טיפול שורש עם מיקרוסקופ

טיפול שורש עם מיקרוסקופ

מיקרוסקופ דנטלי הוא כלי חיוני והכרחי לביצוע טיפולי שורש מדוייקים. ביצוע טיפול שורש מחייבת לעיתים קרובות הבחנה בפרטים זעירים שלא ניתן לאבחן בעין הבלתי מזויינת, ואף לא במשקפיים מגדילים.

מיקרוסקופ טיפולי מאפשר לבצע טיפולים מדוייקים גם במקרים של שן שעברה טיפול שורש, שן עם דלקת חוד השורש, שיניים עם הסתיידות של לשכת המוך (עקב גירויים חיצוניים) או כאשר העששת חדרה למוך השן. טיפול עם מיקרוסקופ יכול למנוע עקירת שן וטיפולים מורכבים יותר.

השיניים שלנו יכולות להיות בנויות משורש אחד או מספר שורשים, כאשר בכל שורש יכולות להיות מספר תעלות. מיקרוסקופ טיפולי מאפשר לרופא שיניים לזהות את התעלות ה"נסתרות" ביותר, תעלות צרות או תעלות מסויידות, ולבצע טיפול איכותי ומדוייק יותר. בעת טיפול שורש רופא שיניים מרחיב פעמים רבות את התעלה, על מנת לנקותה במלואה. הרחבת יתר יכולה לגרום לסדק או שבר של השורש. טיפול שורש באמצעות מיקרוסקופ מונע הרחבה או פתיחה מסיבית של חלל השן באמצעות זיהוי פתחי התעלות. נוסף על כך, בעזרת מיקרוסקופ אופטי ניתן לעקור רק את עצבי השורש ולבצע איטום סופי בלי הרחבה מסיבית של התעלות.

מהו טיפול שורש?

בטיפול שורש מסלקים מתעלות שורש רקמה עם דלקת או נמק שלעיתים תהיה גם מזוהמת. טיפול שורש נועד למנוע או לטפל בדלקת בעצם התומכת בשן. לכן, כאשר יש צורך בטיפול שורש, מומלץ לבצע אותו בהקדם האפשרי ולמנוע טיפולים מורכבים יותר ואי-נוחות למטופל.

מכשיר טיפול שורש אנדו

יתרונות השימוש במיקרוסקופ בטיפול שורש

מיקרוסקופ מאפשר להציל שיניים על ידי זיהוי מוקדם של תעלות מתפצלות, סדק בכותרת או סדק בשן. היום, אין תחליף לטיפול שורש מדוייק ברמה גבוהה כל כך כפי שמאפשר זאת המיקרוסקופ. הגדלה וקרני אור משפרים בצורה ניכרת את שדה הראייה של הרופא ומשיגים רמת דיוק גבוהה פי כמה וכמה מהשיטות המקובלות בעבר. בנוסף, המטופל יכול לראות את הליך הטיפול על צג. ברוב המקרים, הטיפול עובר ללא כאבים ואי-נוחות והמטופל אינו סובל מכאבים גם לאחר הטיפול. להלן היתרונות המרכזיים של טיפול שורש תחת מיקרוסקופ טיפולי:

  • טיפול מדוייק יותר
  • טיפול זעיר פולשני
  • שימור שן מפני עקירה
  • שימור מכתשית של העצם ומניעת ספיגת העצם
  • אין חשש לפגיעה בשיניים הסמוכות בעקבות עקירת שן
  • מקטין את מספר הפגישות וחוסך זמן למטופל

כיצד מתבצע טיפול שורש עם מיקרוסקופ?

רופא שיניים מבודד את השן עם סכר גומי ומבצע איטום מסביב על מנת למנוע זליגה של רוק לחלל השן. לאחר מכן הרופא מבצע "חלל גיש

ה" וחודר ללשכה שהינה מרכז הכותרת. ברצפת הלשכה נמצאים מפתחים (חורים) של תעלות השורש. כאשר תעלות השורש ברוחב נורמלי, אין קושי לאתר אותן. אך כאשר פתחי התעלות סגורים, קשה להבחין בהם. במצב כזה הרופא יבצע קידוח ברצפת הלשכה כדי לאתר את פתחי התעלות. בעזרת מיקרוסקופ דנטלי, רופא שיניים יוכל להגיע לכל חלל השן ולבצע טיפול שורש מדוייק ואיכותי, מה שימנע כישלון בטיפול שורש וישמר את השן מפני עקירה.

מיקרוסקופ טיפולי

איתור תעלות השורש

איתור תעלת שורש לא תמיד החלק הפשוט. פעמים רבות התעלה הרביעית בטוחנות עליונות מתפספסת, עקב זאת לעיתים נדרש לבצע חידוש טיפול שורש. כשמדובר בתעלה מסויידת, יש צורך לבצע קידוח עמוק לתוך השורש. קידוח התעלה ללא מיקרוסקופ טיפולי עלול להוביל לקידוח לא בזווית הנכונה, לסטייה הצידה ולגרימת החור בצידו של השורש, מה שמפחית את סיכויי הישרדות השן. 

