שתלים קצרים למחוסרי עצם

שתלים קצרים - הפתרון המושלם למחוסרי עצם

שתלים קצרים למחוסרי עצם (Short Dental Implants)

ישנם מצבים בהם מתרחשת אבדן עצם בשל גורמים תורשתיים, מחלות חניכיים, הזנחה או דחייה של טיפולים. במקרים אלה רופא שיניים חייב להשתיל עצם הלסת כדי לאפשר השתלת שיניים. השתלת עצם כוללת ניתוח מסובך ומורכב בשם הרמת סינוס פתוחה (בלסת עליונה) או אוגמנטציה ורטיקלית (בלסת תחתונה). באמצעות שתלים קצרים, הקיימים בשוק מעל 35 שנה ומאושרים ע”י ארגון הבריאות האמריקאי (FDA), ניתן לבצע השתלת שיניים ללא הוספת עצם ובכך לחסוך תהליכים כירורגיים פולשניים וסבל מיותר למטופל.

מהם שתלים קצרים?

מדובר בשתלים קצרים יותר מהשתלים הרגילים, אשר ניתן להשתיל אותם גם אצל מטופלים מחוסרי עצם.  בעוד ששתלים דנטליים רגילים דורשים עומק עצם של לפחות 10 מ”מ, את השתלים הקצרים ניתן להשתיל גם בעצם הלסת אשר גובהה המינימלי הוא 5 מ”מ בלבד. מה שמיוחד בשתלים הקצרים הוא אופן הקיבוע אל המקום שלהם בעצם. שיטת הקיבוע שלהם מבוססת על נעילה סיבובית או הלחמה קרה של המחבר לשתל ובשל כך, אין צורך בהברגה בתהליך השתלת שתלים אלו. ניתן לומר ששתלי בייקון מהווים כיום את השתלים הקצרים המתקדמים והאיכותיים ביותר בתחום שיקום הפה. שתלים קצרים הוכחו כפתרון מושלם במקרים של חוסר עצם או חוסר של שן בודדת כבר למעלה מ 30 שנה.

short dental implants

יתרונותיהם של שתלים קצרים:

  • פתרון למחוסרי עצם: שתלי בייקון מאפשרים לשקם את הפה במטופלים שלא יכלו לעשות זאת בשל מחסור בעצם מבלי לבצע פעולות כירורגיות פולשניות ומורכבות.

     

  • חוסך באי נוחות וכאבים: ההשתלה מתבצעת בניתוח קצר וזמן החלמה מהיר. שתלי בייקון קצרים ואינם דורשים הוספת עצם בתהליכים כירורגיים פולשניים, מה שמפחית בצורה משמעותית סיכוי לזיהומים, חוסך זמן וכסף.

     

  • נותן פתרון איכותי לאורך זמן: החיבור בין שתל בייקון ומבנה נעשה ע"י ריתוך קר ומאפשר איטום מוחלט בין השתל למבנה שעליו בונים את הכתר מה שמאריך את אורך חיי השתל

     

  • השתלה מתקדמת: שתלים קצרים (בייקון) נחשבים לשתלים יציבים וחזקים גם אצל מחוסרי עצם בשל שיטת הקיבוע שלהם המבוססת על נעילה סיבובית או הלחמה קרה של המחבר לשתל ובשל כך, אין צורך בהברגה בתהליך השתלת שתלים אלו.

שתלי בייקון נותנים פתרון קבע לשיניים חסרות. פתרון זה מעניק מראה, תחושה ותפקוד כמו של שיניים טבעיות.

שתל בייקון לעומת שתל רגיל

שתלים קצרים חוסכים הרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס הוא ניתוח נפוץ במקרים של מחסור בעצם בלסת העליונה. הניתוח די פולשני וגורם לסבל מיותר של המטופל. ניתוח הרמת סינוס הוא ניתוח פולשני ויכול להיות מלווה בכאבים, נפיחויות ותהליך החלמה ממושך. משום שמדובר בניתוח פולשני, וככל פרוצדורה כירורגית פולשנית קיים סיכוי לזיהום עצם בסינוס, לקריעה של רירית הסינוס ולדלקת כרונית של חלל הסינוס לכל החיים. השתלת שתלים קצרים יכולה למנוע מהמטופלים סבל מיותר, טיפולים מורכבים וארוכים.

