למי מיועדים טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

השתלות שיניים בהרדמה כללית

מטרתם של טיפולי שיניים בהרדמה כללית הוא לספק מענה לטיפולים מורכבים, ממושכים וכאלה הדורשים עבודת צוות של כמה רופאים במקביל. מלבד מקרים אלו ישנם עוד מספר מקרים נוספים בהם המטופל אינו יכול לבצע את תהליך הטיפול בעירות מלאה או חלקית ואז עולה הצורך בהרדמה כללית.

האם כל אחד יכול לבקש טיפול שיניים בהרדמה כללית?

רופאים מנוסים ומקצועיים ידעו להבחין בין מקרים בהם ישנה חובה לביצוע טיפול שיניים בהרדמה כללית ובין מקרים בהם ישנו פתרון חלופי לביצוע הטיפול. כאשר מטופלים מתעקשים לקבל טיפול שיניים בהרדמה כללית אך הרופא מאמין שישנה חלופה בטוחה יותר, הם עלולים להיתקל בהתנגדות של הרופא. ישנן חלופות רבות להרדמה כללית והאפשרות לבקש טיפול מסוג זה היא פתוחה לכולם, אך ההחלטה נמצאת בידיו של הרופא ובכפוף למספר קריטריונים רפואיים אשר המטופל מוכרח לעמוד בהם.

למי מיועדים טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

מטרתם של טיפולי שיניים בהרדמה כללית היא לאפשר טיפול מוצלח בעוד אין אפשרות לבצע טיפול מסוג זה בתנאים רגילים. טיפולי שיניים בהרדמה כללית מיועדים גם לאנשים הסובלים ממקרים ספציפיים כגון:

  • אנשים הסובלים מחרדה מטיפול שיניים.
  • אנשים בעלי רפלקס הקאה מפותח.
  • אנשים בעלי מגבלות גופניות.
  • אנשים בעלי מגבלות נפשיות.
  • אנשים הצריכים להימנע ממצבי לחץ בעקבות מחלות מסוימות.
  • מקרים ספציפיים נוספים.

רופא מומחה – רופא מורשה

טיפול שיניים בהרדמה כללית חייב להיות מלווה על ידי רופא מרדים מומחה. ללא רופא מרדים מומחה אין הרשאה לבצע תהליך של טיפול שיניים בהרדמה כללית. תנאי נוסף לקיום תהליך של טיפול שיניים בהרדמה כללית היא שרופא השיניים הוא רופא מוסמך ומורשה לבצע טיפולים בהרדמה כללית. לא כל רופא שיניים יכול לבצע את תהליך זה על פי חוק.

רופאי שיניים אשר עברו התמחות ספציפית של כירורגיית פה, התמחות של רפואת הפה, או רופאי שיניים אשר עברו קורס ייעודי ומבחן של משרד הבריאות, מוסמכים להעניק טיפול בהרדמה כללית. הענקת טיפול תחת הרדמה מלאה כפוף גם לרישיון מיוחד אשר ניתן למרפאה לאחר קבלת ביקורת ממשרד הבריאות. אישור זה יתקבל אחרי ביצוע בדיקה מקיפה הן לרופאי המרפאה והן למרפאה עצמה.

 זכרו, ביצוע תהליך של טיפול בהרדמה כללית יכול להתבצע אך ורק במרפאות בהן ישנו רופא מרדים מומחה ובנוסף, במרפאות בהן ישנו רופא שיניים אשר מורשה לבצע טיפולים בהרדמה כללית.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי