מה מותר לאכול אחרי ניתוח שתלים

מה מותר לאכול אחרי השתלת שיניים

עברתם ניתוח להשתלת שיניים? מה מותר לכם לאכול וממה כדאי להימנע?
כדי לאפשר לשתלים להיקלט בצורה מיטבית וריפוי תקין, כדי להימנע מכאבים מיותרים ומזיהום במקום ההשתלה, כדאי להישמע להוראות ולהנחיות של רופא השיניים לאחר טיפול ההשתלה.

מטופלים רבים חושבים כי לאחר ניתוח השתלת שיניים ניתן לחזור באופן מיידי לשגרה היומית. אז נכון, ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה בצורה די מהירה, עם זאת חשוב להקפיד על הנחיות לאחר ההשתלה, כגון: מה מותר לאכול אחרי ניתוח השתלת שיניים? 

שתל דנטלי

חשוב לזכור, כי השתלת שיניים, הוא הליך כירורגי, במהלכו מוחדרים שתלים דנטליים בתוך עצם הלסת, ובחלק מהמקרים, כאשר יש מחסור בעצם, המטופל יעבור טיפול נלווה של השתלת עצם. בידיים מקצועיות ומיומנויות של רופא השיניים, טיפול ההשתלה הדנטלית די פשוט, עם זאת, מדובר בהליך כירורגי, ומומלץ להישמע אחר הוראות והנחיות של רופא השיניים לאחר הטיפול. התנהלות נכונה אחר הוראות של רופא השיניים תמנע סיבוכים מיותרים ותגרום להשתלה להיקלט בהצלחה. 

אז, מה מותר ומה אסור לאכול אחרי השתלת שיניים?

ראשית כל, לאחר טיפול ההשתלה, רופא שיניים יסביר על המזונות שכדאי לאכול וגם על אלה שכדאי להימנע מהם. כמו כן, לרוב המטופל יקבל דף הנחיות מודפס עם המלצה מזונות שמותר לאכול לאחר השתלת שיניים. כמובן תמיד ניתן ליצור קשר עם הרופא המטפל במידה ותרצו לדעת פרטים נוספים. ככלל, כל המאכלים הקרים והרכים מותרים לכם לאכול אחרי ניתוח השתלה דנטלית. 

חשוב לזכור כי במשך שעתיים – שלוש ראשונות לאחר סיום השתלת השיניים, יש להימנע לחלוטין מאכילה ומשתייה. אחרי זה, בשמך 24 שעות מרגע ההשתלה יש להימנע מאכילה ושתיית משקאות חמים.

רשימת מאכלים שמותר לאכול לאחר השתלת שיניים:

  • מעדנים
  • גבינות
  • פסטה
  • אורז
  • פירה
  • קוטג'
  • יוגורטים
  • גלידה

פסטה

ממה כדאי להימנע מיד לאחר השתלת שיניים?

כדאי להימנע משתיית משקאות חמים ומאכילת מזון קשה שמפעיל לחץ על השיניים והלסת. מזונות קשים ושתיית משקאות חמים לאחר טיפול ההשתלה עשויים להפעיל לחץ על השיניים והלסת ולהקשות בקליטת השתל הדנטלי.

רשימת מאכלים שמהם כדאי להימנע לאחר השתלת שיניים:

  • תפוחי אדמה
  • סטייקים
  • תפוחי עץ
  • לחמים
  • או כל מזון קשה אחר שדורש לעיסה מרובה

סטייק

– כמו כן, חשוב להימנע מעישון לאחר ההשתלה משום שניקוטין פוגע בריפוי הרקמות ומקשה על היקלטות השתל.

– חשוב להימנע משתיית נוזלים באמצעות קשית ומכל פעולת יניקה או יריקה. במידה ומצטברים הנוזלים בתוך הפה- ניתן לבלוע.

הנחיות לאחר טיפול ההשתלה

עם סיום ההשתלה, מומלץ להימנע משתייה חמה או אכילה במשך כשעתיים עד שאפקט ההרדמה פג לגמרי, וזאת כדי לא לפצוע את הרקמות הרכות בתוך הפה ולהימנע מנשיכות.

מדוע כל כך חשוב להקפיד על אכילת מזונות קרים ורכים לאחר השתלת שיניים?

מאחר והמזון משפיע על איכות קליטת השתל, כדאי להקפיד על הוראות לאחר ההשתלה ולהימנע מאכילת מזונות ושתיית משקאות חמים שעלולים לפגוע באיחוי השתל לעצם. לכן כל כך חשוב להישמע להוראות רופא השיניים לגבי מה מותר לאכול לאחר ניתוח שתלים.

האם ההנחיה של אכילת מזונות רכים לאחר ההשתלה מתייחסת לכל סוגי ההשתלות?

כן. בין אם מדובר בהשתלת שן בודדת, לבין שיקום פה מלא, יש להקפיד על אכילת מזונות רכים בכל סוג ההשתלה. 

האם מותר לצחצח שיניים מיד לאחר הניתוח

בדומה לשיניים הטבעיות, גם שתלים דנטליים זקוקים לתחזוקה היומית. עם זאת, אין לצחצח שתלים דנטליים ביום ההשתלה. לאחר ההשתלה, המקום המנותח רגיש וכולל תפרים, לכן צחצוח של האזור עשוי לגרום להיפרמות התפרים. רק לאחר הורדת תפרים והחלמת האזור, ניתן לחזור לצחצח את האזור עם מברשת שיניים רכה. בנוסף, מומלץ לנקות בין השיניים עם חוט דנטלי או סופרפלוס (ניתן להיוועץ עם רופא שיניים או שיננית), לשטוף את הפה בשטיפת פה ולהקפיד על צחצוח יומיומי.

צחצוח שיניים

עדיין מתלבטים מה כדאי לכם לאכול אחרי השתלת שיניים? מוזמנים ליצור קשר עם מרפאת גרה קליניק בתל אביב | רחובות, צוות הקליניקה ידאג לתת לכם מענה לכל שאלה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png