הנחיות לאחר חשיפת שתלים

הנחיות לאחר חשיפת שתלים

מהי חשיפת שתלים?

ניתוח חשיפת שתלים דנטליים הוא חלק מתהליכי שיקום דנטלי מדורג, המבוצע לאחר תקופת המתנה של 3-6 חודשים לאחר טיפול השתלה דנטלית, במהלכה מתפתחים תאי עצם מסביב לשתל ומתחברים אליו. אחרי השלמת תהליך ההחלמה, רופא שיניים יכול לבצע חשיפת שתל. 

מהי מטרת חשיפת שתל?

מטרת חשיפת שתל היא להבליט את השתל שמתכסה ברקמת החניכיים לאחר חודשי המתנה. את הרקמה שהתווספה מסירים וחושפים את השתל באמצעות נקב קטן. לאחר חשיפת השתל, רופא שיניים מתקין כיפת מתכת ועליה מותקן הכתר.

החלמה לאחר חשיפת שתל

ברוב המקרים החלמה לאחר ניתוח חשיפת שתל היא מהירה ואינה כרוכה בסיבוכים.
לעיתים, השתל עלול להידחות עקב התפתחות הדלקת או זיהום באזור ההשתלה. במקרה כזה יידרש ניסיון השתלה נוסף. אחוז הסיבוכים לאחר השתלה דנטלית נמוך מאוד ועומד על כ- 5% בלסת התחתונה ועל כ- 10% בלסת העליונה.

האם חייבים לבצע חשיפת שתלים?

השתלת שיניים ממוחשבת ביום אחד מאפשרת לייתר את הצורך בשלבי הביניים של ההשתלה הדנטלית ובביצוע חשיפת חניכיים. השתלת שיניים ביום אחד מאפשרת למטופל לעבור את כל השלבים בפרוצדורה כירורגית אחת, וכך לעבור טיפול בנינוחות רבה יותר וללא סבל מיוצר.

לינק למקור הסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=gMycqoQrlBs

חשיפת שתלים או השתלת שיניים ביום אחד?

בעבר השתלה דנטלית התבצעה בשלושה שלבים עיקריים:

  1. התקנת השתל
  2. חשיפת שתלים
  3. התקנת השן

מרגע תחילת התהליך ועד לקבלת השיניים עבר פרק זמן שבין שלושה לשישה חודשים, והמטופל היה צריך לעבור מספר ניתוחים כירורגיים עד לקבלת מערכת שיניים. היום, לעומת זאת, בחלק מהמקרים, רופא שיניים יכול לבצע השתלה דנטלית והתקנת השיניים כבר ביום הטיפול. השתלת שיניים ביום אחד או "העמסה מיידית", מאפשרים למתרפא לצאת עם מערכת שיניים חדשה שלו כבר ביום הטיפול, ללא ניתוחים כירורגיים נוספים. 

שיטת העמסה מיידית מפחיתה את משך הזמן של הטיפול, מיתרת ניתוחים כירורגיים נוספים ומצמצמת את הכאבים והסבל.

השתלת שיניים ביום אחד מכונה גם העמסה מיידית או השתלת שיניים ממוחשבת, המאפשרת לבצע הדמיית תלת ממד של שיני המטופל, התאמת טיפול פרטני, איכותי ומדויק. 

שתלים ביום אחד בתל אביב

באיזו הרדמה משתמשים בחשיפת שתלים?

הליך חשיפת שתל הוא הליך כירורגי לכל דבר. לרוב חשיפת שתל מבצעים תחת הרדמה מקומית.

אישה מחייכת

כאב אחרי חשיפת שתל

הליך חשיפת שתל עצמו אינו מלווה בכאבים מכיוון שמבוצע באלחוש או הרדמה מקומית. לאחר חשיפת השתל עשויים להופיע כאבים. כאבים אלה חולפים במהרה וניתן להקל על תחושת הכאב באמצעות משככי כאבים.

מחיר חשיפת שתלים – כמה עולה?

מחיר חשיפת שתלים בפה כלול במחיר ההשתלה, ולכן לאחר פגישת אבחון ויעוץ אצל רופא השיניים ניתן לקבל מחיר מותאם למצבו הדנטלי של המתרפא ולצרכיו האישיים. המחיר יכול לנוע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים בהתאם למקרה. גורמים שמשפיעים על המחיר:

  • סוג שתל- שתלים עשויים טיטניום זולים יותר לעומת שתלי זירקוניה ללא מתכת.
  • חדשנות טכנולוגית- מכשור עזר דנטלי מתקדם מסייע לקבל תוצאות מדויקות יותר, בצורה נוחה יותר עבור מתרפא, תוך חיסכון בזמן והליך החלמה מהיר יותר.
  • ניסיון רופא שיניים– רופא מנוסה ידע לתת פתרון מיטבי למקרה של המטופל, יוכל לתת מענה גם למקרים מורכבים ולהפחית את הסיכוי לסיבוכים. רופא שיניים בעל ניסיון רב ובעל מוניטין יגבה תשלום גבוה יותר.

דר גרה נשאת

חשיפת שתלים מתבצעת במרפאה לשיקום הפה והשתלות דנטליות 'גרה קלניק' בניהולו של ד"ר גרה נשאת, בעל ניסיון של מעל 20 שנה, כחלק מתהליכי שיקום דנטלי מדורג. במקרה של השתלת שיניים ביום אחד ניתן להימנע מניתוח חשיפת שתלים. באמצעות השתלת שיניים ממוחשבת בטכנולוגיה מתקדמת ניתן להגיע לתוצאה מדויקת ואיכותית, ללא סבל וכאבים מיותרים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png