כמה עולה השתלת שיניים בכל הפה?

כמה עולה השתלת שיניים בכל הפה

השתלת שיניים בכל הפה הוא ניתוח כירורגי מורכב ומשמעותי עבור מטופל אשר מעוניין להחזיר איכות חיים עקב הרס שיניים נרחב. פעמים רבות הניתוח יתבצע בהרדמה מלאה בהנחיית רופא מומחה בתחום שיקום הפה, רופא מרדים וציוד טכנולוגי מיוחד. אז, מה משפיע על מחיר השתלת שיניים בכלל וכמה יעלה לכם השתלת שיניים בכל הפה בפרט? כל המידע במאמר הבא.

 

מחיר השתלת שיניים עשוי להשתנות ממטופל למטופל, ובין מצב חלל הפה של אחד לאחר, ולכן מחיר ההשתלה אינו קבוע. על מנת להעריך את מחיר ההשתלה הדנטלית, על המטופל להגיע לפגישת אבחון אצל הרופא המטפל. המטופל יעבור סדרת צילומים הנדרשים על מנת להעריך את מצב השיניים ועצם הלסת בחלל הפה ובדיקה קליניק שתיעשה על ידי הרופא המטפל. רופא שיניים ימליץ על הטיפול האופטימלי להשגת תוצאות מיטביות בהתאם למצבו הרפואי של המטופל.

מהם הגורמים המשפיעים על מחיר ההשתלה הדנטלית?

איכות השתל– מחיר שתל שן יושפע מאיכות השתל, מקום ייצורו ותו התקן איתו מגיע השתל, סוג שתל, כמות השתלים הנדרשים ועלותם של עזרים נוספים המשתתפים בהשתלה דנטלית כגון מבנה וכתר.

ניסיון רופא שיניים- רופא שיניים בעל ניסיון רב בהשתלה דנטלית נחשף למקרים מורכבים ויוכל לתת מענה גם למצבים המאתגרים ביותר, כמו גם להתמודד עם מצבי קיצון ולהציע פתרונות מיטביים גם במקרים קשים. לא פעם "מסורבי" הטיפול הגיעו למרפאת גרה קליניק להתייעצות, לאחר אבחון המצב עברו השתלת שיניים מוצלחת ויצאו עם מערכת שיניים אסתטית ואיכותית. עלות השתלת שיניים מתבססת על ניסיונו של רופא שיניים.

גורמים המשפיעים על השתלת שיניים

ציוד דנטלי וטכנולוגיה- מרפאת שיניים דיגיטלית שעושה שימוש בטכנולוגיה גבוהה לביצוע טיפולי שיניים מדויקים ואיכותיים, מאפשרת לקצר זמן טיפול בצורה משמעותית ומייתרת טיפולים כירורגיים פולשניים מה שמאפשר זמן החלמה מהיר וקל יותר. השתלה דנטלית מדויקת ולא כואבת משפיעה על חווית הטיפול הכללית וגורמת לשקט הנפשי של המטופל, דברים שמהווים חלק בלתי נפרד מהצלחת הטיפול.

מעבדת שיניים– מעבדת שיניים תשפיע בעקיפין או במישרין על עלויות הטיפול. מעבדת שיניים הפועלת בתוך המרפאה מקצרת זמני עבודה ומאפשרת לספק שירות ללקוח תוך זמן קצר מאוד, לעיתים אף באותו היום. כך למשל, המטופל יכול להגיע למרפאה לטיפול ההשתלה, לעבור עקירת שיניים בכל הפה, ולקבל כתרים/גשרים אסתטיים כבר באותו היום. המטופל אינו נדרש ללכת פיזית למעבדה למדידות או לאיסוף המבנים. כל הליך ההשתלה מתבצע בין כתלי המרפאה, במקסימום נוחות.

מיקום פיזי של המרפאה- מיקומה הפיזי של המרפאה תשפיע על עלות סופית של טיפול ההשתלה. הוצאות תקורה (הוצאות אינן ישירות כגון שכירות המקום, אחזקה וכו') מתווספות לעלויות הישירות של עלות העבודה ומועמסות על עלות החומר. אלה הוצאות שתידרש המרפאה להוציא בכל מקרה, גם אם לא תספק שרות. לרשות מטופלנו שני סניפים של מרכזים רפואיים להשתלות שיניים ושיקום הפה, מרפאת שיניים בתל אביב וסניף נוסף ברחובות. 

