טיפולי שיניים במיקרוסקופ: מוצלחים יותר וללא חתכים מיותרים

טיפול שיניים במיקרוסקופ

בשנים האחרונות עולם רפואת השיניים עובר מהפכה גדולה וצועד לכיוון הרפואה הדיגיטלית. אחד החידושים האחרונים, המשפר בצורה ניכרת את איכות טיפולי השיניים הינו מיקרוסקופ טיפולי. המיקרוסקופ הינו בעל יתרונות משמעותיים ומאפשר לבצע כירורגיה זעירה ולא פולשנית ולעבור השתלת שיניים מדויקת ללא חתכים מיותרים. 

מיקרוסקופ טיפולי

מהו מיקרוסקופ דנטלי?

  • מיקרוסקופ טיפולי מאפשר הגדלה של אזור הטיפול עד פי 25 ומאפשר לראות פרטים שאינם ניתנים לזיהוי בכל דרך אחרת. על ידי כך המיקרוסקופ מאפשר לרופא המטפל לעבוד בצורה מדוייקת יותר ולהגיע לתוצאות איכותיות יותר הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רפואית.
  • מיקרוסקופ טיפולי מאיר את אזור הטיפול ומשפר את שדה הראייה בצורה ניכרת בנוסף להגדלה.
  • למיקרוסקופ טיפולי מותקנת מצלמת וידאו באיכות HD המאפשרת להקליט את כל הליך הטיפול הדנטלי.
  • ניתן לבצע צילומי סטילס עם המיקרוסקופ בטווח הגדלה מקסימלי.

אין ספק כי למיקרוסקופ טיפולי יתרונות רבים. הוא מאפשר לבצע טיפולי שיניים מדוייקים יותר, מונע טיפולים מיותרים וטיפולי המשך, מאפשר להשיג תוצאות טיפול איכותיות יותר, מייתר פעולות כירורגיות פולשניות מה שתורם לתהליך ריפוי מהיר יותר, אך היתרון המשמעותי מכל, הוא שמירה על חניכיים ושיניים בריאות יותר. מיקרוסקופ טיפולי בעל יכולת הגדלה של טווח הראיה עד פי 25 מגודלו הטבעי של השן, מה שמאפשר לבצע טיפול שיניים מדוייק וזעיר פולשני, הופך את הטיפול לפחות טראומטי ומאריך אורך חיי השיניים.

מהם יתרונות השימוש במיקרוסקופ טיפולי בעת טיפול שיניים?

  • טיפול שיניים זעיר פולשני- שימוש במיקרוסקופ טיפולי מאפשר ביצוע טיפול שיניים בשיטה זעירה ולא פולשנית.
  • תהליך ריפוי מהיר יותר- ניתן לבצע מיקרו-כירורגיה ובכך למנוע טראומה לרקמות שנותחו. בנוסף לתהליך ריפוי מהיר יותר בזכות הגישה הזעיר פולשנית, החניכיים והשיניים נותרים בריאים יותר.
  • דיוק מרבי במהלך הטיפול- למיקרוסקופ טיפולי מותקנת מצלמה באיכות HD ותאורת לד מיוחדת המאפשרים לצלם את השיניים טרם הטיפול ועוזרים לרופא השיניים לאבחן, לתכנן ולבצע טיפול שיניים ברמת דיוק מרבית. כשרואים טוב יותר, מבצעים טיפול מדוייק יותר ומונעים הוצאות לטיפולים מתקנים.
  • שליטה מלאה של הרופא המטפל במהלך הטיפול– רופא שיניים מקבל את מלוא הנתונים באמצעות המיקרוסקופ ובכך שולט טוב יותר על הליך הטיפול.
  • זמן החלמה קצר יותר– מיקרוסקופ טיפולי מאפשר לבצע טיפול שיניים לא פולשני, במינימום חתכים מה שמפחית את הטראומה על הרקמה הרכה ומאיץ את תהליך הריפוי. לרוב השימוש במיקרוסקופ ימנע הרמת מתלה וטיפול השתלת עצם מורכבת.
  • מניעת טיפולים נוספים- טיפולי שיניים תחת מיקרוסקופ מדוייקים יותר עם ראות ללא פשרות המעלים בצורה ניכרת את הצלחת הטיפול ומאריכים את שרידות השיניים והחניכיים ומונעים טיפולי המשך מיותרים.

הגדלה של מיקרוסקופ טיפולי

מהם טיפולי השיניים שכדאי לבצע תחת מיקרוסקופ?

כל טיפולי השיניים שיבוצעו תחת מיקרוסקופ טיפולי יהיו מדוייקים יותר ולכן מוצלחים יותר. עם זאת, ישנם טיפולי שיניים בעלי יתרון משמעותי בשימוש במיקרוסקופ טיפולי:

השתלות שיניים– המיקרוסקופ מאפשר לבצע השתלות שיניים זעיר פולשניות, פחות טראומטיות לרקמות הרכות, עם תהליך ריפוי מהיר יותר.

הרמת סינוס- ביצוע הרמת סינוס ללא הרמת מתלה ובכך מניעת פגיעה מיותרת ברקמת החניכיים, עם פחות נפיחות ודימום הימנעות מקריעה של רירית הסינוס. טיפול שמרני יותר מפחית זיהומים בחלל הסינוס ותורם לריפוי מהיר יותר של הרקמות באזור המנותח.

טיפול שורש/חידוש טיפול שורש- מיקרוסקופ טיפולי מאפשר לרופא המטפל לזהות תעלות צרות מאוד ומסוידות ומונע הרחבה מאסיבית של חלל השן בזיהוי פתחי התעלות. בנוסף ניתן לבצע עקירה של עצבי השורש, לבצע איטום סופי אופטימלי של התעלה ולמנוע סדק או שבר של השורש בעתיד. טיפול מדוייק עם שיעורי הצלחה גבוהים יותר מונע הוצאות כספיות עתידיות והמטופל משלם אך ורק עבור הטיפול אותו היה צריך לבצע.

