השתלות שיניים אול און פור All On 4

השתלות שיניים אול און 4

שיטת אול און פור (או בתרגום חופשי: הכול על 4) פותחה על ידי רופא שיניים ששמו פאולו מאלו מפורטוגל לפני כ- 30 שנה והיא נועדה לשחזר קשת שלמה במקרים של חוסר עצם בחלקים האחוריים של שתי הלסתות. 

 מהי שיטת אול און 4?

אול און פור (All On 4/6) היא הדרך המתקדמת ביותר לשיקום שיניים בלסת שלמה באמצעות 4 שתלים בלבד: שני שתלים ישרים שמושתלים בקדמת הלסת ושני שתלים נוספים שמושתלים בצורה אלכסונית בחלק האחורי של הלסת. השתלת שיניים בשיטה מהפכנית זו חוסכת הרמת סינוס או עיבוי עצם ומאפשרת למטופל לצאת מהמרפאה עם מערכת שיניים כבר ביום ההשתלה.

הליך השתלת שיניים בשיטת אול און פור (All On 4)

מטופל אשר נמצא מתאים לשיטת ה All-on-4 וביצע צילום CT, עובר באותו היום עקירת שיניים אבודות, התקנת שתלים ושיקום הפה. ניתן לבצע את הטיפול בהרדמה מקומית, בהרדמה מלאה, או בסדציה. במצבים בהם המתרפא סובל מחרדה דנטלית, ניתן לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה.

בשיטת אול און 4 (All On 4) משתילים ארבעה שתלים בלסת ועל גביהם בונים גשר המשקם את כל הלסת, כאשר שני שתלים מותקנים בקדמת הלסת הינם שתלים ישרים, ושני שתלים נוספים מושתלים בהטייה בחלק האחורי של הלסת. ביום ההשתלה המטופל יוצא מהמרפאה עם גשר זמני בלסת שמוחלף בגשר קבוע לאחר כחצי שנה. 

השתלות שיניים אול און 4

איך מרגישים לאחר הטיפול?

את הטיפול ניתן לעבור בהרדמה מקומית או מלאה. הטיפול עובר ללא כאבים. לאחר הטיפול יתכנו תופעות לוואי כגון נפיחות וכאבים קלים הנשלטים על ידי משככי כאבים. 

תחזוקת שתלים

לאחר הטיפול מומלץ להקפיד על גהות פה טובה ולהימנע ממעמסה גדולה מדי על שתלים. מומלץ להיצמד לדיאטה רכה ולחזור לביקורות אצל רופא שיניים.

אול און 4 ביום אחד

השתלת שיניים בשיטת אול און 4/6 מתבצעת ביום אחד. ניתן לבצע טיפול השתלת שיניים בהרדמה כללית. בעת הטיפול המטופל אינו חש בכאבים או אי נוחות. לאחר סיום הטיפול, המטופל מתעורר עם שיקום פה מוכן. שיטת אול און 4 חוסכת פרוצדורות כירורגיות מורכבות כגון הרמת סינוס ובכך מאפשרת תהליך החלמה קל ומהיר יותר. השתלת שיניים בשיטה זו מאפשרת למטופל לעבור תהליך השתלה בנינוחות מרבית וללא כאבים. כמו כן, אין צורך להגיע מספר פעמים למרפאה לצורך השלמת תהליכים, בשיטת אול און 4 בהרדמה כללית ניתן לסיים את כל פרוצדורת ההשתלה ביום אחד. בסופו של הניתוח המתרפא יוצא מהמרפאה עם גשר אסתטי, נוח ופונקציונלי.

למי מתאימה שיטת אול און פור (All-On-4)?

השתלת שיניים בטכניקה All-on-4/6 מתאימה למרבית המטופלים. בייחוד למטופלים להם אין מספיק עצם באזורים האחוריים של הפה. המצב בו לאנשים אין מספיק עצם באזור האחורי נפוץ מאוד אחרי מספר שנים ללא שיניים או אחרי הרכבת תותבת שאינה מאוזנת כראוי:

  • מטופלים מחוסרי שיניים להם שיניים תותבות מלאות
  • מטופלים מחוסרי שיניים בלסת אחת או בשתי הלסתות
  • מטופלים הסובלים ממחלת חניכיים חריפה, עם שיניים ניידות ודלקות חוזרות
  • מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית  (חרדה מטיפולי שיניים)
  • מטופלים שאינם מעוניינים לעבור השתלת שיניים קונבנציונלית עם הרמת סינוס ובניית עצם
  • מטופלים המעוניינים לצאת עם שיקום פה מלא באותו היום

מטופלים הסובלים ממחסור בשיניים בכל הלסת או עם שיניים המיועדות לעקירה, יכולים לעבור השתלת שיניים בשיטת אול און 4 ולצאת עם מערכת שיניים אסתטית ומתפקדת כבר באותו היום. 

