כמה עולה כתר זירוקניה?

כמה עולה כתר זירוקניה

כתרים הם פתרון מצוין ויעיל מאוד לשיקום והגנה על השן במצבים מסוימים. כתרי זירקוניה הוכחו כבעלי תכונות ביו-קומפטביליות (התאמה ביולוגית) יוצאות מן הכלל, בעלי חוזק גבוה ביחס לשאר החומרים הקרמיים המוכרים כיום ובתכונותיהם האסתטיות המרשימות. מהם כתרי זירקוניה וכמה הם עולים?

מהו כתר זירקוניה

כתר דנטלי הוא תחליף מלאכותי לכתר השן (או כותרת השן) הטבעי. כותרת השן מכוסה באמייל שמגן על השן מפני נזקים חיצוניים. כתר דנטלי מותקן בדרך כלל במקרים של נזק חמור לשן למשל, כאשר השן הרוסה מאוד מעששת ושחזור (סתימה) רגיל לא יועיל, במצבים בהם נדרש שיקום על גבי שתלים, עיצוב החיוך כשהשיניים הטבעיות פגומות או במצבים בהם נדרש מתן הגנה לשיניים חלשות עם סיכוי לשבר או סדק.

לרוב כתרים דנטליים עשויים מסגסוגת מתכתית שעליה מאוחה חרסינה בגוון מתאים לשיניים השכנות. אולם לכתרים אלה ישנו חיסרון של השתקפות הגוון האפרפר דרך החניכיים, מה שעלול לפגוע במראה האסתטי. 

כתרי זירקוניה עשויים מזירקוניה. זירקוניה היא תרכובת כימית מבוססת צורן, Zirconium dioxide ZrO2, המתאימה במיוחד לצרכים דנטליים ומאפשרת עשיית כתרים אסתטיים במיוחד.

אבולוציה של כתרים

בעבר היו משתמשים בשיני זהב. עם התפתחות טכנולוגית, לצד הדרישה במראה האסתטי, עברו לכתרי חרסינה. היום כתרי זירקוניה הם המילה האחרונה ברפואת השיניים כאשר רוצים להחזיר לשן את התפקוד ולדמות אותה ככל האפשר לשן הטבעית.

אבולוציה של כתרים

מה ההבדל בין כתר חרסינה לכתר זירקוניה

אסתטיקה עם כתר חרסינה קשה מאוד להגיע לרמות אסתטיות גבוהות בשל השכבה האפרפרה שמשתקפת דרך החניכיים. לכן שימוש בכתרי זירקוניה ללא מתכת מאפשר להגיע לרמות אסתטיות מיטביות, לצד חוזק ועמידות הכתר.

חוזק- רוב כתרי חרסינה מחוברים לשכבה מתכתית בגוון אפור המעניקה לו את החוזק הרצוי. מכיוון שהמתכת בבסיס כתרי חרסינה מפריעה להגיע לרמות אסתטיות נדרשות, פותחו כתרי זרקוניה עם תכונות אסתטיות גבוהות לצד חוזק ועמידות.

תאימות ביולוגית- ישנם מטופלים שעלולים לפתח תגובות אלרגיות לחומר מתכתי שבבסיס כתר חרסינה. כתר זירקוניה ללא מתכת בעל תאימות ביולוגית טובה לחניכיים.

מראה טבעי- כתרי זירקוניה מאפשרים השתקפות מלאה של האור, ולכן מעניקים תוצאה אסתטית מיטבית עם התאמה אידיאלית לשיניים הסמוכות.

יתרונותיו של כתר זירקוניה:

  • אסתטי
  • בעל עמידות וחוזק
  • לא נשחק
  • בעל התאמה ביולוגית גבוהה לרקמת החניכיים
  • שומר על המבנה גם בתנאים קשים

מתי מומלץ לעשות כתר זירקוניה

כתר זרקוניה נועד לסייע במקרים בהם יש אבדן נרחב של חומר שן עקב עששת, שבר בשן, לאחר טיפול שורש, כאשר שחזור רגיל אינו מספיק להגנה על השן וישנה דרישה למראה אסתטי.

כתר זירקוניה ואסתטיקה

לכתרי זרקוניה יתרון אסתטי מובהק על פני כתרי חרסינה עם בסיס מתכתי. כתר זירקוניה בעל תכונות אסתטיות גבוהות ומיטביות, עם התאמה אידיאלית לשיניים הסמוכות מבחינת צבע, גודל וצורה. מי שהאסתטיקה חשובה לו, וזקוק לכתר אסתטי לשיניים קדמיות- כתר זרקוניה זאת בחירה מצוינת. 

מחיר כתר זירקוניה

כתר זירקוניה בעל יתרונות רבים. הוא איכותי, ביוקומפטבילי, אסתטי, בעל עמידות גבוהה, ללא תגובות אלרגיות ובשל תכונותיו הייחודיות, מדרך טבע, כתר זירקוניה יהיה מעט יקר יותר מכתרים מבוססים מתכת. 

המחיר נגזר מכמה פרמטרים:

  • ניסיונו של רופא השיניים בעבודה עם כתרי זירקוניה ובשיקום
  • ציוד טכנולוגי (שימוש בסורק תלת מימד, מחרטה ממוחשבת, מעבדה בשיניים) מייקר את המחיר, אך התוצאה המתקבלת מדוייקת יותר ושווה כל שקל
  • מספר השיניים שזקוקות לכתרים
  • טיפולים נלווים 
  • האם מדובר בכתר זירקוניה טהורה או בכתר חרסינה מאוחה לזירקוניה 
  • וכיו"ב

נכון להיום, זירקוניה הוא החומר הטוב ביותר והאיכותי לביצוע שיקום באזורים קדמיים בעלי חשיבות אסתטית גבוהה. הודות לתכונותיו המרשימות של זירקוניום, כתרי זירקוניה שווים כל השקעה כספית.

שאלות נפוצות נוספות:

מדוע צריך לבצע כתר על שן?

במצבים של שן שבורה, שן הרוסה מאוד מעששת, שן לאחר טיפול שורש ששינתה את צבעה, שן חלשה עם סיכוי לסדק או שבר, זקוקה להגנה. כתר זירקוניה הוא פתרון מצוין לשיקום והגנה על השן במצבים אלה, לצד תוצאות אסתטיות מרשימות.

האם יש צורך בהכנת שן לביצוע כתר?

כתר שן דומה בגודלו ובצורתו לכותרת טבעית של השן, ולכן נדרשת השחזת שן על מנת לייצר מקום לכתר.

כיצד הכתר מציל את השן?

כאשר מדובר בשן הרוסה, כתר עוטף את השן ומגן עליה. הזנחה במצב הדנטלי עשויה להוביל לסדק בשן ובהמשך לעקירת שן. כתר דנטלי מגן על השן מפני שבר. 

ממה עשוי כתר זירקוניה?

כתר זירקוניה עשוי מתרכובת כימית מבוססת צורן, Zirconium dioxide ZrO2, המתאימה במיוחד לצרכים דנטליים.

האם יש פתרון אסתטי יותר טוב לשחזור שן קדמית?

היום מקובל להשתמש בכתר זירקוניה כאשר מדובר בשיקום שן קבועה. כתר זירקוניה בעל תכונות אסתטיות מרשימות, ביו קומפטבילי עם החניכיים והתאמה מיטבית לשיניים הסמוכות. נכון להיום, כתר זירקוניה נחשב לפתרון מיטבי לשחזור שיניים קדמיות עליונות.

איזה יתרון יש לכתרי זירקוניה על פני כתרים אחרים?

יתרון אסתטי מובהק. כתרי זירקוניה ללא בסיס מתכתי ובעל השתקפות מלאה של האור, מה שמעניק מראה טבעי ואסתטי לשן.

מהו אורך חיי כתר זירקוניה?

כתר זירקוניה יכול להחזיק מעמד לתקופה של כ- 15 שנה ויותר. תחזוקה של הכתר, ביקורת תקופתית אצל רופא שיניים וניקוי יסודי אצל שיננית- חשובים לאריכות חיי הכתר.

מרכז רפואי מתקדם בתל אביב גרה קליניק ידוע באיכות הטיפולים המבוצעים בו, בחידוש טכנולוגי, צוות מקצועי וליווי אישי לאורך כל הליך הטיפול. נבצע הכנה והרכבת כתרי זירקוניה איכותיים ומדוייקים, בטכניקה מקצועית, מבוססת על ניסיון רב שנים.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

גרה קליניק

המרכז המתקדם להשתלות שיניים ושיקום פה

קבע פגישת ייעוץ עם
רופא מקצועי