מעל למצופה: מה הם הסוגים המומלצים ביותר לציפוי שיניים?

סוגי ציפויי חרסינה

אחת המגמות האסתטיות הבולטות ביותר בשנים האחרונות בתחום רפואת השיניים הוא שיפור מראה חלל הפה באמצעות ציפוי שיניים . שימוש בציפוי שיניים מעניק  קו שיניים אחיד ולבן, והוא נחשב לאחת השיטות המומלצות ביותר כיום להלבנת שיניים. בטרם תפנו לטיפול, כדאי להכיר את הסוגים השונים, מחירם ולמי מהמטופלים הציפויים יתאימו.

ציפוי שיניים כיצד מבוצע ההליך ולמי מתאים?

ציפוי השיניים הוא שיטת טיפול לשחזור שן פגומה או הענקת מראה אסתטי לחלל הפה. הוא מבוצע על ידי רופא שיניים ומטרותיו הן כיסוי שברים, סדקים ופגמי צבע. כמו כן, משמש הציפוי גם כשיקום המולבש על שן קיימת ועשוי חומר מלאכותי העוטף את השן. ציפוי השיניים מיועד לקשת של מקרים ומטרותיו הן: השבת הגוון הטבעי של השן, צמצום רווחים ללא יישור, הגנה במקרה שבו זגוגית האמייל פגומה או תיקון שחזורים קודמים.

מאחר ומדובר בחיפוי על שן קיימת ולא החלפתה, הוא אינו מומלץ ככיסוי לשיניים במצב ריקבון, עששת במצב מתקדם, או חורים שלא טופלו. במקרים אלו, יידרשו הליכים דנטליים מקדימים.

סוגי הציפוי:

כיום ישנם שלושה סוגים המשמשים לציפוי השיניים כאשר לכל אחד יתרונותיו וחסרונותיו:

 ציפוי מסוג למינייט

אחד מסוגי הציפוי הפופולריים ביותר הוא הלמנייט – ציפוי עשוי חרסינה הנחשב לחזק ועמיד בפני מזון קשה ומפגעים שונים. בהליך ציפוי זה, מוסיף הרופא שכבת חרסינה על השן כאשר לבסוף, מתקבל קו שיניים ישר ואחיד שצבעו לבן. ציפוי זה מומלץ בתיקון פגמים קלים, דוגמת סדקים ומרווחים זעירים.  מדובר בהליך פשוט כמעט ללא כאב שאורכו לא יותר משתי פגישות. בחירה בטיפול זה דורשת הקפדה מלאה על היגיינה דנטלית, על מנת למנוע דלקות חניכיים או נזק לשן הטבעית.

ציפוי מסוג קומפוזיט

הקומפוזיטים הם חומרים גמישים הניתנים לעיצוב, אשר מתחברים לשן הטבעית ומעוצבים באמצעות שיוף על מנת לשנות את מראה השן. שיטה זו נחשבת לזולה ומהירה יחסית וניתן לבצע אותה בטיפול בודד. עלותו של הטיפול תהיה לרוב מחצית מציפוי מסוג למנייט והוא מומלץ למי שמעוניין במראה טבעי. אולם, יש לדעת כי ציפוי הקומפוזיט נחשב לעמיד פחות מהלמנייט ועשוי לספוח נוזלים ולהישחק עם הזמן. כמו כן, טיפול לקוי לאחר הציפוי מגביר את הסיכון לפתח עששת משנית.

 ציפוי מסוג לומינרס

הלומינרס הוא ציפוי דק עשוי חרסינה שעוביו 0.2 מ"מ בלבד. ציפוי זה נחשב לחדשני בשוק ובשונה מהלמינייט שעשוי גם הוא חרסינה, אינו מעבה את השן ומעניק לה מראה טבעי יותר. היתרון המהותי של הלומינרס הוא שהשימוש בציפוי אינו דורש שיוף או השחזת השן הטבעית ונחשב לטיפול קל ביחס לאלו הקיימים. אולם, מאחר ומדובר בציפוי דק, הוא אינו מתאים למטופלים בעלי גוון ירוד במיוחד של השיניים הטבעיות.

כיצד תדעו מה מתאים לכם?

התאמת סוג הציפוי למטופל, נשענת במידה רבה על הצורך עליו הליך ציפוי השיניים מנסה להעניק מענה. במידה ואתם זקוקים לצמצום רווח קיים, שינוי גוון השן הטבעית או סדקים בה, הציפוי המתאים עבורכם הוא הלומינייט. אם מדובר במפגע אסתטי קל, כאן ציפוי הקומפוזיט יוכל לספק מענה. ככל שהמפגע האסתטי ממנו אתם סובלים הוא חריקת שיניים מומלץ לפנות דווקא לציפוי למינייט.

שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הם העלויות של כל הליך וחסרונותיהם של כל אחד מהציפויים. יש לדעת כי השימוש בלומנייט נחשב ליקר, במיוחד בעוד שמחירו של ציפוי מסוג קומפוזיט יכול להיות גם מחצית מהלומנייט. אולם, העלות עשויה להתייקר באופן משמעותי במידה וישנם טיפולים דנטליים מקדימים דוגמת טיפול שורש או סתימות שונות שבלעדיהן לא ניתן לבצע ציפוי שיניים.

שיקול נוסף שכדי לקחת בחשבון, הוא שהחומרים אינם עמידים באותו האופן, כך שבמידה ואתם מעוניינים בתוצאה חזקה לאורך זמן, ציפוי החרסינה של הלימנייט עשוי להיות המתאים עבורכם. ציפוי הקומפוזיט שנחשב לעמיד פחות, נוטה להחזיק בטווח זמן של 5-10 שנים. לצד זאת, במידה וסיבת הפנייה לטיפול הציפוי היא שינוי הגוון החיצוני של השיניים הטבעיות, דעו כי החרסינה הדקה של ציפוי הלומינרס, לא תוכל להסתירן באופן מלא.

זיכרו, התוצאה הטובה ביותר תתקבל באמצעות התאמת חומר הציפוי האופטימלי למצב השיניים לצורך המבוקש. לכן, ההמלצה שלנו היא לפנות לייעוץ רפואי בטרם תחלו את ההליך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png