כאבים חזקים אחרי השתלת עצם

כאבים אחרי השתלת עצם

האם ניתוח השתלת עצם מלווה בכאבים? התשובה היא לא.
ניתוח השתלת עצם כשלעצמו אינו מלווה בכאבים. אחרי ניתוח השתלת עצם ייתכנו כאבים מינוריים בלבד, עליהם ניתן להתגבר בעזרת תרופות נגד כאבים.

השתלת עצם היא הליך כירורגי שבו מורכבת עצם לתוך הלסת בפה. עצם מהווה בסיס ליציבות שתל דנטלי בפה במטופלים עם מחסור בעצם. העצם המושתלת מהווה תמיכה טובה לשתלים דנטליים ועוזרת להתחדשות ולשיקום של רכס הלסת.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח להשתלת עצם אורך בין שעה לשעה וחצי וזמן ההחלמה שלו מהיר. השתלת עצם כוללת חשיפת עצם הלסת, השתלת עצם ותפירת אזור הניתוח.

הניתוח יתבצע במרפאה עם אבזור מתאים ותנאי סטריליזציה הולמים. מכיוון שניתוח השתלת עצם הוא ניתוח כירורגי במהלכו מחדירים גוף זר לעצם הפה, יש צורך לקיים את הניתוח במקום סטרילי ונקי כדי להפחית את הסיכון לזיהום.

בחלק מהמקרים רופא שיניים יתן אנטיביוטיקה ונוגדי כאבים טרם הניתוח (מקבוצות הבאות במידה ואין מניעה ו/או אלרגיה: אקמול, אופטלגין, נרוסין, אתופן ,אדויל). ברוב המקרים השתלת עצם תתבצע בהרדמה מקומית, במקרים מורכבים או במטופלים שסובלים מחרדה דנטלית קיצונית ניתן לבצע השתלת עצם בהרדמה כללית או בטשטוש.

במקרה שלמטופל יש תותבת, לא ניתן יהיה להחזיר את התותבת לפה עד לריפוי מלא וירידה של נפיחות ושל בצקת. וזאת כדי לאפשר ריפוי תקין של האזור ולהימנע מכאבים באזור. כמו כן, חשוב להישמע להנחיות רופא השיניים לאחר השתלת עצם.

הנחיות לאחר השתלת עצם:

לאחר השתלת עצם יש מספר פעולות שיש לבצע כדי לאפשר ריפוי והחלמה תקינה של האזור המנותח. אי הקפדה על ההנחיות עשויה לפגוע בהצלחת הניתוח ולגרום לכאבים מיותרים.

הנחיות ביממה הראשונה לאחר ניתוח השתלת עצם:

• ב-24 השעות הראשונות אסור לעשן כדי להימנע מזיהום העצם שהושתלה
  • אסור לירוק או לשטוף את הפה
  • בשעתיים הראשונות לאחר ההשתלה אסור לאכול או לשתות.
  • ב- 24 השעות הראשונות אין לאכול מאכלים חמים או קשים
  • מומלץ לא לבצע פעילות גופנית מאומצת
  • יש לעקוב אחרי הוראות נוספות של הרופא הנוגעות לשימוש בתרופות

הנחיות לאחר 24 שעות אחרי השתלת עצם:

• אסור לצחצח את אזור הניתוח כדי להוציא את העצם ממקומה
  • להשתמש בשטיפת פה לחיטוי הפה במידה ורופא שיניים רשם/סיפק
  • אסור לעשן עד שבוע לאחר השתלת העצם
  • חובה ליטול אנטיביוטיקה למניעת זיהום שרשם רופא שיניים
  • במידה ויש סימני נפיחות, חום או כל סימן דלקתי אחר יש להגיע לרופא מהר ככל הניתן

הנחיות לטווח הרחוק לאחר השתלת עצם:

יש להגיע לבדיקות אצל רופא שיניים במהלכם רופא שיניים יבצע צילומים כדי לעקוב אחר תהליך הריפוי.

לסיום, נאמר כי ניתוח השתלת עצם כשלעצמו אינו מלווה בכאבים ולרוב אין כאבים גם אחריו. חשוב להקפיד אחר הנחיות הרופא ולהגיע לרופא שיניים בהקדם במקרה של הופעת אחד הסימנים המחשידים או כל סימן אחר לבעיה.

דר גרה

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה.

כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת