ציפוי לשיניים קדמיות – למי זה מתאים וכיצד זה עובד?

ציפוי לשיניים קדמיות

השיניים הקדמיות הן גם כרטיס הביקור של נראות חלל הפה ולהן התפקיד החשוב ביותר באסתטיקת הפה. לצערנו הרב, השיניים הקדמיות הן גם אלו שחשופות לצביעה מעישון או שתיית קפה ולחבלות שונות. במקרים של שינוי הגוון החיצוני, רווח או סדקים הפוגמים בנראות ובתפקוד הפה, אחת האלטרנטיבות המומלצות לשחזור היא פנייה להליך של ציפוי שיניים.

ציפוי שיניים בקצרה

פגמים בשיניים הקדמיות, עשויים לנבוע ממספר סיבות ביניהן: מום מולד, סדקים כתוצאה מחבלות ושינוי גוון השן הטבעית. ישנם מקרים בהם הפגם הוא חיצוני וכדי לתקן את הפגמים הללו, אין צורך בשימוש בגשר או פרוצדורות פולשניות וניתן לפנות להליך של ציפוי שיניים.

ציפוין של שיניים קדמיות, נעשה באמצעות עיטוף השיניים הטבעיות בחומרים מלאכותיים שונים, שתפקידם לשפר את מראה הפה ולתקן פגמים קיימים. הציפוי יכול להיעשות באמצעות חרסינה דקה או עבה או חומר גמיש המקבל את צורתה של השן. איטום השיניים הקדמיות, במיוחד במקרה של שחיקת האמייל, נועד להגן עליהן מפני חדירת חיידקים ופגיעות שונות.

על אף שהתהליך נשמע כמו פתרון קסם, חשוב לדעת שהוא מתאים לשיניים טבעיות שאינן נמצאות במצב ריקבון או תחלואה דנטלית. הסיבה לכך היא שמדובר בחיפוי השן הטבעית בלבד, וככל שישנו מצב בריאותי לא מטופל הוא עשוי להחריף ולהגיע עד לאובדן השן עצמה יחד עם הציפוי.

ציפוי בשיניים הקדמיות למי הוא מיועד?

ציפוי למינייט לשיניים
ציפוי למינייט לשיניים

כפי שציינו, ציפוי השיניים הקדמיות נחשב כפתרון אופטימלי במגוון מקרים רפואיים ביניהם:

רווח בין השיניים: במקרים של רווחים קלים בין השיניים החותכות והקדמיות, ניתן לבצע ציפוי במקום להתקין יישור שיניים –  שיקום שנחשב לארוך ולא אסתטי. אולם, במידה ומדובר במקרה שדורש הזזה של מיקום השיניים, ציפוי שיניים אינו הפרוצדורה המתאימה.

עיצוב השיניים הקדמיות: במקרים בהם אורכן של השיניים הקדמיות לא שווה, ניתן לעצבן באמצעות ציפוי השיניים. כמו כן, מאפשר הליך זה להחליף סתימות ישנות בכתרי חרסינה .

תיקון סדקים ושברים: במקרים בהם ישנו שבר או סדק בשיניים הקדמיות, ניתן לתקנם באמצעות ציפוי השיניים. פתרון זה יתאים ככל שלא נגרם נזק ממשי לשורש השן הטבעית.

החומרים הנפוצים לציפוי ואופן ההליך

השכבה החיצונית של השיניים הקדמיות שלנו עשויה חומר מבוסס סידן ששמו אמייל. ככל שהוא נסדק ונשחק, השן עשויה לשנות את צבעה ולהיפגם. בעת ציפוי השיניים הקדמיות, יש לוודא תחילה שהשכבה שנשחקה אינה מפריעה לזו העתידה לצפות את השן. לאחר מכן, ינקה הרופא את סביבת הציפוי ולאחריה ימרח חומר איטום נוזלי שיגרום לשן להתקשות.

החומרים הנפוצים ביותר כיום לציפוי השיניים הקדמיות הם : לומינרס (ציפוי עשוי חרסינה עבה) , לימינייט (ציפוי חדשני העשוי חרסינה דקה) וקומפוזיט (חומר גמיש המשמש גם לביצוע סתימות). סוג הציפוי משפיע במידה רבה על מחירו הכללי של ההליך ויש לשים לב שישנן שיטות הדורשות השחזה מוקדמת של השיניים. מדד נוסף המשפיע באופן מהותי על המחיר הוא מצב השן. במידה וקיימת תחלואה קודמת, לא ניתן יהיה לבצע ציפוי של השיניים הקדמיות ללא טיפול דנטלי מקדים בהתאם לסוג התחלואה.

התאמת סוג החומר, תעשה לרוב בכפוף לצרכיו של המטופל וככל שהשיניים זקוקות לחומר עמיד וחזק, ייטה הרופא להשתמש בציפויי לומינרס או לימנייט. עוד חשוב לדעת, כי ציפוי השיניים הקדמיות היא פרוצדורה אסתטית שמיועדת גם לחיזוק השן הקיימת. היא אינה מחליפה כל טיפול דנטלי שהכרחי לבריאות הפה ובמקרים חמורים לא יהיה ניתן לבצע ציפוי כלל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png