כאבי ראש אחרי הרמת סינוס

לעיתים כאב ראש עשוי להיות התוצאה של כאב אשר מוקרן מהשיניים, לכן כאבי ראש לאחר טיפול שיניים הינה תופעה שיכולה לקרות לאחר השתלת שיניים בלסת העליונה.

שתלים דנטליים הם חלופה מיטבית לשיניים חסרות. רוב השתלים עשויים מחומר חזק – טיטניום. כיום קיימים שתלים מתקדמים יותר העשויים מחומר זירקוניה ללא מתכת, ולכן אסתטיים יותר ובעלי תאימות גבוהה יותר לרקמות החניכיים. שתלים דנטליים אינם מורגשים בפה ומעניקים פונקציונליות בדומה לשיניים הטבעיות ומחזירים מראה אסתטי לשיניים.

שתלים דנטליים עשויים מחומר טיטניום איכותי או זירקוניה אינם צריכים לגרום לכאבי ראש לאחר ההשתלה משום שמדובר בחומרים ביוקומפטביליים לרקמות. לאחר הליך ההשתלה שתלים דנטליים מתאחים עם עצם הלסת בתהליך טבעי שאינו מלווה בכאבים, לכן השתלים עצמם אינם גורמים לכאבים.

סיבות לכאבים לאחר השתלת שיניים:

השתלת שיניים הינה ניתוח, הליך כירורגי לכל דבר ועניין, וכמו בכל הליך כירורגי ייתכנו סיכויים לסיבוכים וסיכונים, ולכן מומלץ לעבור את הטיפול אצל אימפלנטולוג מוסמך ומנוסה. במידה והמטופל חש בכאבים לאחר הליך ההשתלה, מומלץ להגיע לרופא שיניים המטפל.

הכאבים לאחר טיפול השתלה דנטלית או הרמת סינוס יכולים לנבוע כתוצאה מאחד הגורמים הבאים:

• סיבוכים בניתוח השתלות שיניים: השתלה דנטלית היא הליך כירורגי אשר יכול להיות מלווה בתופעת לוואי כמו כאבי ראש. גרימת נזק לסינוס המקסילארי או לעצבים יכול לבוא לידי ביטוי בכאבים בפנים או בכאבי ראש. תופעות לוואי אלה מאוד נדירות, משום שהליך ההשתלה הוא הליך נפוץ מאוד ובטוח, עם זאת, במידה והמטופל חש בכאבים באזור הפנים, הצוואר או הראש, מומלץ להגיע להתייעצות עם הרופא המטפל.
  • מפרק TMJ: מפרק ה- TMJ נמצא בצידי הראש, מעט לפני האוזניים, בנקודת המפגש בין עצמות הלסת והגולגולת. המפרק מאפשר את תנועה הלסת בזמן הלעיסה, דיבור או פיהוק. תסמונת מפרק הלסת עלולה לגרום לכאב או לרגישות באזור הראש. גורמים כגון דלקת מפרקים, חולשת שרירים או פציעת הלסת עשויים להוביל להתפתחות הכאבים. ברוב המקרים ניתן לטפל בתסמונת מפרק הלסת באמצעות טיפולים עצמאיים או טיפולים אחרים שאינם כרוכים בהתערבות כירורגית או ניתוחית. מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים לגבי הנושא טרם ביצוע השתלה דנטלית.
  • זיהום: זיהום השתל  הדנטלי עקב טיפול לא נכון או התמצאות לא נכונה של השתל. הזיהום יכול לבוא לידי ביטוי בהרגשת חום באזור ההשתלה, הפרשת מוגלה, נפיחות, כאבים ועוד. מומלץ לפנות לרופא שיניים בהקדם בזיהוי אחד מסימני הדלקת.

השתלה דנטלית הוא טיפול בטוח כאשר ברוב המקרים המטופל יכול לצאת עם מערכת שיניים אסתטית כבר ביום הטיפול. תופעות אלה נדירות. עם זאת, במידה והנכם חווים באחת מהתופעות האלה, מומלץ ליצור קשר עם הרופא המשתיל.