הרמת סינוס: כל הפרטים החשובים

הרמת סינוס

מהו ניתוח הרמת סינוס? מתי יש צורך בניתוח הרמת סינוס? מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח זה? כמה זמן לוקח להתאוששות לאחר הניתוח וממה להימנע לאחר הרמת סינוס? כל הפרטים במאמר הבא.

מהם הסינוסים?

סינוסים הם חללים בתוך עצמות הפנים אשר מתחברים לחלל האף ונמצאים מעל לסת עליונה.

מהו תפקידו של הסינוס המקסילארי?

סינוס מקסילארי מפחית את משקל הגולגולת ומגן על המוח במקרה של טראומה. הממברנה הפנימית של הסינוס תורמת לסינון האוויר במהלך הנשימה וחלל הסינוס מאזן את הטמפרטורה של האוויר הננשף.

סינוס מקסילארי

מהו ניתוח להרמת סינוס?

הרמת סינוס זהו הליך כירורגי הנקראה בשפה המקצועית Sinus Lift המיועד לעבות את העצם בלסת העליונה בשיניים הטוחנות לקראת השתלה דנטלית. כאשר רוצים להחדיר שתל דנטלי לעצם הלסת בה אין מספיק עצם לתאחיזה של השתל הדנטלי, רופא שיניים יכול להמליץ על הגבהה מלאכותית של העצם באמצעות החדרת תחליף עצם לאזור ההשתלה.

מדוע עושים הרמת סינוס בלסת העליונה?

מחסור בעצם הלסת עלול לנבוע כתוצאה מבעיה מולדת, מחלת חניכיים, מחלה כרונית או אבדן השיניים. ככל שחולף זמן ממושך יותר מאבדן השיניים, כך הסיכוי לדילול העצם גדל והסיכוי בצורך בניתוח הרמת סינוס עולה. הרמת סינוס מבצעים בשיניים עליונות אחוריות כאשר יש מחסור בעצם באזור ההשתלה וקיים חשש שהשתל הדנטלי יחדור לאזור הסינוסים, שנמצאים ממש מעל אזור ההשתלה. חדירה של שתל דנטלי לאזור הסינוס עלולה לגרום לדלקת בסינוסים (סינוסיטיס) ולכישלון בטיפול ההשתלה.

כמה זמן אורך הניתוח?

ניתוח הרמת סינוס אורך בין חצי שעה עד שעה בממוצע.

מהו סינוסיטיס?

סינוסיטיס (Sinusitis) זו דלקת של רירית הסינוסים והאף והיא עלולה להיגרם ממזהמים שונים כגון חיידקים, נגיפים ופטריות. סינוסיטיס כרונית (נמשכת מעל 12 שבועות) נוטה להתפתח אצל מטופלים עם גורמי סיכון כמו עישון, הפרעה במבנה האף, הימצאות פוליפים ואלרגיות שונות. ניתן לאבחן סינוסיטיס בעיקר על סמך המידע שמוסר המטופל ועל ממצאי הבדיקה הגופנית. תסמינים שעלולים להופיע בזמן סינוסיטיס: כאב או לחץ באזור הפנים, אף סתום, נזלת מוגלתית, חום, שיעול, לחץ באזניים, כאבי ראש, ירידה בחוש הריח, ריח רע מהפה ועוד.

סינוסיטיס

מהי הרמת סינוס פתוחה? מהי הרמת סינוס סגורה?

ניתוח הרמת סינוס מתבצע בשתי טכניקות עיקריות: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה.

הרמת סינוס סגורה:

הרמת סינוס סגורה מתבצעת דרך עצם הלסת ונחשבת לפעולה כירורגית מתונה וזעיר פולשנית. את הניתוח מציעים בד"כ למטופלים להם מחסור קטן של עצם הלסת. הרמת סינוס סגורה מתבצעת כאשר מחסור בעצם מינורי ואינו עולה על מילימטר אחד או שניים. ניתן להחדיר שתל דנטלי מייד לאחר הפעולה ללא המתנה.

הרמת סינוס פתוחה:

הרמת סינוס פתוחה מתבצעת כאשר קיים מחסור גדול יותר בעצם הלסת והעובי של העצם אינו עולה על חמישה מילימטרים. זהו הליך מורכב ומשמעותי יותר שמתאים למטופלים שסובלים ממחסור גדול בעצם. לאחר ביצוע הרמת סינוס פתוחה ניתן להחדיר את השתל הדנטלי מספר חודשים לאחר ביצוע הניתוח.

הנחיות לפני ניתוח הרמת סינוס

לפני שניגשים לניתוח הרמת סינוס, רופא שיניים יבקש מהמטופל לבצע צילום פנורמי וצילום CBCT של הלסת העליונה, להביא סיכום מרופא משפחה המתעד את מצבו הרפואי של המטופל ולהגיע לטיפול הסרת אבנית אצל שיננית כדי להפחית סיכוי לזיהום לאחר הניתוח.

למה לצפות לאחר הניתוח?

ניתוח הרמת סינוס מבצעים לרוב בהרדמה מקומית, כך שהמטופל אינו חש בכאבים בזמן ההליך עצמו. לאחר הניתוח יתכנו כאבים ומומלץ להתייעץ עם רופא שיניים לגבי משככי כאבים. ביממה הראשונה עלול להיות שטף דם ונפיחות אותם ניתן לצמצם באמצעות הנחת שקית קרח על האזור המנותח. בנוסף, עלול לצאת דימום מהנחיריים. במידה וזה קורה, מומלץ לשכב ולהניח צמר גפן בנחיר. לרוב, כל תופעות הלוואי חולפות תוך שבוע עד עשרה ימים לאחר הניתוח. 

תופעות לוואי לאחר ניתוח הרמת סינוס

עלולים להופיע כאבים באזור הניתוח. את הכאבים ניתן לשכך באמצעות משככי כאבים.
נפיחות ושטף דם באזור הניתוח. במרבית המקרים, הנפיחות תגיעה לשיאה ביום השלישי לאחר הניתוח, לאחר מכן תלך ותפחת בהדרגתיות עם חלוף הימים. ניתן לצמצם את הנפיחות באמצעות הנחת שקית קרח על האזור המנותח.
לאחר הניתוח ייתכן דימום מהנחיריים במשך היממה הראשונה.

דברים שכדאי להימנע מהם לאחר הרמת סינוס:

  • ב- 24 השעות הראשונות מומלץ להימנע מאכילה ושתיה חמים, לא לצחצח שיניים ומומלץ לאכול מזון רך.
  • 48 שעות לאחר הניתוח מומלץ להימנע מצריכת משקאות חריפים ועישון.
  • שבועיים לאחר הניתוח מומלץ להימנע מפעילות גופנית ומכיפוף הראש כלפי מטה.
  • חודש ראשון לאחר הניתוח מומלץ לא לקנח אף, לא לטוס, לא לצלול במים ולא לבצע פעולות נשיפה מאומצות כגון ניפוח בלונים.

מי רשאי לבצע הרמת סינוס?

ניתוח הרמת סינוס זאת פעולה כירורגית משמעותית וכדאי לפנות לרופא שיניים בעל ניסיון עתיר בתחום, אשר יוכל לבצע את הניתוח במקצועיות הדרושה, באיכות גבוהה ועם תוצאות מעולות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי

שתלי זרקוניה ללא מתכת

בריא יותר אסתטי יותר

היהלום של הטבע

zirconium png