סוגי שתלים קצרים

ישנם שני סוגים של שתלים קצרים:

  1. שתלי בייקון (ארה"ב)- שתלים קצרים מחודדים ובעלי עיצוב סנפירי שמגדיל את שטח הפנים וכך מחזק את האחיזה שלהם גם במצבים של חוסר עצם. מה שמייחד אותם הוא אופן הקיבוע שלהם למקומם בעצם הלסת המבוססת על נעילה סיבובית או הלחמה קרה של המחבר לשתל ובשל כך אין צורך בהברגה בתהליך ההשתלה.
  2. שתלי פירמידיון (ישראל)- שתלים קצרים בעלי עיצוב ייחודי המאפשר לשתל להתרחב לצורת פירמידה לאחר ההשתלה. צורת פירמידה של השתל מבטיחה פיזור לחצים ויציבות גבוהה של השתל.

שתלים קצרים יכולים להגיע בשלוש וריאציות שונות:

  1. שתלים קצרים וצרים- מתאימים בעיקר להשתלת שיניים קדמיות, בעלי אורך של 3.5-4.2 מ”מ וקוטר של 2-3.5 מ”מ.
  2. שתלים קצרים ורחבים- מתאימים להשתלת שיניים אחוריות הדורשות לעמוד בעומס רב, בעלי קוטר של 4.5-6 מ”מ.
  3. שתלי מיני- שתלים קטנטנים שמתאימים למקרים מאוד ספציפיים במיוחד עבור בעלי עצם לסת צרה.
שתלי בייקון מעגל

שתלים קצרים: הטיפול האפקטיבי לסובלים מחוסר עצם

השתלת עצם היא הוספת עצם בלסתות על מנת שתהיה אפשרות להשתיל שתלים דנטליים בפיו של המטופל. קיימות שיטות שונות להשתלת עצם: מקור העצם יכול להגיע מחלל הפה של המטופל, מאזורים שונים מגוף המטופל או השתלת עצם סינטטית. ניתוח השתלת עצם מתבצע במרפאה מיוחדת שבה ניתן לבצע את הטיפול, עם ציוד מתאים לניתוח כזה וצוות רפואי בעל מיומנות, ידע ומקצועיות בתחום.

השתלת עצם או הרמת סינוס נחשבים לאחד הפתרונות הנפוצים בהתמודדות עם חוסר עצם. ניתוח הרמת סינוס כולל כניסה לתוך חלל הסינוס, הרמת הרירית שמצפה אותו מבפנים והחדרת עצם מלאכותית אל תוך המרווח שנוצר. במצבים של חוסר עצם קיצוני ניתן לחסוך בניתוח הרמת סינוס ולהשתמש בשתלים קצרים. שתלים קצרים הם פתרון פשוט ואפקטיבי וחוסך מהמטופל הליכים כירורגיים נוספים, כסף וזמן.

האם שתלים קצרים הם חלופה לניתוח השתלת עצם?

שתלי בייקון קצרים הם החלופה לניתוח השתלת עצם עבור מטופלים שסובלים ממחסור בעצם הלסת ולבעלי גובה עצם נמוך. ניתוח הרמת סינוס פתוחה ניתן לחסוך באמצעות השתלת שתלי בייקון קצרים. שתלי בייקון הם שתלים קטנים מאוד וההחדרה שלהם מסובבת על שטח פנים במקום אורך, ולכן האחיזה של שתלים קצרים חזקה ואיכותית לנוכח הרוחב שלהם. שתלים קצרים מאפשרים לעבור השתלת שיניים ולצאת עם מערכת שיניים חדשה גם במקרים של חוסר עצם קיצוני, וזאת מבלי לעבור ניתוחים כירורגיים פולשניים אשר היו מלווים תהליכי החלמה ארוכים וכאבים. אם יש לכם צורך בהרמת סינוס לפני השתלת שתלים דנטליים, כדאי להיוועץ עם רופא שיניים לגבי השתלת שתלים קצרים אשר מהווים פתרון למחוסרי עצם בלסת.

למי מתאימה השתלה באמצעות שתלים קצרים?

שתלים קצרים נחשבים לפתרון מועדף במצבים של חוסר עצם בלסת תחתונה ועליונה. כאשר אין מספיק עצם בלסת עליונה, שתלים קצרים מאפשרים לרופא המטפל להציע טיפול משקם ללא צורך בהרמת סינוס, כאשר המרחק מהרכס לרצפת הסינוס הוא 5-4 מ“מ. בנוסף, השתלים הקצרים הם פתרון מועדף במצבים של חוסר שן בודדת.

