כמה עולה ניתוח חניכיים?

כמה עולה ניתוח חניכיים

אם אתם סובלים ממחלת חניכיים והגעתם למאמר הזה, אתם כנראה מחפשים לדעת קצת יותר על תהליך ניתוח חניכיים, ומה העלויות של ניתוח מהסוג הזה. כפי שבטח הרופא הסביר לכם, מחלת חניכיים מתחילה ברקמות הסובבות את השיניים עד העצם. היא נובעת בעיקר מזיהום חיידקי כרוני. מצב חמור של המחלה הוא כאשר התמיכה של השן יורדת, וכיסים עמוקים מתחילים להיווצר סביב.

כ-90 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים בשלב כזה או אחר בחייהם מדלקת בחניכיים, שנובעת לרוב מהצטברות של פלאק. מדובר בחומר לבן המכיל חיידקים רבים, ואנו נוכל לראות אותו כשכבה דקה הנמצאת על השיניים. בדרך כלל, הפלאק מסולק מהשיניים שלנו כאשר אנחנו מצחצחים שיניים באופן סדיר, אך אם לא נעשה זאת, עד מהרה יהפוך הפלאק לשכבה קשה שניתנת להסרה רק אצל שיננית.

כך נמנעים מניתוח חניכיים

כמובן שכל מקרה לגופו, ובכל מקרה יש להיוועץ ברופא, אך במקרים רבים ניתן להימנע מניתוח חניכיים. זה בעיקר תלוי בנו ובשגרת ההיגיינה שלנו. הפעולה הראשונית המומלצת ביותר למניעת מחלת חניכיים היא שמירה על ההיגיינה של הפה באמצעות צחצוח שיניים תמידי. פעילות כזו תמנע פעמים רבות מצבים קשים המצריכים טיפול או התערבות כירורגית.

מתי לפנות לרופא?

ביקור אחת למספר חודשים אצל רופא השיניים שלכם היא מומלצת תמיד. כאשר אנחנו מדברים על מחלת חניכיים, יש לשים לב לסימנים מחשידים המופיעים בפה, ולפעול בהתאם. דימום בחניכיים במהלך צחצוח, נסיגת חניכיים, חניכיים רכות, נפוחות או מבריקות, ריח רע מהפה וכאבים בחניכיים הם מהתסמינים הנפוצים ביותר של מחלה מהסוג הזה, המצריכים בשלב הראשון טיפול מניעתי.

במידה שאתם סובלים מתופעות חמורות יותר כגון שיניים רופפות, נשירת שיניים, רוק שעף בזמן שיחה, נסיגת חניכיים או מוגלה – ייתכן מאוד שאין מנוס מניתוח חניכיים.

ניתוח חניכיים – מה האופציות?

כאשר מדברים על ניתוח חניכיים, חשוב להבין שזהו השלב הבא לאחר שהטיפול השמרני כשל. בניתוח כזה, מטפלים בדלקת ובפגמים שיצרה המחלה באזור החניכיים, ובין היתר בעצם. קיימות מספר טכניקות לביצוע ניתוח חניכיים, וכן מספר סוגים שונים של ניתוחים. המחיר, כמובן, משתנה בהתאם לסוג הניתוח ולסוג הטכניקה שנבחרה.

ניתוח בלימה הוא ניתוח שנועד לבלום את התפשטות מחלת החניכיים. במהלך ניתוח מהסוג הזה, עושים שימוש בחומרי שטיפה מתקדמים שמטרתם לנקות את החניכיים, לצד החדרת אנטיביוטיקה ותרופות אל כיסי החניכיים שנוצרו מהמחלה. את התהליך עצמו מבצעים באמצעות מזרקים ייעודיים או על ידי השתלת שבב המשחרר חומר פעיל בצורה מבוקרת.

ניתוח רגנרטיבי הוא ניתוח שנועד לשחזר את החניכיים ואת הרקמה התומכת בהן. במהלך הניתוח בונים מחדש את הארכיטקטורה ואת תפקוד מסב השן שניזוק ממחלת החניכיים. הייעוד של הניתוח הוא בנייה מחדש של שלוש רקמות שונות, ושחזור עצם שניזוקה בעזרת חומרים המשקמים את העצם.

ניתוח השתלת חניכיים הוא ניתוח שבמהלכו משתמש המנתח בחלקים מרקמות החך בחלקו הפנימי לצורך השתלתם בחניכיים. הטכניקות הידועות בתחום הן השתלת רקמות חיבור, אלודרם, השתלה סביבתית והשתלת חניכיים חופשית. כל טכניקה מותאמת לפציינט בהתאם להחלטת הרופא המומחה.

עלות ניתוח חניכיים

כפי שכבר בטח הספקתם להבין, העלות של ניתוח חניכיים משתנה בהתאם לאופי הטיפול, סוג הרופא המטפל, וכן רמת החומרה של המחלה. אבחון ראשוני בדרך כלל עולה מאות בודדות, והניתוחים עצמם נעים סביב כמה אלפי שקלים לניתוח עבור חלקים שונים בפה.

בכל מקרה שכזה, אנו מציעים להתייעץ עם רופא שיניים, כדי לקבל התאמה נכונה לסוג הטיפול ולמהות הבעיה שממנה אתם סובלים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png