טיפולי שיניים בהריון

טיפולי שינים בהריון

טיפולי שיניים בהריון אינם שונים במהותם מטיפולי שיניים רגילים, אך הם בהחלט מצריכים תשומת לב לפרטים נחוצים שונים. הפעילות ההורמונלית גוברת בתקופת ההריון, ועשויה לגרום לרגישות יתר בחניכיים. זאת, בשילוב עם תגובת הגוף בצורה חריפה יתר לחיידקים, יוצרים רגישות גדולה יותר, עם נפיחות ואודם המסוגלים לגרום למחלת חניכיים ועששת.

המלצת המומחים: עשי את זה לפני

בשליש הראשון של ההריון מומלץ להימנע מצילומי רנטגן או מטיפולי שיניים מורכבים. רגישות השיניים במהלך ההריון יצריכו טיפול בפועל, ועל כן כדאי להקדים ולעשות אותו לפני כן. במידה שלא עלה בידייך לבצע טיפול לפני ההריון, יש לטפל בשיניים בהקדם בכל זאת, עם משנה הזהירות המתבקש – כמו הנחת שכבת מגן נוספת על הבטן. המטרה היא למנוע התפשטות של זיהום בתקופה הרגישה של ההריון, שכן הוא עלול להוביל לדלקות, ללידה מוקדמת או למשקל ולד נמוך.

ההימנעות המומלצת מצילומי רנטגן בתקופת ההריון מוגבלת בעיקר לשליש הראשון להריון. לאחר סיום התקופה הזו, אין מניעה לבצע צילום רנטגן. לכן, בהתייעצות עם רופא השיניים שלך, תוכלי להגיע להחלטה האם הצילום סובל דיחוי, או שחובה לבצע אותו בהקדם. התקופה הנוחה ביותר לביצוע טיפולי שיניים בהריון היא בשליש השני והשלישי.

טיפולים מיוחדים לשיניים בתקופת הריון

בתקופת ההריון, מומלץ להימנע ככל האפשר מטיפולים מורכבים כמו כתרים, כירורגיית פה ולסת, שתלים ועוד. מוטב לבצע אותם לפני תקופת ההריון, או לאחריה, שכן מדובר בטיפולים מורכבים ורגישים. עם זאת, ניתן לעבור בתקופה זו טיפולי שיניים משמרים, כגון טיפול שורש, סילוק אבנית או סתימה.

במידה שיש צורך בטיפול תרופתי במקביל לטיפול בשיניים, יש להיוועץ ברופא השיניים וברופא הנשים שלך, ולהחליט יחד מה נחוץ עבור המשך הריון תקין.

טיפולי שיניים וחרדה

בתקופת ההריון, ישנם סיבוכים שונים הקשורים באופן ישיר להריון. מצבים אלו, כמו דימומים, צירים מוקדמים, סכרת או רעלת הריון, עלולים להוסיף חרדה ולחץ נפשי כאשר משלבים זאת יחד עם טיפולי שיניים. כדי להימנע מאי נעימויות, גם במקרה הזה, יש לברר מול הרופא המטפל מה נחוץ עבורך, ומה יכול לסבול דיחוי לתקופה שלאחר ההריון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png