השתלת שיניים בלייזר

השתלה בזאלית למחוסרי עצם

השתלות שיניים בשילוב לייזר ללא דימומים

טיפולי לייזר חדרו היום למגוון תחומים וגם לעולם שיקום השיניים. בזכות הטכנולוגיה הזו ניתן לעבור השתלת שיניים בלייזר פשוטה, מהירה, מדוייקת ונעימה יותר. היתרון המשמעותי של השימוש בלייזר היא היכולת של הרופא המטפל לשלוט ברמת הכוח ובמשך החשיפה של הלייזר ברקמות הנחוצות מבלי לפגוע ברקמות הסמוכות.

לפני כל הליך ההשתלה יש צורך לחשוף את הרקמות (החניכיים או מבנה השן) ולאחר מכן להחדיר את השתלים הדנטליים לעצם הלסת. הרופא המטפל יכול לבצע חתך עדין ברקמה באמצעות קרן הלייזר, כך שימוש בטכנולוגיית לייזר מאפשרת לרופא השיניים לבצע עבודה יעילה, מהירה ומדויקת ככל שניתן וחוסכת למטופלים הרבה מאד סבל בדרך לשיניים בריאות.

השתלות שיניים בלייזר

השתלות שיניים בטכנולוגיית לייזר

שימוש בלייזר בעת ההשתלה מקטין בצורה משמעותית את הדימום, ועל כן השתלת שיניים בלייזר מתאימה במיוחד לאנשים בעלי נטיה לדימום או מטופלים שנוטלים תרופות נוגדות קרישה. בעת ביצוע ההשתלה ניתן לבצע חתך בחניכיים על מנת לחשוף את עצם הלסת ולאחר מכן להחדיר שתל דנטלי. את השתל מחדירים לעצם הלסת בשיטה הרגילה. משום שקרן לייזר יוצרת חום גבוה בזמן העבודה והורגת את תאי העצם הנדרשים לצורך קליטת השתל, פעולת הקדיחה מבוצעת בשיטה הקונבנציונלית עם הרבה מים לקירור המקום. לעיתים כאשר המטופל סובל מנסיגת חניכיים והסליל החיצוני של השתל נחשף, ניתן לחטא את האזור באמצעות השימוש בלייזר על פני השטח.

קיימים שלושה שימושים עיקריים לקרן הלייזר

  1. חיתוך רקמה רכה- קרן הלייזר יוצרת חום גבוה בזמן החיתוך ומלחימה כלי דם שהיא עוברת דרכם, מה שמונע את הדימום ועוזר לקרישת הדם. בחלק מהמקרים ניתן לסיים את הניתוח ללא הנחת תפרים.

  2. חיתוך שן- ניתן לבצע סתימות בשיניים באמצעות טכנולוגיית לייזר. ישנם שני יתרונות משמעותיים בביצוע שחזורים באמצעות קרן לייזר. היתרון הראשון הוא שימוש מופחת בהרדמה הנדרשת, והיתרון השני הוא טיפול שקט יותר ונעים יותר למטופל. בניגוד למקדח רועש, שימוש בלייזר שקט.

  3. חיתוך עצם- נכון להיום, לפני החדרת השתל עדיין יש צורך לבצע הכנה לשתל עם מקדח כירורגי ולא ניתן לבצע זאת באמצעות קרן לייזר. קרן לייזר יכולה להועיל בהליך לפני הקדיחה בעצם, בחיתוך החניכיים על מנת לחשוף את העצם.

מהם היתרונות שטכנולוגית הלייזר מספקת בתהליך ההשתלה?

  • שיטה זעיר פולשנית- השתלת שיניים בלייזר פחות פולשנית עם הליך החלמה מהיר יותר. כבר בתהליך העקירה של השיניים הפגועות ניתן להשתמש בטכנולוגיית הלייזר כדי להימנע מדימומים רבים. לאחר מכן באמצעות הלייזר ניתן לבצע פתיחת חניכיים עדינה ללא צורך בחיתוך החך. השימוש בלייזר בזמן השתלת שיניים מקטין את הסיכוי לדימום ועוזר לקרישת הדם.

  • דיוק- שימוש בקרני הלייזר מדוייק יותר ומאפשר לבצע חיתוכים זעירים בדיוק רב, תוך הקטנה למינימום ההכרחי לגרימת הנזק לרקמות הסובבות את אזור הטיפול.

