חוזרים לחייך: הכול על השתלת שיניים בגיל השלישי

השתלות שיניים בגיל השלישי

נזקי הזמן והזדקנות חלל הפה עשויים לפגוע במידה ניכרת באיכות חייהם של בני הגיל השלישי. החדשות הטובות הן, שטכנולוגיות שונות לטיפול בנשירת שיניים בגילאי הזיקנה ובהן שתלים דנטליים, הם תחום מתפתח שנמצא בעלייה מתמדת. פתרונות אלו מלבד שיקום הנראות של חלל הפה, מובילים לעלייה משמעותית באיכות החיים בכל הנוגע לתפקודי הפה היום יומיים.

שיקום הפה בגיל השלישי

תוחלת החיים שהולכת ועולה, יחד עם הפופולריות של אסתטיקה בגיל הזהב, עודדו את התפתחותם של פתרונות טכנולוגיים לשיקום ושימור חלל הפה של אוכלוסיית הגיל השלישי. פתרונות רבים ומגוונים תלויים במידה רבה בהתאמת הפרוצדורה למטופל, היקף הפגיעה בתפקוד השניים והנראות האסתטית שלהן.

טיפולים שונים לשיקום חלל הפה בגילאי הזקנה נעשים על ידי מומחים בתחום, וכוללים בין היתר שיקום תפקוד השן לאחר שחיקה או עששת, הליכים כירורגיים שונים לשיקום החניכיים וטיפולי השתלה או התאמת תותבת כמחליף שיניים שנשרו. הפרוצדורה לשיקום חלל הפה נפתחת בסדרת בדיקות רפואיות לבחינת חלל הפה והבריאות הכללית, אבחנה והתאמת הטיפול, ובמקרים של השתלת שיניים גם מדידות להתאמת השן המושתלת. לאחר הפרוצדורה, ניתנות הנחיות לשמירה על בריאות השן ואופן התחזוקה הראוי כך שהטיפול יצליח.

משלימים את החסר- שתלים דנטליים או שיניים תותבות?

ישנן שתי חלופות נפוצות, שמהוות מענה לאובדן שיניים בגיל הזקנה: שימוש בשיניים תותבות או שתלים דנטליים. טיפולים אלו נעשים בקליניקות המתמקצעות בפרוצדורות דנטליות לגיל הזהב. הבחירה בטיפול המתאים תלויה במידה רבה בגילם של המטופלים, מצבם הבריאותי והיקף השיקום הנדרש.

שיניים תותבות הן התקן מלאכותי זמני, המותאם למנשך של המטופל וניתן לשימוש בעת הצורך. מדובר בפרוצדורה שאינה כירורגית וכוללת התאמת התותבת למבנה הלסת והשיניים של המטופל בהתאם למספר השיניים החסרות. אופן התאמת התותבת יכול להיות באמצעות התקן קבוע המודבק במקום השיניים החסרות או כזה המולבש על החניכיים.

שתלים דנטליים מנגד, הן שיניים מלאכותיות המחליפות את אלו החסרות, באמצעות השתלת שורש מלאכותי עשוי טיטניום עליו מוברגת השן המלאכותית. כיום, מדובר בפרוצדורה הנפוצה והמומלצת ביותר לאובדן שיניים בגיל השלישי. זאת משום שמדובר בפתרון קבע שאינו דורש תחזוקה דנטלית רבה כמו שיניים תותבות. יחד עם זאת, מאחר ומדובר בפרוצדורה כירורגית, נדרשות בדיקות מקדימות, התאמת הטיפול לעצם הלסת וסיכויי קליטת השתל בפיו של המטופל.

שתלי זרקוניה אסתטיים – הדור הבא של השתלות השיניים

בכל הנוגע להשתלות שיניים בגיל השלישי ללא שימוש בהתקן מלאכותי, נעשה שימוש בשתלי טיטניום. מחקרים מהשנים האחרונות מעלים כי לאורך זמן נספגים חלקיקי טיטניום ברקמות בסביבת השן המושתלת, מה שמוביל לסיבוכים רפואיים שונים. לאור זאת, עלה הצורך במתן מענה בעל תוחלת סיכון נמוכה משתלי הטיטניום. כך נכנסו לשימוש שתלי הזרקוניה הנחשבים כיום למומלצים במיוחד.
למאמר הדן בין שתלי טיטניום לשתי זרקוניה לחצו >>

zirconium png
בשונה מטיטניום, זרקוניה הוא חומר קראמי בעל תרכובת שאינה בעלת תכונות של מתכת רגילה. צבעו לבן וצורתו מזכירה יהלום. השימוש בו התפתח כתוצאה מהצורך בחלופות קראמיות לשתלים מתכתיים וכיום הוא נמצא בשימוש נרחב בארצות אירופה השונות. בנוסף, צבעו הבהיר של השתל משפר משמעותית את נראות חלל הפה בשל המראה הטבעי שמעניק.


התכונות הייחודיות של שתלי הזרקוניה, מאפשרות לשיניים המושתלות, להיות עמידות בפני קורוזיה ובעלות נטייה נמוכה יחסית להצטברות חיידקים העשויים לגרום לדלקות ופגיעה במרקם השן. בכל הנוגע לשתלי זרקוניה בגיל השלישי, יש לזכור שמדובר באוכלוסייה בעלת סיכון מוגבר לתחלואה, ולכן ישנה חשיבות רבה לשימוש באמצעי בטוח בעל אחוזי הצלחה גבוהים וסיכון מופחת.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png