרופא המטופל עלולים להסב נזק של ממש למטופל. מטופלים רבים מגיעים למרפאות שיניים המתמחות בהשתלות שיניים לאחר שכבר עברו השתלת שיניים על ידי רופאים שאינם מיומנים וכך נגרם להם נזק ממשי, לעיתים אף בלתי הפיך.

השתלות שיניים – כל החידושים האחרונים:

השתלת שיניים ממוחשבת בשיטת WAZE

טכניקה חדשנית להשתלת שיניים המאפשרת מיקום מדויק של השתלים על ידי אמצעים טכנולוגיים. בשיטה זו מתבצע תכנון מקדים של ההשתלה בעזרת צילומי CT אשר מאפשרים לגבש שיטת פעולה לפי מידותיו של המטופל. במהלך ההשתלה עצמה נעזר רופא השיניים בתצוגה על גבי מסך מחשב וכך מתבצעת השתלה מדויקת יותר, ללא חתכים ותפרים שלא לצורך. הטיפול מפחית משמעותית פגיעות אנטומיות ומאפשר ליהנות מהחלמה מהירה וקצרה יותר לאחר השתלת השיניים.

שימוש בכתרי זירקוניה

השתלות השיניים בשנים עברו התבצעו תוך שימוש בכתרי חרסינה שבסיסם עשויים מתכת. עם השנים ובעקבות סיבות שונות בהן נסיגת חניכיים, ציפוי החרסינה נסדק ונפגם, עד לחשיפה של בסיס המתכת במיוחד בזמן חיוך. פרט זה הפך את כתרי החרסינה לפחות אסתטיים.

התקנת כתרי זירקוניה היא שיטה חדשה יותר אשר מאפשרת ליהנות מתוצאות טבעיות בהרבה תוך מראה אסתטי ומרשים. הכתרים עשויים חומר ייחודי אחיד ללא בסיס פנימי כך שאין צורך במתכת. הכתרים הללו חזקים ועמידים מאוד והם שומרים על מראה אסתטי גם לאחר שנים רבות. הפיגמנט של כתר הזירקוניה משתלב היטב עם צבע שיניי המטופל כך שמתקבלת תוצאה טבעית מאוד.

קיימים סוגים שונים של כתרי זירקוניה, בהתאם לבחירת המטופל ולהמלצת רופא השיניים המטפל. כאשר מדובר בכתר עבור אחת מהשיניים הקדמיות נהוג להשתמש בכתר זירקוניה בעל ציפוי חרסינה. במקרים של כתר עבור אחת מהשיניים האחוריות, ניתן להשתמש בכתרים מבלוק זירקוניה וכך לקבל תוספת של עמידות גבוהה יותר. זה משמעותי במיוחד היות ומדובר באזורים אשר מתמודדים עם עומס רב של אזור הלסת.

השתלת שיניים ללא השתלת עצם

בעבר השתלת שיניים למטופלים הסובלים מחוסר עצם באזור השתל הייתה כרוכה בסבל רב ובטיפולים רבים. כיום המצב שונה בתכלית וניתן לבצע השתלות שיניים גם למטופלים אשר סובלים מחוסר עצם. זאת, באמצעות טכנולוגיה ייחודית אשר מחדירה את השתל פנימה עם כלי קידוח משוכלל אשר פועל ביעילות וללא הצורך בהליך כירורגי פולשני. שיטה זו מאפשרת לבצע השתלת שיניים תוך הפחתה משמעותית של רמת הכאב במהלך הטיפול ובמשך תקופת ההחלמה.

טכנולוגיית PRF

טכנולוגית PRF ( PLATELET RICH FIBRIN ) הינה טכניקה ייחודית להשתלת שיניים אשר מאפשרת החלמה מהירה במיוחד. השיטה מתבצעת לאחר הליך של השתלת שיניים או ניתוח חניכיים והיא עושה שימוש בדמו של המטופל בכדי לזרז את תהליך ההחלמה. שיטה זו מאפשרת לחולה התאוששות מהירה יותר לצד קליטה טובה יותר של השתל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png