  • הליך קצר יותר- שימוש בלייזר מאפשר לבצע חיתוכים מהירים מאוד ברקמות, מה שמקצר את הליך ההשתלה ומאפשר לאנשים רבים לעבור השתלת שיניים ביום אחד.

  • החלמה מהירה יותר- שימוש בלייזר מלווה בפחות תופעות לוואי לאחר הליך ההשתלה הרגיל כדוגמת כאבים, נפיחויות, אדמומיות. הפצעים בפה מתאחים מהר יותר והרקמות מסוגלות להתחדש בצורה טובה יותר. בנוסף חלק מתהליכי הטיפול בלייזר אינם דורשים תפרים כלל.

  • סיכוי מזערי לזיהומים- מאחר וקרן הלייזר מנקה בצורה סטרילית את אזור העבודה, הסיכוי לזיהומים בקטריאליים נמוך ביותר.

  • מניעת דלקות- החיתוך באמצעות לייזר הינו סטרילי ועל כן נמנעות דלקות מיותרות לאחר הטיפול.

  • פחות חרדות- מדובר במכשיר שקט שאינו גורם לחרדות ולכן טיפול בטכנולוגיית לייזר בהחלט תורם לשלוות נפש של המטופל. המטופל מסיים את הטיפול בצורה הרבה יותר נינוחה וקלה יותר.
השתלות שיניים בטכנולוגיית לייזר

הרמת סינוס באמצעות טכנולוגיה של הלייזר

באמצעות טכנולוגיית לייזר ניתן לבצע הרמת סינוס פתוחה או סגורה. אנרגיה של הלייזר מאוד שטחית וניתן לבצע פתיחה של חלון לסינוס מקסילרי ברמה פחות טראומטית ועם סיכוי נמוך לקריעה של רירית הסינוס. ההליך נחשב לפחות טראומטי, עם פחות דימומים ונפיחויות, עם סיכויים מזעריים לזיהומים ועם רמת שליטה גבוהה בזמן הפעולה הכירורגית.

השתלות שיניים בלייזר- כיצד זה עובד?

טיפול בקרני הלייזר פועל על הקרן שמופעלת בעצמה חזקה יחסית ובאמצעותה הרופא המטפל מבצע טיפולים שונים. קרן לייזר מאפשרת לבצע טיפולים ממוקדים לפי אזורים וזאת מבלי לפגוע ברקמות הסמוכות לאזור הטיפול. הטיפול בלייזר חוסך פעמים רבות הרדמה, חיתוכים פולשניים, תפרים, קידוח בשן וחיטוי הפה במהלך הטיפול המאפשר תהליך החלמה הרבה יותר פשוטה וריפוי מהיר יותר.

השתלת שיניים בלייזר

כמה עולה השתלת שיניים בלייזר?

שימוש בטכנולוגיית לייזר יכול לייקר את הליך ההשתלה, אם כי לא מדובר בסכומים גבוהים מדי. טכנולוגיית לייזר עצמה יקרה מאוד ואינה נמצאת בשימוש ברוב מרפאות השיניים בישראל. כמו כן נדרשת מיומנות והכשרה מיוחדת כדי להשתמש במכשור. השתלת שיניים בלייזר יותר יקרה מהשתלת שיניים רגילה ומחירה משתנה בהתאם להיקף ההליך המתבצע ולפי מאפיינים ייחודיים של כל מטופל. משתנים כגון כמות השתלים הנדרשת, צורך בטיפולים כמו הרמת סינוס או השתלת עצם ועוד יכולים להשפיע על המחיר הסופי של טיפול ההשתלה.

דר גרה

הכל על השתלת שיניים בלייזר

בזכות טכנולוגיית הלייזר ניתן לעבור השתלת שיניים בלייזר פשוטה, מהירה, מדוייקת ונעימה יותר. 

אודות ד"ר גרה נשאת

ד"ר גרה נשאת, מנהל גרה קליניק, נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחומי שיקום הפה ההשתלות הדנטליות וטיפולי השיניים המורכבים. ברשותו תואר Spezialist Implantologie מטעם אגודת הרופאים המשתילים בגרמניה. כמו כן, משתתף באופן קבוע בהשתלמויות מקצועיות בכל הקשור להשתלות דנטליות, לכירורגיה ולשיקום מורכב על-גבי שתלים בבתי החולים המובילים בגרמניה ובאוניברסיטאות המובילות בעולם. עוד על ד"ר נשאת

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png