הרמת סינוס סיכונים

הרמת סינוס סיכונים

מתי יש צורך בהרמת סינוסים לפני השתלת שיניים ומהם הסיכונים הצפויים? כל התשובות בפנים

ניתוח להרמת סינוס הינו הליך כירורגי המיועד למטופלים העומדים בפני השתלת שיניים וזקוקים להשלמת עצם באזור הלסת העליונה. בתהליך זה מקבלת הלסת העליונה תחליף עצם המאפשר לייצר בסיס יציב להשתלת השן.

מתי יש צורך בהרמת סינוסים?

חשוב לציין כי לא כל השתלת שיניים מצריכה הרמת סינוסים. אלא, מדובר רק במקרים בהם המטופל עומד בפני השתלת שן אחת או מספר שיניים וכמות העצם בלסת העליונה אינה מספיקה. במצב זה יש צורך ביצירת תוספת חיצונית אשר מאפשרת להגדיל ולהגביה את עצם הלסת וכך לאפשר בסיס מספיק חזק ורחב עבור השתל הדנטלי. פעולה זאת מתבצעת בהליך כירורגי במהלכו מוחדר תחליף עצם מתחת לאזור המיועד לשתל החדש. הפעולה אורכת כחצי שעה ונעשית תחת הרדמה, לרוב מקומית אך במקרים נדירים יכולה להתבצע גם תחת הרדמה כללית. במהלך הפעולה המטופל אינו צפוי לחוש בכאב.

קיימים שני סוגים של הרמת סינוס:

פתוחה – במקרים בהם החוסר בעצם באזור הלסת העליונה באזור השתלים הינו גדול יחסית, יש צורך בפעולה נפרדת המתבצעת שלב לפני מיקום השלבים הדנטליים. במקרים מסוימים ניתן לבצע פעולה זו גם יחד עם מיקום השתלים, בהתאם למצב העצם.

 סגורה – הרמת סינוס סגורה מתבצעת במצב בו אין צורך בהשלמה של כמות עצם גדולה. אז ניתן לבצע את ההשלמה בזמן מיקום השתלים. מדובר בהליך קל ופשוט יותר, אשר נחשב לפחות פולשני.

סיכונים בהרמת סינוסים

הרמת סינוסים הינה הליך בעל שיעור הצלחה גבוה במיוחד. הפעולה אינה כרוכה בתהליך התאוששות ארוך ותופעות הלוואי הנפוצות הינן: נפיחות מקומית ושטפי דם, כאבים ודימום מהאף. תופעות אלה צפויות לחלוף לאחר כ-7-10 ימים לאחר הפעולה וניתן ליטול משככי כאבים בהתאם להנחיות הרופא המטפל. באופן כללי כל תופעות הלוואי מהניתוח חולפות כעבור שבוע עד 10 ימים.

תופעת לוואי נוספת אשר עלולה להופיע לאחר הרמת סינוסים הינה בצקת באזור, אשר עלולה להיות מלווה בחום גבוה. בכל מקרה כזה חשוב לעדכן את המרפאה. ביממה שלאחר ביצוע ההליך יש לשמור על הנחיות אותן יפרט בפניכם הרופא המטפל, ביניהן הימנעות משתייה וממזון חם או קשה, הימנעות מצחצוח שיניים, מקינוח אף ומשיעול. בשבועיים שלאחר הניתוח יש להימנע מצריכת אלכוהול ומעישון, להימנע מביצוע פעילות גופנית ומתנועות המצריכות כיפוף של הראש כלפי מטה.

להנחיות לאחר ניתוח הרמת סינוס >>

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png