סדציה בטיפולי שיניים

סדציה בטיפולי שיניים

חוששים מפני טיפול השיניים הקרוב? יש לנו חדשות טובות! טיפול שיניים בסדציה יאפשר לכם לעבור הליכים דנטליים שונים בקלות, ללא כאבים וללא צורך בהרדמה כללית

המחשבה על טיפול השיניים הבא שלכם גורם לכם לדופק מואץ וללחץ כללי? יש לתופעה הזו שם: דנטופוביה. מדובר במונח מקצועי המגדיר פחד מפני טיפולים דנטליים שונים.

אם בעבר נאלצו המתמודדים עם התופעה להימנע מטיפולי שיניים וכך לגרום להתדרדרות מצבם הדנטלי, הרי שהיום המצב הינו שונה לגמרי. כיום תוכלו לעבור טיפולי שיניים שונים בסדציה, המספקת מצב של טשטוש ללא הצורך בהרדמה כללית.

סדציה היא מצב שבין טשטוש לערות, כלומר – שיטת הרדמה במהלכה המטופל נותר למעשה ער. מדובר בשיטה בעלת יתרונות רבים כשהבולט שבהם הוא היעדר הסיבוכים הרבים אשר כרוכים בהרדמה כללית.

מה ההבדל בין סדציה להרדמה כללית?

בשונה מהרדמה כללית אשר מצריכה התאוששות ארוכה, סדציה הינה מצב של הרדמה שטחית המאפשרת הרדמה עמוקה יותר מאשר הרדמה מקומית המתבצעת באמצעות משחה או זריקה, כאשר המטופל נותר ער אך לא חש בכאב.

חשוב לציין כי לא כל רופא שיניים מוסמך לבצע טיפול שיניים תחת סדציה, אלא רק רופא שיניים אשר עבר הכשרה לכך מטעם משרד הבריאות והוסמך על ידו לביצוע טיפולים בהרדמה מסוג זה.

משך הזמן המקסימלי עבור טיפולי שיניים בסדציה עומד בממוצע על 4 וחצי שעות, כאשר ההמלצה הינה לא לבצע הליכים הדורשים משך טיפול ארוך יותר. זאת, במטרה להימנע משימוש בחומרי הרדמה נוספים. כפועל יוצא, כאשר מדובר בטיפולים ארוכים יותר, בחלק מהמקרים ניתן יהיה לפצלם למספר טיפולים ולבצע כל אחד מהם בסדיציה.

בשונה מהרדמה כללית, התאוששות מסדציה נחשבת למהירה במיוחד, כאשר משך זמן ההתאוששות עומד על כ-20 דקות. טיפולי שיניים תחת סדציה אינם כרוכים בסיבוכים או תופעות לוואי רבות, עם זאת ייתכנו חולשה או הקאות לאחר הטיפול אשר צפויות לחלוף תוך מספר שעות.

השתלות שיניים בהרדמה מלאה

סדציה בטיפולי שיניים – כך זה עובד

לפני טיפול תחת סדציה תידרשו לעבור מספר בדיקות כלליות ולספק מידע רפואי כללי מרופא המשפחה שלכם. ביום הטיפול, תידרשו להגיע עם מלווה ובמצב של צום בן מספר שעות בהתאם להנחיות הרופא.

בטרם מתחיל טיפול השיניים, מזריק רופא מרדים חומר הרדמה לווריד המטופל באמצעות עירוי. לאחר תחילת השפעתו של חומר ההרדמה, המטופל נמצא במצב שבין שינה לערות. המטופל אמנם מעורפל, אך מסוגל לשמור על קשר עם הרופא ולאותת לו במקרה הצורך או במצב בו הוא חש בכאב. במקרים מסוג זה יוכל הרופא להוסיף חומר הרדמה.

 למי זה מתאים?

טיפולי שיניים תחת סדציה מתאימים כאמור למטופלים הסובלים מחרדה הקשורה לטיפולים דנטליים שונים. בנוסף מתאימה השיטה למטופלים העומדים בפני טיפולי שיניים מורכבים ומסובכים וחוששים מהרדמה כללית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png