יתרונות שיטת אול און 4

  • שחזור קשת שלמה- השתלת שיניים בטכניקת אול און 4 נעשית תוך מספר שעות על ידי מספר מצומצם של שתלים. באמצעות 4 שתלים בלבד ניתן לבצע שיקום פה מלא.
  • התערבות כירורגית מינימלית- השתלת שיניים בחלק האחורי של הלסת מבוצעת בקדמת הסינוס בלסת העליונה, מה שחוסך כניסה לסינוס המקסילרי, ובכך חוסך הרמת סינוס ופרוצדורות פולשניות נוספות לבניית עצם.
  • משך טיפול קצר- תוך יום ניתן לעבור את כל הליך ההשתלה ולצאת מהמרפאה עם מערכת שיניים חדשה.
  • מערכת שיניים מוכנה כבר באותו היום- המטופל יוצא מהמרפאה עם גשר זמני פונקציונלי, אסתטי ונוח כבר ביום ההשתלה. גשר זמני יוחלף בגשר קבוע כעבור חצי שנה מהניתוח.
  • פתרון למטופלים הסובלים מחרדה דנטלית- לאנשים הסובלים מחרדה דנטלית קשה לעבור טיפולי שיניים ממושכים בייחוד השתלות שיניים. שיטת אול און פור מאפשרת לצאת ממרפאת שיניים עם שיקום פה מלא באותו היום. כמו כן, ניתן לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בסדציה (טשטוש).
  • ללא כאבים- השתלת שיניים אול און 4 ללא כאבים. כמו כן אין צורך לחזור מספר פעמים לצורך השלמת התהליך. לאחר ההשתלה המטופל מתעורר עם שיקום מלא בפה.
  • טכניקת אול און 4 מתאימה למרבית המטופלים, כולל מטופלים הלוקים בסכרת, מחוסרי עצם ומועמדים נוספים.
  • שיפור מראה אסתטי- השתלת שיניים ביום אחד משפרת מראה אסתטי וביטחון עצמי.
  • מחיר- שיטת אול און 4 זולה משמעותית מטיפולי שיקום דומה.

דברים שכדאי לדעת לפני הליך ההשתלה:

  • במקרים של מחסור קיצוני בעצם הלסת או עצם באיכות פחות טובה, כדאי לשקול לבצע את השיקום על גבי 6 שתלים ויותר, כדי ליצור חלוקת עומסים טובה יותר בלסת מחוסרת שיניים.
  • בשיטת אול און 4 מבצעים החדרת שתלים בזויות ייחודיות לעצם הלסת, מה שמבטיח אחיזה טובה יותר בעצם הלסת של מערכת שיניים חדשה.
  • בהשתלות מרובות, עיקר הלחץ מתפזר לשתלים הקדמיים ולשתלים האחוריים.

מהם חסרונות השיטה?

למרות היתרונות הבולטים הקיימים לשיטה, כדאי להכיר את הדברים הבאים:

  1. לא כל מטופל מתאים לעבור השתלת שיניים בשיטת אול און 4/6. אנשים עם בעיות בריאותיות מסוימות לא יכולים לגשת לטיפול.
  2. השתלת שיניים בשיטת אול און 4 מבוצעת ביום אחד. מיד לאחר הטיפול מעמיסים מערכת שיניים שעלולה ליצור עומס כבד ולחץ מכאני רב על רקמות הפה. כדאי לעבור את הטיפול אצל רופא שיניים לו יש את הידע ואת ניסיון בביצוע השתלת שיניים בשיטת All-On-4/6.
  3. כאשר המטופל סובל מדלקת פעילה או ממחלת חניכיים הפוגעת בעצם בה אמורים להתקין את השתלים, כדאי לחכות להחלמת האזור.
  4. השיקום שיבוצע ביום ההשתלה הן שיניים זמניות עשויות פלסטיק. יהיה צורך להגיע למרפאה בעוד כחצי שנה על מנת לבנות גשר קבוע.
  5. למרות הפופולריות של השיטה בישראל, לא כל רופא שיניים בעל מיומנות בביצוע השתלת שיניים בשיטת אול און פור. כדאי לעבור את הטיפול אצל רופא שיניים מקצועי ומנוסה, אשר משתמש בחומרי גלם איכותיים על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול.
  6. לאחר הטיפול חשוב להקפיד על גהות פה טובה על מנת להימנע מדלקות וזיהומים באזור המושתל.

כמה עולה טיפול אול און 4?

עלות להשתלת שיניים בשיטת אול און 4/6 משתנה בהתאם להיקף ההליך המבוצע ולפי מאפיינים ייחודיים של כל מטופל. בהליך השתלת שיניים בשיטה זו משתתף צוות רפואי מקצועי גדול, לעיתים רופא מרדים. כמו כן השיטה דורשת שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, התמחות וניסיון רב. מכל אלה נגזר מחיר לטיפול.

השתלת שיניים בשיטת All-On-4/6 מדהימה בתוצאותיה. היא מקצרת הליכים רפואיים בכך שחוסכת פעולות כירורגיות פולשניות כמו הרמת סינוס או עיבוי עצם וחוסכת טראומה מתמשכת לרקמות, מפחיתה את הסיכונים הזיהומים ובכך סיכויי ההחלמה עולים. עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל רופא שיניים או מרפאת שיניים מתמחה בשיטה זו כיוון שיש צורך במיומנות מיוחדת להרכבת שתלים וגשר. טיפול השתלת שיניים בשיטת אול און 4 מתבצע במרפאתנו ע"י צוות מומחים, מקצועי ובעל ניסיון רב בביצוע השתלות דנטליות בשיטה זו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png