השתלת שיניים בשיטת All on 4 – כמה זה עולה וכיצד נקבע המחיר?

השתלות שיניים אול און 4

שיטת All on 4  הפכה נפוצה ביותר בשנים האחרונות בקרב מטופלים שזקוקים לשיקום נרחב של חלל הפה. זאת באמצעות ארבעה שתלים נקודתיים בלסת העליונה  או התחתונה, שעליה מורכבת מערכת שיניים שלמה. מאחר ומדובר בטיפול נרחב העלות בהתאם ולכן ישנם מספר דברים שחשוב לדעת בטרם פונים להשתלת שיניים בשיטה זו.

מה זה בעצם  All on 4?

שיטת ארבעת השתלים (All on 4), היא טכניקת השתלת שיניים שהומצאה לפני קרוב ל-40 שנים על ידי רופא שיניים בשם פאולו מלו. שיטה זו מיועדת לאנשים שסובלים מאובדן שיניים בכל הלסת העליונה או התחתונה, ושזקוקים לשיקום מקיף של חלל הפה.

טכניקת השתלה זו מתחילה בצילום CT של לסתות המטופל. אחר כך מתבצע תכנון של ארבעה מיקומי השתלה שייצרו טרפז מדומה. על טרפז זה יהיה ניתן לבנות גשר תותב ויציב של 12 שיניים בלסת העליונה או התחתונה. מאחר ומדובר הנחת מערכת שלמה, נדרש תכנון מקדים, עבודה מדויקת ככל האפשר ורופא בעל ניסיון כירורגי רב. שכן באמצעות הנחת התותב באופן נכון, על ארבעה שתלים המוחדרים למקומות שונים בלסת, חלוקת העומס של מערכת השיניים נעשית בצורה מידתית.

 טווח המחירים

מאחר ומדובר בשיטת טיפול חדשנית הכוללת הכנות ובדיקות מקדימות רבות, מחירה של השתלת All on 4  יהיה לרוב עשרות אלפי שקלים. המחיר אכן מעסיק מטופלים רבים ובצדק. לא מדובר בהשתלת שן נקודתית ובודדת במערכת שיניים שרובה מתפקדת, אלא בהחלפתה של מערכת שיניים באחת חדשה.

 מה הקריטריונים שמשפיעים על המחיר?

כמו בכל שירות בריאותי-אסתטי, טווח המחירים יכול להשתנות בהתאם למאפיינים שונים ביניהם גם המוניטין של הקליניקה ומיקומה הגיאוגרפי. עוד לפני שתפנו לקליניקות השונות לבניית תוכנית טיפול ותשוו בין הצעות שונות, אנו ממליצים להכיר את מה שעשוי להשפיע על מחירה של פרוצדורת ארבע השתלים שמחכה לכם.

  1. חומרי הגלם: חלק לא מובטל מחומרי הגלם מגיע מחברות דוגמת Nobel biocare , 3I ו- Straumann, חברות מוכרות בשוק השתלות השיניים שגם נחשבות ליקרות יחסית. הסיבה לכך היא שכל מוצר עובר מחקר ארוך שנים ובקרת איכות מחמירה לפני היציאה לשוק. לכן, רופאים רבים יעדיפו שימוש בשתלים יקרים אך אמינים. אם כי יש לציין שבשנים האחרות גם חברות קטנות מציעות מוצרים שנחשבים לאמינים במיוחד.
  2. שימוש בטכנולוגיות הדמיה: על מנת שההשתלה תבוצע באופן הטוב ביותר, ישנם רופאים שעושים שימוש בטכנולוגיה ממוחשבת שבאמצעותה נעשית סימולציה של תהליך ההשתלה. לאחר סימולציה זו, מכין הרופא המטפל מדריך כירורגי המזכיר בצורתו שבלונה ומאפשר תהליך התקנה מדויק של השתלים.
  3. סוג הכתר: כתרים המשמשים להשתלת שיניים בנויים מחלק חיצוני וחלק פנימי. הכיפה החיצונית עשויה לרוב מחרסינה שנחשבת לחומר שעלותו נמוכה יחסית והחלק הפנימי שנקרא גם "שלד", עשוי מחומרים שונים שיכול להשפיע על המחיר באופן משמעותי. כך לדוגמה שימוש בשלד עשוי זרקוניה עשוי לגרום למחיר לזנק במאות אחוזים.
  4. מבנה השתל: חלקי השיקום אינם כוללים רק את הכתר אלא גם חלק ביניים הקרוי מבנה השתל. במרבית המקרים, עלותו של המבנה הסטנדרטי נחשבת לנמוכה יחסית אולם, במידה ונדרשת חריטה ייחודית, או מבנה עשוי זרקוניה, יכול לטפס המחיר במאות עד אלפי שקלים נוספים.
  5. ניסיון כירורגי ומומחיות: ישנן פרוצדורות כירורגיות דומות שיכולות להתבצע על ידי אותם בעלי מקצוע ככל שההכשרה שלהם מתירה להם. בעולם רפואת השיניים, ישנם רופאים וישנם מומחים – כירורגים של הפה והלסת, מומחי שיקום פה ועוד. במרבית המקרים, הטיפול אצל אדם בעל מומחיות מיוחדת מייקר משמעותית את ההליך אך נחשב לעדיף כאשר מדובר במטופלים בסיכון גבוה.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png