מיקרוסקופ טיפולי מאפשר הגדלה של אזור הטיפול עד פי 25 ומאפשר לראות פרטים שאינם ניתנים לזיהוי בכל דרך אחרת. בנוסף, מיקרוסקופ דנטלי מאיר את אזור הטיפול ומשפר את שדה הראייה בצורה ניכרת בנוסף להגדלה. על ידי כך המיקרוסקופ הטיפולי מאפשר לרופא המטפל לעבוד בצורה מדוייקת יותר ולהגיע לתוצאות איכותיות יותר.

תעלות שורש מכשיר טיפול שורש

מה גורם להסתיידות התעלה?

השיניים נוצרות עם תעלות רחבות. עקב גירויים חיצוניים, השן יכולה להתחיל ליצור חומר שן פנימי (המכונה דנטין) שתפקידו ליצור מגננה מפני גירויים חיצוניים כגון חבלה, סתימה, צחצוח שיניים אגרסיבי, כוחות לעיסה, נסיגת חניכיים, השחזה ועוד. יצירת דנטין מעבה את קירות השן ובכך מבודדת את פנים השן מגירויים חיצוניים. כל עוד ימשכו הגירויים, הדנטין ימשיך למלא חלק פנימי של השן עד לחסימה מלאה של האזור הכותרתי. גירוי מתמשך יכול לגרום לחסימה גם בשורשים.

מתי נדרש לבצע טיפול שורש עם מיקרוסקופ?

שימוש במיקרוסקופ טיפולי יעיל במיוחד כאשר מדובר בשן בעלת תעלות במבנה מורכב, תעלות צרות או מסויידות, או כאשר זיהום העששת חדר לחלקים העמוקים של השן ונדרשת ראייה טובה על מנת לטפל בהצלחה בשן. באמצעות מיקרוסקופ טיפולי ניתן להשיג את רמת הדיוק הגבוהה ביותר ולהבטיח את יעילות הטיפול ותוצאותיו.

  • במידה והמטופל מפתח אחד מהסימפטומים הבאים, ייתכן כי נדרש לבצע טיפול שורש:
  • שינוי גוון שן לאפור או אדמדם
  • רגישות או נפיחות ברקמת החניכיים מסביב לשן
  • רגישות לחום או קור
  • כאב פועם

לעיתים המטופל לא יחווה אף סימפטום שלעיל והצורך בטיפול שורש יתגלה בעת אבחון בעזרת צילום רנטגן.

טיפול שורש

החלמה אחרי טיפול שורש

לאחר תפוגת ההרדמה המקומית, המטופל עלול להרגיש לחץ ואי נוחות באזור הטיפול. ניתן למזער את התופעות באמצעות משככי כאבים (כגון איבופרופן או אצטמינופן) בהמלצת הרופא. לרוב, התופעות חולפות תוך יום-יומיים מהטיפול. לאחר טיפול שורש מומלץ לא ללעוס על השן שעברה טיפול שורש על מנת לאפשר החלמה מהירה וקלה יותר. לאחר טיפול שורש נבנה כתר מותאם ש"מתלבש" על גבי השן שעברה טיפול.

כמה עולה טיפול שורש בעזרת מיקרוסקופ?

עלויות טיפול שורש במיקרוסקופ משתנות בהתאם להיקף העבודה ומורכבות המקרה. כאשר נדרשת עבודת שיקום בנוסף לטיפול שורש (כתרים, סתימות), עלות הטיפול צפויה לגדול. כמו כן, מספר תעלות, מיקום השן וגורמים נוספים עלולים להשפיע על המחיר הסופי. הדרך הטובה ביותר לבדוק את עלות הטיפול היא להגיע לפגישת ייעוץ ואבחון במרפאתנו ולקבל הצעת מחיר מותאמת.

חשוב מאוד לעבור טיפול שורש במרפאת שיניים שצברה ניסיון רב בתחום ובביצוע טיפולי שורש תחת מיקרוסקופ. אין די בשימוש במיקרוסקופ טיפולי במרפאה. כדי להשיג את יתרונותיו, נדרשת מיומנות הרופא בעבודה עם מיקרוסקופ וניסיון רב. מרכז רפואי חדשני גרה קליניק ידוע באיכות הטיפולים המבוצעים בו, בחידוש טכנולוגי, צוות מקצועי וליווי אישי לאורך כל תהליך האבחנה, הטיפול וההחלמה. מוזמנים לפנות אלינו לתיאום פגישת ייעוץ ללא עלות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png