מרפאת שיניים מקצועית- ביצוע טיפול מוצלח של השתלת שיניים דורש הבנה מעמיקה באנטומיית חלל הפה, ניסיון עשיר של רופא שיניים המפחית מאוד סיכוי להחלמה איטית או סיכויים לסיכונים, על הרופא לדעת לתת פתרונות אסתטיים מתקדמים גם במצבים מורכבים. השתלת שיניים שבוצעה לא לפי הנהלים, באופן לא נכון ולא מדוייק, עשויה להוביל לזיהום, כאבי מיותרים, החלמה איטית ואף לכישלון שתלים דנטליים. לכן, בחירת מרפאת שיניים מקצועית להצלחת הטיפול כל כך קריטית.

מחיר השתלת שיניים הוא מכלול של כל הגורמים הללו יחד עם הרווח אותו מגלם רופא השיניים בטיפול. לכן, חשוב שתבחרו מרפאת שיניים המציעה את התמורה הגבוהה ביותר עבור כספכם. אל תתפתו למחיר זול או נמוך במיוחד, כי הזול בסוף עלול לעלות ביוקר.

מהם הגורמים המשפיעים על מחיר השתל הדנטלי?

  • איכות השתל- שתלים מיוצרים בארצות שונות ומגיעים עם, או ללא תו התקן. שתלים המיוצרים בארה"ב או רוב מדינות אירופה נחשבים לאיכותיים יותר ונותנים מענה לאורך זמן רב יותר בחלל הפה.
  • מבנה שתל- מורכב על גבי השתל עצמו. עשוי מטיטניום או זירקוניה (חומר בעל עמידות גבוהה במיוחד ורמה אסתטית גבוהה). מבנה עשוי זירקוניה יהיה יקר יותר ממבנה עשוי מתכת טיטניום רגילה.
  • כתר דנטלי- לסוג הכתר השפעה ישירה על המחיר הסופי של השתל. ישנם סוגי כתרים שונים: כתר מתכת, כתר חרסינה מאוחה למתכת, כתר חרסינה, כתר חרסינה מאוחה לזירקוניה, כתר זירקוניה טהור, כתרי E-MAX, ועוד. ככל שמדובר בכתר איכותי יותר המציע פתרון אסתטי טוב יותר (למשל זירקוניה), כך עלות כוללת של השתל תהיה גבוהה יותר.
  • מורכבות הטיפול– מצב הפה של מטופל אחד אינו זהה למצב הפה של אחר. ככל שהטיפול עתיד להיות מורכב יותר, כך הטיפול עשוי להיות ארוך יותר ולדרוש טיפולים נוספים כגון הוספת עצם הלסת, הרמת סינוס, ניתוחי חניכיים וכו'. טיפולים מורכבים משליכים על המחיר של השתלת שיניים.
  • ניסיון וידע של רופא השיניים- כל רופא שיניים מתמחר את זמנו לפי ראות עיניו, לכן ישנם פערים בין רופא אחד למשנהו. לרוב ישתנה המחיר בהתאם לניסיונו של רופא השיניים, הסמכות, השתלמויות והידע שהוא רכש במהלך שנות עבודתו.

אחרי הכל, כמה עולה שתל?

לאחר שסקרנו גורמים ואלמנטים רבים אשר משפיעים על מחיר השתל, להלן טווח מחירים של שתלים דנטליים וטיפולים נוספים שעשויים להתלוות לטיפול השתלה דנטלית:

סוג הטיפול | מחיר ממוצע במרפאות בישראל

מחיר שתל איכותי ינוע בין 2500 שקלים עד 5500 שקלים.

מחיר מבנה לשתלים ינוע בין 700 שקלים ל 1600 שקלים.

מחיר דולדר בר (מוט מתכת מחבר) ינוע בין 3500 שקלים ל 5000 שקלים.

מחיר כתרים דנטליים ינוע בין 1500 שקלים ל 3500 שקלים.

מחיר הרמת סינוס ינוע בין 5000 שקלים ל 15000 שקלים.

מחיר השתלת חניכיים ינוע בין 4000 שקלים ל 8000 שקלים

מחיר השתלת שן טוחנת (אחורית) ינוע בין 2000 ל 5000 שקלים.

מחיר השתלת שן קדמית ינוע בין 2000 שקלים ל 5000 שקלים.

מחיר השתלת שיניים ממוחשבת (מחיר ללסת אחת) יהיה סביב 60,000 שקלים.

מחיר השתלת שיניים ביום אחד (מחיר ללסת אחת) יהיה סביב 60,000 שקלים.

מחיר השתלת שיניים All-On-4 (מחיר ללסת אחת) יהיה סביב 60,000 שקלים.

כיצד להשיג טיפול הטוב ביותר במחיר הוגן?

