כמה עולה השתלת עצם בשיניים?

כמה עולה השתלת עצם

מהי השתלת עצם?

השתלת עצם היא הליך כירורגי בו מוסיפים עצם ללסת והיא מהווה בסיס וקיבוע למטופלים אשר צריכים לעבור השתלת שיניים. השתלת עצם מהווה פתרון עבור מטופלים שסובלים ממחוסר בעצם או מעצם דלה, וכך העצם המושתלת מעניקה תמיכה לשתלים הדנטליים.

איך מבצעים ניתוח השתלת עצם?

השתלת עצם הוא ניתוח שמטרתו להשלים את העצם החסרה ולאפשר לבצע טיפול ההשתלה. העצם נלקחת מגופו של המטופל או עשויה מחומר סינטטי. טיפול השתלת עצם אורך כשעה וזמן ההחלמה שלו קצר מאוד. תוצאותיו של הניתוח לטווח הארוך.

מהן השיטות להשתלת עצם?

קיימות מספר שיטות להשתלת עצם כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות. לאחר בדיקה ואבחון, רופא שיניים ימליץ על שיטת הטיפול המתאימה ביותר עבור המתרפא.

השתלת עצם ממקור עצמי (Autogenous) – בשיטה זו העצם נקצרת מגוף המטופל עצמו. היתרון הגדול של השיטה היא ההצלחה בקליטת העצם והשתל הדנטלי משום שמתאימה לגוף בצורה אידיאלית. החיסרון של השיטה הוא הצורך בניתוח נוסף על מנת לקצור את העצם מאזור אחר בגוף. המקומות השכיחים ביותר לקצירת עצם בגוף הם זווית וקידמת הלסת התחתונה, החלק החיצוני של הגולגולת וקידמת האגן.

שתל עצם ממקור קסנוגני (Xenograft) – שתל עצם שנקצר מבעלי חיים (בעיקר בקר) ועבר עיבוד כימי, תרמי ומכאני על מנת לנקותו מחומרים ביולוגיים כדי לאפשר השתלת עצם בטוחה יותר.

שתל עצם ממקור אלוגני (Allogenous) – הוא שתל עצם שנקצר מתרומת איברים של בני אדם ועבר עיבוד כימי, תרמי ומכאני על מנת לנקותו מחומרים ביולוגיים כדי לאפשר השתלת עצם בטוחה יותר.

השתלת עצם מחומר סינטטי (Alloplast) – שימוש בתחליפי עצם סינטטיים לצורך השתלת עצם בלסת. חומר סינטטי זה מיוצר במעבדה, אינו מכיל חלקיקים ביולוגיים כלשהם ומאפשר לעצם הטבעית באתר ההשתלה לצמוח ולשחלף את האלופלסט, החלקיקים הסינטטים ממנו עשויה עצם סינטטית.

שימוש בטכניקות PRF ו PRP – אם רוצים לוותר לגמרי על השתלת עצם, ניתן לעשות שימוש בגורמי גדילה (PRF, PRP). טכניקה זו מאפשרת האצת צמיחת העצם סביב שתלי העצם ותהליך ריפוי טבעי של העצם. בסיס לשיטה זו הם פקטורי גדילה שהינם חומרים עצמיים ממחזור הדם הידועים כמעודדי ריפוי הפצע. בתהליך מיוחד מפיקים את החומרים ומניחים לתוך אזור ההשתלה. 

  • הנחת חלבונים רלוונטים (PRF) – מונחת דגימת דם בצנטריפוגה המבודדת את החלבונים הרלבנטיים.
  • הנחת טסיות (PRP) – מונחת דגימת דם בצנטריפוגה המבודדת את הטסיות.

כמה עולה השתלת עצם בפה?

אחרי שראינו כי קיימות שיטות שונות להשתלת עצם וגישות שונות, ניתן להבין כי המחיר להשתלת עצם עשוי להשתנות. גורמים נוספים כגון ניסיון רופא השיניים בטיפולי השתלת עצם, טכנולוגיה, מקצועיות, שימוש בחומרי גלם שונים משפיעים על המחיר הסופי. מחיר ממוצע להשתלת עצם עשוי להתחיל מ 3,000 שקלים ומעלה בהתאם לטיפול הנדרש ולשיטת ההשתלה. ככל שמדובר בהליך כירורגי מורכב יותר, כך המחיר יעלה בהתאמה.

הכנות לקראת ניתוח השתלת עצם

לפני הניתוח רופא שיניים יבצע בדיקות נדרשות ועשוי לבקש בדיקות מעבדה בהתאם למצבו הרפואי של המטופל. חשוב להקפיד על כל ההנחיות של רופא השיניים טרם הניתוח. אין ליטול תרופות כגון אספרין, תרופות אנטי דלקתיות או מבוססות סטרואידים כשבוע לפני הניתוח. במידה והוחלט על ניתוח בהרדמה כללית, על המתרפא להיות בצום לפחות שש שעות טרם הניתוח.

החלמה מניתוח השתלת עצם

לאחר הליך כירורגי של ההשתלה מגיע שלב ההחלמה. תהליך ההחלמה יכול להימשך בין חודש וחצי ל-3 חודשים במהלכו עושים צילום רנטגן של אזור ההשתלה ובודקים האם העצם התאחה עם השתל בצורה תקינה והחניכיים החלימו לחלוטין. חשוב להקפיד על הנחיות רופא השיניים לאחר השתלת עצם ולא לעשן או ליטול תרופות מסוימות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png