שתל בייקון

כיצד מבצעים טיפול השתלת שיניים באמצעות שתלים קצרים?

טכניקת השתלת שיניים באמצעות שתלים קצרים דומה להשתלת שיניים רגילה. לאחר קידוח החור בעצם הלסת, הרופא המטפל מחדיר את השתל ומכסה בממברנה אשר אמורה להיספג אל העצם לאורך תקופת הסתגלות של 3-4 חודשים. לאחר תקופת ההסתגלות משלימים את הטיפול בהכנת כתרים מותאמים לפיו של המטופל. תוצאות אסתטיות מושלמות (לא ניתן להבדיל בין שן לכתר).

צילום רנטגן שתלים קצרים
שתלים קצרים למחוסרי עצם

שתלי קצרים (דוגמה, בייקון): שאלות נפוצות

האם ניתן לעבור טיפול השתלת שיניים אם אין מספיק עצם בלסת?

בשיטה הקונבנציונלית כאשר אין מספיק עצם בלסת הרופא המטפל יכול להשתיל עצם או לעשות הרמת סינוס. אפשרות אחרת היא לעשות שימוש בשתלים קצרים.

האם שתלי בייקון קצרים יכולים להתאים גם עבור מטופלים שסובלים מחוסר עצם קיצוני?

במצבים בהם קיים חוסר עצם קיצוני שאינו מאפשר הרמת סינוס ניתן לבצע השתלות שיניים באמצעות שתלי בייקון קצרים בעלי שטח פנים המספק פתרון חדשני ומוצלח מאוד.

מהם סיכויי ההצלחה של השתלים הקצרים?

לפי הספרות המדעית סיכויי ההצלחה של השתלת שתלים קצרים דומים לשיעור ההצלחה של השתלים הרגילים, ותהליך ההשתלה בטוח יותר וללא סבל מיותר למטופל.

האם שתלים קצרים יכולים לחסוך הרמת סינוס?

כן. במקרים בהם אין מספיק עצם בלסת העליונה, במקרים בהם יש 5 מ”מ עצם תחת הסינוס, שתלים קצרים יכולים לחסוך ניתוח הרמת סינוס.

כמה עולה לעבור השתלה באמצעות שתלים קצרים?

עלות להשתלת שיניים באמצעות שתלי בייקון קצרים משתנה בהתאם להיקף ההליך המבוצע ולפי מאפיינים ייחודיים של כל מטופל. מאחר ולא כל רופא שיניים מיומן בשימוש בשתלים קצרים, דרישות מקצועיות ומיומנות הרופא המטפל יכולים להוביל למחיר גבוה יותר של הטיפול לעומת ההשתלה הרגילה.

מטופלים רבים שדחו טיפול השתלת שיניים בשל מחסור קיצוני בעצם הלסת, היום יכולים לעבור השתלת שיניים באמצעות שתלים קצרים. שתלי בייקון קצרים הם החלופה לטיפולי השתלות שיניים פולשניים וארוכים. עם זאת מעטים שולטים בטכניקה של השתלת שיניים בשתלים קצרים, לכן חשוב לבחור היטב רופא שיניים מיומן, בקיא ומקצועי בתחום לקבלת תוצאות איכותיות. 

בגרה קליניק, מרכז רפואי חדשני להשתלות שיניים, נתאים את השתלים באופן אישי לכל מטופל בהתאם לנתוני ומאפייני עצם הלסת.

מידע נוסף על סוגי שתלים דנטליים במרפאת גרה קליניק:

short dental implants
שתלים קצרים למחוסרי עצם
שתלים בזאליים (Basal Implants)
שתלים בזאליים
שתלים זיגומטיים
שתלים זיגומטיים
שתל זרקוניה
שתל זרקוניה
דר גרה

הכל על שתלים קצרים למחוסרי עצם

באמצעות שתלים קצרים, הקיימים בשוק מעל 35 שנה ומאושרים ע”י ארגון הבריאות האמריקאי (FDA), ניתן לבצע השתלת שיניים ללא הוספת עצם ובכך לחסוך תהליכים כירורגיים פולשניים וסבל מיותר למטופל.

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה. כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png