חשוב להיזהר מהצעות זולות. מחיר זול יכול לבוא על חשבון איכות הטיפול. חשוב שתוודאו כי מרפאת השיניים משתמשת בחומרי הגלם האיכותיים ביותר ובעלת ניסיון רב בהשתלות שיניים ושיקום הפה.

כמו כן, קיים מידע רב במרשתת על השתלת שיניים ומהם הגורמים המשתתפים במחיר הטיפול. חשוב להכיר את המשתנים המשפיעים על המחיר ולבחון את המרכיבים השונים.

אחרי ההשתלה, כיצד לשמור על שיניים חדשות?

רבים סבורים כי אחרי השתלת שיניים אין צורך לתחזק את השתלים. זה לא נכון. בדומה לשיניים הטבעיות, חשוב לצחצח היטב שתלים דנטליים ולשמור על היגיינת פה נאותה. מומלץ להשתמש בחוט דנטלי או באביזר בין-שיני אחר על מנת לנקות פלאק (רובד חיידקי) גם בין השיניים. 

תנאים טובים לשתלים דנטליים יגדילו סיכויי השתל להישאר תקין לאורך זמן. שטיפת פה אחרי כל ארוחה, הימנעות מעישון ותזונה בריאה ישמרו את השתלים לאורך תקופה ארוכה יותר.

כמו כן מומלץ להגיע לביקורת אצל רופא שיניים ולניקוי אצל שיננית לפחות פעם בחצי שנה. אם תתחזקו שתלים דנטליים בצורה טובה, תוכלו לשמר אותם גם במשך תקופה של 20-30 שנה מבלי שתצטרכו לבצע שום טיפול נוסף.

השתלת שיניים בכל הפה: שאלות נפוצות

1. כמה זמן נמשך טיפול השתלת שיניים בכל הפה?

השתלת שתל אחד נמשכת כמה דקות. ניתוח השתלת כמה שתלים עשויה להימשך כמה שעות, משום שמדובר בעבודה שמחייבת תכנון קפדני ודיוק רב.

2. כמה יעלה טיפול השתלת שיניים בכל הפה?

כאמור ישנם גורמים שונים ואלמנטים רבים המשפיעים על מחיר הטיפול. מחיר השתלת שיניים ביום אחד ללסת אחת ינוע לרוב בטווח של בין 30,000-65,000 ₪, לשתל בודד-בין 2500-5500 ₪.

3. האם יש כאבים בטיפול השתלת שיניים בכל הפה?

השתלת שיניים מתבצעת ברוב המקרים תחת הרדמה מקומית (לעיתים בהרדמה מלאה) ולמעשה מדובר בטיפול שאינו מלווה בכאבים.

4. מהו אורך חיי השתלים לאחר השתלת שיניים בכל הפה?

שתלים דנטליים נחשבים היום לחלופה הטובה ביותר לשיניים אבודות או חסרות, עם סיכויי הצלחה גבוהים עם אורך חיים ארוך שיכול להגיע גם ל- 20 שנה בתנאי תחזוקה טובים.

5. האם ניתן לעבור השתלת שיניים בכל הפה בהרדמה מלאה?

כן. ישנם מקרים שבהם הרופא יעדיף לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה. אם המטופל סובל מחרדה דנטלית קיצונית ולא מסוגל להתגבר עליה, אזי מומלץ להשתמש בהרדמה מלאה. מלבד חרדה מטיפולי שיניים, יש מצבים נוספים בהם אנשים נרתעים להגיע לרופא שיניים שמובילים להזנחת בריאות הפה וצורך בשיקום פה נרחב. במקרים אלה הרופא יכול להחליט לבצע טיפול תחת הרדמה כללית.

השתלת שיניים איכותית היא השקעה לטווח ארוך שהולכת לשפר את איכות החיים, להחזיר את יכולת הלעיסה והדיבור ולהחזיר חיוך קורן ובריא. שתלים איכותיים יותר עתידים לשמש שנים ארוכות יותר ויחסכו טיפולי שיניים מיותרים ויקרים. חיוך יפה ובריא מחזיר ביטחון עצמי ואיכות חיים.

מרכז רפואי חדשני גרה קליניק ידוע באיכות הטיפולים המבוצעים בו, בחידוש טכנולוגי, צוות מקצועי וליווי אישי לאורך כל תהליך ההשתלה וההחלמה. נבחן את המאפיינים הייחודיים של כל מטופל ומהי שיטת ההשתלה המתאימה ביותר עבורו בהתאם למצבו הרפואי וצרכיו האישיים. 

מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ואבחון ללא עלות וללא התחייבות במרפאת שיניים גרה קליניק בתל אביב|רחובות. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png