כמה עולה השתלת שיניים בזאלית?

כמה עולה השתלה בזאלית

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה ייחודית (Basal Implantology) של השתלת שיניים המיועדת למטופלים מחוסרי עצם או במקרים של עצם לסת דקה. כאשר השתלת שיניים רגילה אינה אפשרית עקב מחסור קיצוני בעצם הלסת, וכדי למנוע את הצורך בעיבוי עצם או הרמת סינוס, שיטה זו מהווה דרך נוספת להשלמת השיניים.

לשיניים תפקיד חשוב במראה האסתטי והן לפונקציונליות, לכן כאשר המטופל סובל ממחסור בשיניים, השתלת שיניים הוא פתרון מיטבי שיכול להחזיר את איכות החיים למטופל.

שיניים הם איבר חשוב בגופנו וכדי שישארו בפה שנים ארוכות, קיימת חשיבות רבה לתחזוקת השיניים. כאשר שן חסרה בפה זה עלול לגרום לאי נוחות ופגיעה באיכות החיים ואף לפגיעה בביטחון העצמי, בייחוד כאשר מדובר בשן קדמית חסרה. לשמחתנו, כיום קיימים פתרונות מתקדמים להשלמת השיניים החסרות ואחד מהם הוא- השתלת שיניים בזאלית

השתלת שיניים היא פעולה כירורגית לכל דבר, פעולה מורכבת ומושקעת שדורשת מקצועיות ומיומנות על מנת שטיפול ההשתלה יהיה מוצלח. ישנם מקרים מורכבים כגון מחסור קיצוני בעצם הלסת, איכות עצם ירודה או מחלה כרונית שעלולה להקשות על טיפול ההשתלה. לאחר אבחון רופא שיניים וביצוע בדיקות מתאימות, הרופא ימליץ לבצע השתלת שיניים או לחכות עד לאיזון תוצאות הבדיקות (למשל, בדיקות דם אצל חולי סכרת). מטופלים שלא יכלו בעבר לעבור השתלת שיניים בגלל מורכבות המקרה, כיום יכולים לצאת עם מערכת שיניים שלהם כבר באותו היום באמצעות ביצוע השתלת שיניים בזאלית.

banner contact us

מהי השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית זאת טכניקה מתקדמת ובטוחה המאפשרת למטופלים מחוסרי עצם לעבור השתלת שיניים ולהצטייד בחיוך חדש ושיניים בריאות. השיטה מתאימה במיוחד עבור מטופלים שסובלים מחוסר עצם בלסת התחתונה. השתלת שיניים למחוסרי עצם היה בעבר בגדר חלום והפציינטים היו נאלצים להסתפק בתותבות שיניים שלא גרמו פעם לפצעים בפה, שחיקת עצם ואי נוחות. כיום, בזכות הקדמה הטכנולוגית ושיטות מתקדמות להשתלת שיניים, השתלת שיניים בזאלית הפכה לטיפול נפוץ ונגיש למטופלים שזקוקים להחזרת התפקוד והמראה האסתטי.

השתלת שיניים בזאלית

השתלת שיניים למחוסרי עצם בלסת התחתונה

ישנם מצבים בהם אין מספיק עצם בלסת התחתונה או קיימת פגיעה בעצם התחתונה, ולכן השתלת שיניים רגילה לא מתאימה. במיוחד עבור מתרפאים שסובלים ממחוסר בעצם התחתונה ניתן לבצע השתלת שיניים בזאלית. צורתם הייחודית של השתלים הבזאליים מאפשרים להרכיב אותם אל הלסת לא בשיטה של הברגה, אלא באמצעות החדרה צדדית אל רקמת החניכיים. 

תהליך ביצוע השתלת שיניים בזאלית

בד"כ השתלת שיניים בזאלית מתבצעת לצד השתלת שיניים רגילה. שתלים בזאליים מוחדרים בזויות קיצוניות של עד 45 מעלות תוך הימנעות מפגיעה בתעלת העצב העוברת בלסת. מכיוון ששתל דנטלי מוחדר מהצד, קיים חשש שהלשון תיצור תנודות שימנעו את קליטת השתל, או שהיא תדחוף אותו הצידה לפני שהספיק להיקלט. לכן, את השתלים הבזאליים מקבעים באופן מיידי לשתלים הרגילים שהוחדרו לעצם. כבר ביום הניתוח, מבריגים גשר קבוע זמני לשתלים, כך שהמטופל יוצא מהמרפאה עם מערכת שיניים קבועה בפה.

