השתלת שיניים קדמיות

השתלת שיניים קדמיות

השתלת שיניים בחלקים הקדמיים של הפה היא לכאורה אינה שונה מהשתלת שיניים בחלקיו האחוריים. תהליך ההשתלה, זמן הטיפול וההחלמה דומים וסוגי השתלים המתאימים לשיניים האחוריות מתאימים גם לקדמיות. אולם, יש הבדל אחד משמעותי כשמדובר בשיניים קדמיות: האסתטיקה. השתלת שיניים קדמיות היא מקרה חירום דנטלי, שכן מדובר בשיניים הבולטות ביותר בפה ובאלו איתן אנו נוגסים במזון שלנו. כל שינוי המתבטא בחלקו הקדמי של הפה, המכונה בעגה הדנטלית ה"אזור האסתטי", הוא קריטי ודורש טיפול מהיר, מתוכנן היטב ומדויק לפרטי פרטים. בעוד שבאזור האחורי של הפה רופאי השיניים דואגים בעיקר לפונקציונליות השן המושתלת, באזור הקדמי הדגש הוא על היופי לצד הפונקציונליות, כשהשן הקדמית המושתלת צריכה לחקות באופן מושלם את השן הטבעית שאבדה לה.

מה עושים במקרה של אובדן עצם?

לפני הטיפול, על רופא השיניים לבצע צילום שיניים פנורמי כדי להעריך האם יש צורך בטיפול מקדים לפני החדרת השתל לעצם הלסת. הטיפול המקדים ברובו מוענק למטופלים הסובלים מאובדן עצם באזור הקדמי של הפה המביא לנסיגה משמעותית של החניכיים. חוסר אחידות בגובה החניכיים באזור הקדמי של הפה עשוי לגרום לשן אחת להיראות ארוכה יותר מהשנייה, דבר שאולי הינו פחות קריטי כשמדובר בשיניים אחוריות – אך כאן, כפי שציינו, הדיוק חשוב.

במקרים של אובדן עצם יש לבצע בנייה מחודשת של העצם, במהלכה מוסיפים שכבה של עצם לעצם המקורית וממתינים עד שהעצם החדשה נקלטת והופכת למקשה אחת עם המקורית. רק לאחר שיהיה מספיק עצם באזור – יהיה ניתן לבצע את ההשתלה. במקרה של עצם חדשה יש להמתין בין 3-4 חודשים עד קליטתה בחניכיים ועוד 4-6 חודשים עד שהשתלים ייקלטו בעצם החדשה לפני שנוכל לבנות עליהם את הכתרים. במקרה שאין אובדן עצם, ההשתלה מבוצעת בדרך המסורתית: קדיחת חור בעצם הלסת שבה חסרה שן, החדרת שתל זעיר דמוי בורג ועיגונו במקום – והלבשת כתר, בתחילה זמני ובהמשך קבוע. במקרה של שיניים קדמיות יש לבצע התאמה מרבית בין מבנה וגוון הכתר למבנה וגוון השיניים הטבעיות שסביבו, כי זהו האזור הבולט ביותר בפה והמטרה היא כמובן להגיע לחיוך המושלם.

השתלת שיניים ביום אחד

רופאי שיניים רבים ימליצו על שיטות מהירות יותר לביצוע השתלה פלוס כתר קבוע – וכשמדובר בשיניים קדמיות הדחיפות אכן גבוהה. אחת האפשרויות היא לבצע השתלת שיניים ביום אחד, טכניקה חדשה יחסית שמאפשרת לשים את הכתרים מיד לאחר ביצוע השתל. בשיטה זו תוכלו לצמצם את משך הטיפול במרפאה ולהשלים את תהליך ההשתלה ביום אחד כדי שתוכלו לחזור לחייך בלי חשש. בשיטת ההשתלות המסורתית נדרש מספר טיפולים כירורגיים עד לקבלת השיניים הקבועות. פעולות אלו מותירות את המטופלים לחשיפה לזיהומים במידה כזו או אחרת. לעומת זאת, בהשתלת שיניים ביום אחד מצמצמים את מספר הטיפולים הכירורגיים ומכאן מפחיתים את הסיכון האפשרי הכרוך בתהליך. כמובן שיש גם חסרונות בשיטה, בעיקר לאלו שסובלים מבעיות בעצם הלסת. במקרים בהם יש חשש שלא יושג החיבור הביולוגי בצורה המספקת או במקרים של מסת עצם נמוכה – כדאי להעדיף את השיטה הקונבנציונלית. כמובן שיש להתייעץ עם רופא השיניים לפני הטיפול.

לסיכום, השתלת שיניים קדמיות באזור האסתטי של הפה שונה מהשתלת שיניים אחוריות בכך שהיא מצריכה רמת דיוק גבוהה במיוחד. רק כך ניתן להגיע לתוצאה המושלמת ביותר. יש להתייחס לטיפול באזור זה בכובד ראש ולתכנן היטב את מהלכי ההשתלה והשיקום כדי להשיב מראה אסתטי וטבעי לאזור החשוב ביותר בפנים שלנו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png