קיטוע חוד השורש (אפיסקטומי)– ביצוע אפיסקטומי תחת מיקרוסקופ דנטלי לשימור השן ומניעת השתלה דנטלית שלא לצורך. 

ניתוח חניכיים- ניתוח חניכיים במיקרוסקופ מדוייק יותר, לא פולשני, עם פחות נפיחות ודימום באזור הניתוח. ניתוח חניכיים תחת מיקרוסקופ פחות טראומטי וידידותי יותר למטופל.

הקצעת שורשים למטופלים עם מחלת חניכיים מתקדמת– הקצעת שורשים תחת מיקרוסקופ מאפשר לבצע טיפול לא כירורגי ולא פולשני, מאפשר ניקוי יסודי יותר, ללא צורך בהרמת מתלה או הנחת תפרים. כמו כן, הקצאת שורשים תחת מיקרוסקופ מאפשרת תהליך ריפוי מהיר יותר, טיפול בכיסי חניכיים (רווחים בין השיניים לחניכיים) עמוקים עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

ציפויי חרסינה ללא השחזה– לעיתים, בעת טיפול ציפויי חרסינה רופא שיניים מבצע השחזה של חומר שן על מנת להדביק את הציפוי. הדבקת ציפוי חרסינה תחת מיקרוסקופ מצריך השחזה מינימלית של עד 0.5 מ"מ מחומר השן, אם בכלל. הטיפול עובר ללא רגישות או כאבים במהלך או לאחר הטיפול. 

עקירת שן בינה כלואה– בתוך חלל הפה ישנם אזורים קשים לגישה ולטיפול, למשל שיניים טוחנות ושיני בינה. אזורים מרוחקים לא תמיד יאפשרו לבצע טיפול מדוייק ושליטה מלאה בגלל הראות הלקויה. המיקרוסקופ מאפשר דיוק בטיפולי שיניים גם באזורים הנידחים ביותר בחלל הפה, מונע פגיעה עצבית בעת עקירת שן בינה ומונע פגיעה ברקמות הסמוכות. עם תאורת לד ועם טווח הגדלה המגיע עד פי 25 מגודל השן, רופא שיניים יכול לבצע טיפול שיניים זעיר ולא פולשני עם דיוק וראות ללא פשרות.

ועוד.

רפואת שיניים עם מיקרוסקופ (MICRO-DENTISTRY)

המיקרוסקופ הטיפולי מאפשר לזהות את מה שלא ניתן לראות בתנאים הרגילים ולבצע את הטיפול בדיוק מרבי. עבודה עם מיקרוסקופ דנטלי מבטיחה שימור מקסימלי של שכבות השן ופגיעה מינימלית של הרקמות הרכות בפיו של המטופל. ניקוי שכבת העששת נעשית מדוייקת יותר ללא פגיעה מיותרת בשכבה הבריאה של השן. תאורה טובה משפרת בצורה ניכרת את שדה הראיה, והגדלה של השן משפרת את יכולת הטיפול, גם באזורים הקשים לגישה ולטיפול כגון שיני בינה. ישנן מספר חברות המייצרות מיקרוסקופ דנטלי ביניהן חברת Zeiss העולמית, חברת גלובל וחברת לייקה.

טיפול שיניים במיקרוסקופ

יתרה מכך, טיפול במיקרוסקופ דנטאלי מאפשר לבצע השתלה דנטלית בשיטה זעירה (Minimal Invasive Implant Dentistry). השתלת שיניים ביום אחד עם מיקרוסקופ טיפולי א-טראומטית, מדוייקת יותר, מונעת ספיגת עצם ונסיגת חניכיים באזור המושתל ומגבירה את יציבות השתל. כמו כן, ניתן לבצע טיפולים אסתטיים ברמה גבוהה מאוד, בייחוד כאשר מדובר באזור הקדמי בעל חשיבות רבה למראה האסתטי. 

הגישה הטיפולית במיקרוסקופ

אין תחליף לשיניים הטבעיות ולכן רופא שיניים ינסה קודם כל לשמר עד כמה שניתן על השן הטבעית. במידה והדבר אינו אפשרי, הרופא יבצע עקירה ויחדיר שתלים דנטליים במקום השן החסרה. "רפואת שיניים במיקרוסקופ" הינה השיטה החדשה לביצוע טיפולי שיניים מדוייקים יותר ואיכותיים יותר. טיפול מיקרוסקופי מסייע בשימור השיניים והחניכיים באמצעות טיפול לא פולשני. המיקרוסקופ מקנה ראות מדוייקת יותר בעת הטיפול ומעלה את שיעורי ההצלחה של הטיפולים המבוצעים באמצעותו, ובכך מגדיל את שיעורי ההישרדות של הטיפולים הדנטליים ומונע כשלונות לטווח ארוך של שנים.

מהי העלות לטיפול במיקרוסקופ דנטלי?

טיפולי שיניים תחת מיקרוסקופ יקרים יותר מאשר טיפולי שיניים ללא המיקרוסקופ. העלויות נגזרות מהמומחיות והמיומנות של רופא השיניים ושימוש בציוד טיפולי יקר ומתקדם, כך שהטיפולים הסופיים איכותיים יותר ומוצלחים יותר. שימוש במיקרוסקופ טיפולי מצריך הכשרה מיוחדת ומיומנות הרופא בביצוע טיפולי שיניים תחת מיקרוסקופ.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png