ניתן לצפות בסרטון הסברה על שתלים בזאליים:

השתלת שיניים בזאלית-סיכונים

השתלת שיניים בזאלית נעשית במטופלים עם מצב מאתגר והשיקום אינו קל לביצוע במטופלים אלה. לכן, כל כך חשוב לעבור את הטיפול אצל רופא שיניים מיומן ובקיא בשיטה ייחודית זו. הצלחת הטיפול תלוי הרבה במקצועיותו של רופא השיניים. אחוזי הצלחה בביצוע השתלה בזאלית נמוכים ביחס להשתלה הרגילה, אך מטופלים שסובלים כך כל הרבה שנים מתותבות ומעוניינים לשפר את איכות החיים, שמחים לעבור השתלה בזאלית לעבר איכות חיים גבוהה יותר.

כמו בכך הליך כירורגי, גם בהשתלה בזאלית קיימים סיכוים לסיכונים וככל שמדובר ברופא שיניים מיומן ומקצועי יותר, כך רמת הסיכונים נמוכה יותר. הצלחת הטיפול תלויה גם בתנאי הלסת של המטופל. 

אבחון ובדיקה אצל רופא שיניים מוסמך, יגלו האם המטופל מתאים להשתלת שיניים בזאלית. רופא שיניים יסביר על כל הסיכונים ועל הליך ההשתלה וימליץ על שיטת טיפול אופטימלית ביותר עבור המטופל.

כמה עולה השתלת שיניים בזאלית?

עלות השתלים הבזאליים והחלקים הנלווים, גבוהים יותר מהשתלים הרגילים, אך משום שהשתלה בזאלית חוסכת טיפולים נלווים כגון הוספת עצם או הרמת סינוס, העלות להשתלה בזאלית אינה גבוהה יותר משיטת השתלה הקונבנציונלית. מחיר השתלה בזאלית נגזר מפרמטרים נוספים כגון ניסיון הרופא בביצוע השתלה בזאלית, ביצוע שיקום לסת שלמה עם שתלים בזאלית או שיקום חד צדדי ועוד.

מרבית הטיפולים ברפואת השיניים אינם זולים, ולכן לאנשים רבים יש נטיה לפנות לקבלת טיפולי שיניים עם הצעה זולה יותר. עם זאת, חשוב להפנים, כי מדובר בניתוח כירורגי מורכב והשתלה מאתגרת וקשה לשיקום, ולכן אין להתפשר על מיומנות ומקצועיות של רופא שיניים. אף אחד לא רוצה לעבור ניתוח כירורגי נוסף לחידוש ההשתלה ולעבור שוב החלמה שלא תמיד קלה.

מי יכול לבצע השתלת שיניים בזאלית?

ביצוע השתלה בזאלית שונה מביצוע השתלת שיניים רגילה, לכן מספר הרופאים המיונים בביצוע השתלת שיניים בזאלית נמוכים מאוד בישראל. ביצוע השתלת שיניים בשיטה זו מצריכה מיומנות והכשרה מיוחדת. 

מרכז רפואי גרה קליניק בתל אביב מתמחה בהשתלות שיניים מורכבות ובשיקום הפה במטופלים עם מחסור קיצוני בעצם הלסת. נלווה אותך לאורך כל הדרך לעבר החיוך החדש שלך במקצועיות ובחום. מזמינים אותך לפגישת יעוץ אישית ואבחון ללא עלות.

דר גרה

הכל על השתלת שיניים בזאלית

השתלת שיניים בזאלית היא שיטה ייחודית (Basal Implantology) של השתלת שיניים המיועדת למטופלים מחוסרי עצם או במקרים של עצם לסת דקה. כאשר השתלת שיניים רגילה אינה אפשרית עקב מחסור קיצוני בעצם הלסת, וכדי למנוע את הצורך בעיבוי עצם או הרמת סינוס, שיטה זו מהווה דרך נוספת להשלמת השיניים.

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה. כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png