השתלת שיניים בטכניקת All On 6

all on 6

All On 6  היא טכניקה חדשנית להשתלת שיניים, המיועדת למטופלים שאיבדו חלק נרחב משיניהם. בשיטה זו, קבוצת שתלים המחוברת בגשר מושתלת אל עצם הלסת באופן שמייעל ומקצר משמעותית את התהליך. למי זה מתאים ומה כולל התהליך? הכול במאמר הבא.

מה זו שיטת All On?

עם התפתחותן של טכנולוגיות שונות בעולם רפואת השיניים, פותחו גם שיטות חדשניות להשתלת שיניים. בין אלו, ניתן למצוא את "אול און" – טכניקה המבוססת על חלוקת עומס נכון באמצעות השתלת מספר שתלים בכל לסת בטיפול אחד.

שיטת "All on" מיועדת למצבים בהם יש איבוד נרחב של שיניים בלסת אחת או בחלל הפה כולו. השתלים שמחליפים את שורשי השן שאבדו, שומרים על עצם הלסת באמצעות חלוקת עומס מיטבית. שמה של הטכניקה מגיע מכך שהשיניים החלופיות מורכבות באמצעות גשר אחד וקבוע הכולל מספר שיניים. מכאן שאין צורך בפעולות כירורגיות נפרדות להחדרת כל אחד מהשתלים.

All on 6 – כיצד זה מתבצע?

ישנן מספר אפשרויות לביצוע טכניקת ה-"All on" ואלו יהיו לרוב תלויות במספר השתלים המושתלים בעת ההליך. במקרה של "All on 6" או בשמה הנפוץ "טכניקת ששת השתלים" , מדובר בשיטה שבה מציבים שישה שתלים סמוכים המחזיקים גשר קבוע שעליו שיניים חלופיות זמניות. פרוצדורה זו מתאימה למטופלים ללא מחסור נרחב בעצם אשר סובלים מאובדן שיניים כמעט מלא בחלל הפה.

בשונה מהשתלת שיניים רגילה, בטכניקה זו נדרשת כמות גדולה וצפופה יחסית של עצם. זאת משום שמדובר בהחדרה של שישה שתלים בפעם אחת. עוד בטרם יחל הרופא המטפל בפרוצדורה, הוא יבחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, סיבת אובדן השיניים ומצבו הבריאותי הנוכחי.
בשלב הראשוני יעבור המטופל צילום של חלל הפה, שלאחריו יתכנן הרופא את תוכנית הטיפול ומיקום השתלים. לאחר שלב התכנון, ייקבע המועד לניתוח החדרת השתלים שייעשה בהרדמה מקומית בלבד.

ביום ההליך, יגיע המטופל למרפאה ולאחר שההרדמה תתחיל להשפיע, יבצע הרופא חתך בחניכי המטופל במיקום ההשתלה הייעודי. אל הפתח שמגיע עד לעצם הלסת, יחדיר הרופא את השתלים בנטייה של 45 מעלות. לאחר שיסגור ויחטא את האזור, יתקין הרופא את הגשר הזמני.
לאחר מספר חודשים, ישוב המטופל אל המרפאה במקום הגשר הזמני, יותקן הגשר הקבוע ועליו מערכת השיניים החלופית הסופית.

שיטת "All on 6" דברים שכדאי לדעת

שימו לב שטכניקת ששת השתלים היא פרוצדורה רפואית, שמתאימה למקרים של אובדן שיניים נרחב ודורשת צפיפות עצם גבוהה מהרגיל. לכן, היא איננה מתאימה במקרים של נשירת שן או שתיים. כמו כן, התאמת הטיפול תלויה במקרים רבים במצבו הרפואי של המטופל. לכן, במידה ואתם סובלים מזיהומים חריפים בחלל הפה, סוכרת בלתי מאוזנת או מצבים בריאותיים שאינם מאפשרים פרוצדורות פולשניות, עדכנו את הרופא מראש.
היתרון המרכזי של שיטה זו, היא שכבר יום לאחר התקנת התותב הזמני, יכול המטופל לחזור לשגרה כמעט מלאה.

כמו כן, מדובר בשיטת השתלה יחסית פשוטה שאינה כוללת התערבות נוספת של השלמת עצם או הרמת סינוס. אולם, חשוב לזכור שלא מדובר בטיפול קסם – זמן הטיפול עשוי להתארך משום שהוא תלוי במקרים רבים בתהליך השיקום ומכאן שתקופת ההחלמה יכולה להגיע גם עד חצי שנה שרק לאחריה יותקן הגשר הקבוע.

לבסוף נאמר, שהדרך הטובה ביותר לשיקום מיטבי והצלחת הטיפול היא תחזוקה שוטפת של חלל הפה כאילו מדובר בשיניים הטבעיות. לכן, צחצחו שיניים פעמיים ביום, בקרו אצל השיננית אחת לשישה חודשים ופנו לרופא השיניים בכל פעם שאתם חשים בנפיחות או כאבים בלתי רגילים – בהצלחה!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png